Na Beogradskom sajmu najavljeni su program i učesnici predstojećeg 45. Međunarodnog sajma turizma, koji za posetioce počinje u četvrtak 22. februara na Beogradskom sajmu.

Prvoklasna turistička manifestacija, skup celog regiona jugoistočne Evrope i drugih delova sveta, ove godine izlagačima je popunila sve kapacitete u halama u kojima se održava, 1, 1A i 4.

Dragan Zečević, koordinator 45. Međunarodnog sajma turizma sa velikim zadovoljstvom je najavio više od 400 učesnika iz preko 27 zemalja koji će predstaviti svoju ponudu.

-Grčka, ovogodišnja zemlja partner Sajma turizma biće posebno zanimljiva za posetioce sajma, jer oko million turista iz Srbije godišnje posećuje Grčku, najviše njen severni deo, a od onih koji letuju u inostranstvu, 70% Srba bira upravo Grčku, rekao je Zečević.

Prvi put na Sajmu turizma nastupaju Kambodža, Ekvador, Sveta Lucija, Libija, a zemlje koje se vraćaju i ponovo učestvuju su ostrva Indonezija, Kuba i Sao Tome i Principe.

Popularne i omiljene destinacije kontinuirano prisutne na sajmu biće tu i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Kamerun, Gabon, Namibija i Kipar.

Zečević je najavio i 19. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA koji će se odvijati paralelano sa Sajmom turizma, od 22. do 25. februara 2024. god. u halama 2A i 2C. Pod sloganom „Poslužite se“ ponuda na Sajmu HORECA-OPREMA biće najveća do sada, a izlagači iz Italije, Hrvatske, kao i Srbije iz najrazličitijih oblasti u vezi sa ugostiteljskim delatnostima koje svaku turističku ponudu dižu na viši nivo, prikazaće najsavremeniju opremu za kuhinje, restorane i barove, hotele, kao nove trendove poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja ugostiteljskih objekata.

Ova najveća smotra turizma i dalje određuje mnoga dešavanja u regionu. To pokazuje i broj izlagača i više od 500 sastanaka zakazanih od strane profesionalnih kupaca za predstojeći sajam.

Uroš Kandić, državni sekretar u Ministarstvu turizma i omladine Republike Srbije konstatovao je da Srbija beleži najveći rast u turizmu i porast od 79% posle pandemije, a i ove godine od 1. januara do 1. februara, za 3-4% povećan broj dolazaka.

– Sajam turizma svečano će otvoriti predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ministarka turizma Grčke Olga Kefalogiani. Mnogo očekujemo od ovog vida partnerstva sa Grčkom, kao i posle svakog sajma turizma kada saradnja između zemalja daje sjajne rezultate. Nastavlja se ulaganje u turizam i infrastrukturu i nadamo se da će turizam biti snažan zamajac celokupne privrede, najavio je Kandić.

Georgios Kakoutis, direktor Nacionalne turističke organizacije Grčke, kancelarije u Srbiji istakao je da je za Grčku posebna čast što je zemlja partner 45. Međunarodnog sajma turizma, a saradnja dveju zemalja povod za dalje povezivanje dva naroda.

– Činjenica je da je ovaj sajam već duže od četiri decenije vodeći turistički događaj, visokih profesionalnih standarda, a na toj proslavi turizma Nacionalna turistička organizacije Grčke je prisutna svake godine. Ove godine zadovoljstvo je veće, budući da je Grčka zemlja partner, a na štandu u hali 1 biće prisutni svi turistički predstavnici iz najpopularnijih grčkih destinacija. Njihov glavni zadatak je da posetiocima približe sve turističke kapacitete, istorijske, prirodne, kulinarske, vineske i kulturne ture za obilazak Grčke. Takođe, tu je i promocija novih, manje poznatih destinacija, koje mogu da zadovolje ukus svakog putnika, rekao je Kakoutis i dodao da

više od 70 hiljada Grka bira Beograd, Novi Sad, Zlatibor, banje Srbije i Kopaonik za svoje turističke posete vašoj zemlji a taj broj se svake godine uvećava.

Srbija će svoje turističke adute predstaviti u hali 4 Beogradskog sajma kroz nastupe Turističke organizacije Srbije (TOS), Turističke organizacije Beograda (TOB), Turističke organizacije Vojvodine (TOV) kao i mnogobrojnih lokalnih i regionalnih turističkih organizacija iz svih delova Srbije. U halama 1a i 1 zapažen nastup imaće Garancijski Fond AP Vojvodine i Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Turistička organizacija Srbije predstaviće se pod sloganom „Srbija. Doživi!”, a pored aktivnog odmora akcenat će biti na bogatstvu različitosti kroz promociju nove brošure pod nazivom „Uporište duhovnosti” i „Moj Dunav”.

Marija Labović direktorka Turističke organizacije Srbije rekla je da više od 60 odsto dolazaka stranih turista kod nas u Srbiju pripada posetama i obilascima vezanim za duhovnost (crkve i manastiri) i programe vezanih za reku Dunav pa je najavila da će ti programi dobiti na značaju za ovu sezonu od strane TOS–a.

Nastup Turističke organizacija Beograda na ovogodišnjem Sajmu turizma biće u znaku predstojeće izložbe EKSPO 2027, kao i različitih manifestacija koje nude beogradske opštine.

Tokom sajma će biti potpisan protokol o saradnji između TOB-a i preduzeća EXPO 2027, projekta koji će promeniti lice grada, jer ako imate nove atrakcije koje možete ponuditi gostima, uspeh je zagarantovan. TOB će na Sajmu turizma imati aktivnosti okrenute inostranom tržištu, posebno tržištu Turske, jednom od najtraženijih, a u Beogradu će boraviti kolege iz Izmira sa kojima ćemo širiti saradnju, rekao je Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.

Dodao je da je Beograd eklektičan grad, mešavina kultura i ukusa i da se kao takav predstavlja turistima. Za Beogradski sajam rekao je da je kao regionalno najveći sajam odgovorio zahtevima vremena, a da će i ove godine, zahvaljujućidobro odrađenom poslu, ponudi, b2b susretima, doneti maksimalne prihode.

Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:

ČET – SUB, 22 – 24. februar: 10:00 – 19:00
NED, 25. februar 10:00 – 18:00

Ulaznice:

Cena pojedinačne ulaznice je 500 RSD
Grupna ulaznica (minimum osam osoba): 400 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 3.000 RSD
Parking za automobile: 200 RSD po satu