Neposredno pred početak prvog panela na 3. Sajmu informisanja, komunikacija i marketinga, na Beogradskom sajmu simbolično je označen početak ovogodišnje manifestacije.

Kao državni sekretar za informisanje ali i neko ko dolazi iz medija, Aleksandar Gajović je rekao da Sajam medija izgleda impozantno i da pokazuje snagu srpskog novinarstva. Na Sajmu su predstavnici i štampanih i elektronskih medija i to je pravo mesto da se profesionalci okupe, druže, razmene stavove i uoče različitosti.

Na panelu “Mladi i mediji” moderator Snežana Milošević, generalni sekreter PU Lokal press, najavila je da na skupu učestvuju i novinari i mladi koji konzumiraju informacije, a da su oni važni za medijsku budućnost Srbije.

Da se mediji nedovoljno bave mladima i da to mora da se menja naglasila je Jelena Đukić Pejić, novinarka i dopisnica DW i WDR:

-Nekada je postojao “Neven” i neke slične emisije, a sada se decom, školarcima i studentima niko ne bavi. Informacije koje ne pronađu u medijima mladi traže na internetu, a to nije dobro. Tu sliku bi mogla delimično da izmeni DW Akademija, koja ima školu novinarstva i bavi se decom, medijima ali i obrazovanjem trenera.

Da se mladi danas u Srbiji informišu na drugačiji način i da im sadžaji medija nisu prilagođeni rekla je i Marija Obrenović, novinarka PU Lokal press. Ona je naglasila da treba preneti nemačka iskustva, čiji mediji mladima prilagođavaju sadržaje, ali pokušavaju da im priđu i “sa drugih strana” – preko društvenih mreža, interneta… Oni su naučili kako da istu temu drugačije plasiraju različitim ciljnim grupama, što naši mediji ne rade.

Novinar Lozničkih novosti Nebojša Trifunović potvrdio je da nemački mediji vesti prilagođavaju dečjem uzrastu, ali da ne preskaču ni teške teme – ratove, izbore, zemljotrese ili terorizam, samo ih plasiraju onako kako su one prijemčive deci. U tome im pomažu i psiholozi.

Nemanja Rašić, profesor Artimedije, prisutnima je preneo iskustva sa Letnje škole novinarstva, koja je bila odličan trening za mlade zainteresovane za ovu profesiju. Ovakve škole šire interesovanja, a mladi su zadovoljni onim što im je pruženo, jer je to znanje drugačije od školskog.

-Učenici su zainteresovani i za vanškolske teme, iz različitih oblasti, oni su ozbiljni istraživači sa ličnim pečatom. Dobro barataju novim medijima, koji su njihov standard, interesuju ih savremene platforme, bave se društvenim dešavanjima, ali kreiraju i nove teme, rekao je Rašić.

Svoje iskustvo preneli su i polaznici škole, koji su rekli da su mnogo naučili i teoretski i praktično, da znaju da je novinarski kodeks veoma važan, a da treba izbegavati senzacionalizam, koga ionako ima previše. Mladi su istakli i značaj kontakata koje su ostvarili sa budućim kolegama.

Državni sekretar je na kraju diskusije obećao da će Ministarstvo pružiti svu potrebnu pomoć za nove platforme i vidove informisanja, jer mu je to i obaveza. On je rekao i da decu treba učiti objektivnom, nepristrasnom novinarstvu, ali i da nema preskakanja “teških” tema, već se sve teme moraju biti zasnivati na činjenicama.

-Znam da se mediji neće složiti, ali mislim da nam objektivnost nedostaje. Sledeća važna stvar je da ne smemo da zaostajemo u komunikaciji i informisanju jer je 21. vek, mada više nema romantike, kao u 20. veku, a ona nam ne bi škodila, zaključio je Gajović.