glumac Vlasta Velisavljević

Međunarodni salon automobila 2019. i Međunarodni sajam motocikala, skutera, kvadova i opreme Motopassion svečano su otvoreni na kraju “novinarskog dana”, dana pre zvaničnog početka rada sajma, u opuštenoj atmosferi hale 1, koja će za svega petnaestak sati biti pretvorena u automobilsku košnicu.

Takvoj atmosferi doprineo je poznati srpski pozorišni, televizijski i filmski glumac Vlasta Velisavljević, koji je, sa svoje 92 godine, jedan od dvojice najstarijih vlasnika uredne vozačke dozvole, a na otvaranje je došao – svojim kolima.

U neformalnom i šaljivom prisećanju na svoj “automobilski život” podsetio je prisutne da on lično nema nikakav besan auto, niti je sam besan, pa mu i policija poneki put progleda kroz prste. Prisetio se dana, dok je bio đak čuvene Realne gimnazije kod Kalemegdana, kada je oko Kalemegdana vožen “gran pri”, čuvena trka tadašnje “formule 1”. “U toj trci za “gran pri” učestvovao je i naš čovek, sa automobilom koji je za ono vreme bio pojam, naravno. Ali, došle su i najveće svetske zvezde – Italijan Nuvolari, za kojega smo svi navijali, i legendarni Fon Braunhič, obojica sa mašinama od po 500 konja. Staza je obuhvatala punih 50 krugova, i sve to je trajalo, trajalo… I sve vreme je Nuvolari vodio tu trku. A onda ga je, pred kraj trke, Fon Braunhič pretekao na onoj opasnoj krivini kod Francuske ambasade i – pobedio. Naš čovek je, međutim, u takvoj konkurenciji zaostao 16 ili 17 krugova. Tog čoveka rado se sećam i zbog jedne druge okolnosti. Naime, posle rata i obnove Beograd je dobio i prvi trolejbus, čuveni “ansaldo”. Ja priđem vozaču i prepoznam ga – to je bio onaj isti čovek koji je vozio “gran pri”. Kažem mu: Gospodine, pa zar vi da vozite trolejbus sada, vi koji ste vozili “formulu 1”, a on mi odgovori: Nemoj da mi staješ na muku, molim te! Sećam se tog čoveka i možda je najbolje da ne dužim i da odmah kažem: “Sajam automobila je otvoren”.

Posetiocima, gostima i izlagačima obratio se i Igor Ševo, predsednik Skupštine Udruženja proizvođača drumskih vozila Srbije, koji je podsetio da se radi o “asocijaciji koja okuplja sve proizvođače drumskih vozila, opreme i delova, i tako još od 1947. godine. “Mi smo jedna od 38 nacionalnih asocijacija koja je članica OICA, međunarodne asocijacije proizvođača automobila sa sedištem u Parizu, koja ove godine slavi stogodišnjicu svog postojanja, a mi smo njen član od 1956. godine. Kao članica OICA mi smo nosioci licence Međunarodnog beogradskog salona i koristim ovu priliku da se zahvalim našim partnerima iz Beogradskog sajma, sa kojima već dugi niz godina uspostavljamo standarde na našem tržištu i ovu manifestaciju činimo možda i najpoželjnijom manifestacijom u našoj zemlji. Zato želim da ponovim misao gospodina Karla Sinćerija, predsednika OICA-e, koji je posetio Beograd 2009. i tada rekao da automobilska industrija treba uvek da bude inovativna, treba da oblikuje budućnost, da dizajnira lepe automobile, pristupačne, da su ti automobili uvek ekološki čisti i da su nadasve sigurni, i da u svakom trenutku treba da ispunjavaju ili premašuju očekivanja kupaca”.

G. Ševo je izrazio nadu da će tokom predstojećih 10 dana svi posetioci moći da uživaju u ponuđenom, u svemu što su pripremili auto proizvođači i izlagači, znajući da ovaj sajam dolazi samo par dana nakon Ženevskog sajma automobila. “Ovde ćemo videti dosta svetskih premijera i veoma mnogo zanimljivosti, izuzetno dobru ponudu, pa ovu priliku koristim da svim auto-izlagačiima poželim dobrih 10 komercijalnih dana”, zaključio je on.

Igor Ševo, predsednik Skupštine Udruženja proizvođača drumskih vozila Srbije

Ni dr Đorđo Markeđani, predsednik Izvršnog odbora DDOR Novi Sad, generalnog sponzora Salona automobila, nije bio bez dobre poruke.

On je podsetio da je kompanija DDOR osiguranje sedmi put generalni sponzor ove manifestacije, i to zbog toga što oko dve trećine njihovog poslovanja čini osiguranje motornih vozila. Rekao je da se kao kompanija ponose inicijativama kojima podstiču bezbedno i humano ponašanje učesnika u saobraćaju. “Slogan našeg ovogodišnjeg nastupa je “Drumski heroji”, a to je akcija kojom želimo da odamo priznanje vozačima koji u trenucima teških nesreća priskaču u pomoć povređenima na putu”, rekao je on.

“DDOR je jedan od vodećih ulagača u Srbiji kada je u pitanju bezbednost učesnika u saobraćaju. Uz našu finansijsku podršku Navak akademija je organizovala na hiljade treninga bezbedne vožnje, a naša zajednička akcija “Život za mlade vozače” ima izuzetnu rezultate. Takođe, učestvujemo u projektima edukacije o bezbednosti u saobraćaju kroz sistem obrazovanja i lokalne samouprave. Za ovogodišnji sajam automobila DDOR je pripremio specijalne inicijative i sajamske ponude – mi ne prodajemo vozila, mi prodajemo osiguranje! U pitanju su popusti na kasko osiguranje, tu su specijalni treninzi u Navaku, zanimljivi simulator, poklon-bodovi na Superkartici, poklon-vaučeri i drugi”, rekao je g. Markeđani.

Dr Đorđo Markeđani, predsednik Izvršnog odbora DDOR Novi Sad

Beogradski Međunarodni salon automobila predstavlja najreprezentativniju, najekskluzivniju i najstariju regionalnu smotru automobilske industrije, a zajedno sa Međunarodnim sajmom motocikala, kvadova, skutera i opreme “Motopassion” jedinstvenu sajamsku manifestaciju i svakako najznačajniji i najveći događaj u sektoru auto i moto industrije u celini u ovom delu Evrope.

Posetioce dočekuje više od 400 izlagača iz tridesetak zemalja. U okviru Salona i pod sloganom “U retrovizoru” predstavlja se 35 automobilskih brendova i 11 brendova proizvođača lakih privrednih vozila. Od tog broja čak 26 brendova je najavilo 48 premijera, a 15 brendova je najavilo 32 noviteta ili redizajna. “Motopassion” je privukao 36 brendova, a od tog broja 23 brenda su prijavila čak 50 premijernih nastupa u sektoru motocikala, kvadova, skutera ili električnih bicikala.

Beogradski salon se, po pravilu, održava neposredno posle elitnog Ženevskog salona automobila. Ta činjenica daje mu posebnu draž ali i “odgovornost” u vezi sa “nasleđivanjem” vrhunskih ekskluziviteta i noviteta. Najveću pažnju posetilaca ali i stručne javnosti zato već tradicionalno privlače iznenađenja u uvek najatraktivnijem premium segmentu. A premium brendove će sa svojom aktuelnom ponudom predvoditi Rolls Royce, Mercedes, Ferrari, BMW, Audi, Porsche, Jaguar…

Na spisku najviđenijih i najpoželjnijih sajamskih učesnika nalaze se i finansijske institucije i osiguravajuća društva, strukovne organizacije, klubovi, udruženja i specijalizovani mediji, koji treba da olakšaju ili razreše svaku nedoumicu kupca u vezi sa izborom. To se posebno odnosi na banke, lizing i osiguravajuće kompanije, ali i sektore finansiranja u samim auto-moto kućama, prodavcima i distributerima, koji pripremaju povoljne sajamske finansijske konstrukcije, kako bi kupac za isti novac dobio što povoljnije uslove kreditiranja, povlastice u dodatnoj opremi vozila, produženoj garanciji i uslovima servisiranja.

Ono što Salon ne uspe da kaže širokom paletom putničkih automobila i motocikala vodećih svetskih proizvođača, izložbama prateće industrije, delova i opreme, ili atraktivnim promocijama svetskih noviteteta i ekskluziviteta, posetiocima će biti ponuđeno u izuzetno sadržajnom pratećem stručnom programu, koji obiluje informativnim, obrazovno-edukativnim i zabavnim sadržajima, takmičarskim aktivnostima, test vožnjama i drugim (ne)očekivanim zadovoljstvima.

Poseban sajamski poklon vernim posetiocima je Family Day, u četvrtak 28. marta, kada će biti omogućena porodična poseta sajmovima automobila i motocikala po privilegovanoj ceni ulaznice za celu porodicu.

SERVISNE INFORMACIJE

RADNO VREME SAJMOVA biće od 10 do 20 časova, a poslednjeg dana, 31. marta, 10-19 časova.

CENA POJEDINAČNE ULAZNICE je 400 dinara, grupnе 300 dinara, grupne za đake i studente 200 dinara. (Grupna poseta podrazumeva posetu više od 20 osoba/učenika. Za kupovinu grupnih ulaznica potrebno je dostaviti spisak osoba sa punim imenom i prezimenom, overen pečatom firme ili škole i potpisom ovlašćenog lica). Ulaznice za Family Day su 800 dinara (ulaznica važi za decu do 16 godina starosti u pratnji roditelja). Parking u krugu sajma plaća se 150 dinara po započetom satu.