На Београдском сајму најављени су програм и учесници предстојећег 45. Међународног сајма туризма, који за посетиоце почиње у четвртак 22. фебруара на Београдском сајму.

Првокласна туристичка манифестација, скуп целог региона југоисточне Европе и других делова света, ове године излагачима је попунила све капацитете у халама у којима се одржава, 1, 1А и 4.

Драган Зечевић, координатор 45. Међународног сајма туризма са великим задовољством је најавио више од 400 учесника из преко 27 земаља који ће представити своју понуду.

– Грчка, овогодишња земља партнер Сајма туризма биће посебно занимљива за посетиоце сајма, јер око миллион туриста из Србије годишње посећује Грчку, највише њен северни део, а од оних који летују у иностранству, 70% Срба бира управо Грчку, рекао је Зечевић.

Први пут на Сајму туризма наступају Камбоџа, Еквадор, Света Луција, Либија, а земље које се враћају и поново учествују су острва Индонезија, Куба и Сао Томе и Принципе.

Популарне и омиљене дестинације континуирано присутне на сајму биће ту и ове године: Турска, Грчка, Црна Гора, Тунис, Бугарска, Словенија, Босна и Херцеговина, Хрватска, Мађарска, Камерун, Габон, Намибија и Кипар.

Зечевић је најавио и 19. Међународни сајам хотелско угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА који ће се одвијати паралелано са Сајмом туризма, од 22. до 25. фебруара 2024. год. у халама 2А и 2Ц. Под слоганом „Послужите се“ понуда на Сајму ХОРЕКА-ОПРЕМА биће највећа до сада, а излагачи из Италије, Хрватске, као и Србије из најразличитијих области у вези са угоститељским делатностима које сваку туристичку понуду дижу на виши ниво, приказаће најсавременију опрему за кухиње, ресторане и барове, хотеле, као нове трендове пословања, снабдевања и функционисања угоститељских објеката.

Ова највећа смотра туризма и даље одређује многа дешавања у региону. То показује и број излагача и више од 500 састанака заказаних од стране професионалних купаца за предстојећи сајам.

Урош Кандић, државни секретар у Министарству туризма и омладине Републике Србије констатовао је да Србија бележи највећи раст у туризму и пораст од 79% после пандемије, а и ове године од 1. јануара до 1. фебруара, за 3-4% повећан број долазака.

– Сајам туризма свечано ће отворити председник Србије Александар Вучић и министарка туризма Грчке Олга Кефалогиани. Много очекујемо од овог вида партнерства са Грчком, као и после сваког сајма туризма када сарадња између земаља даје сјајне резултате. Наставља се улагање у туризам и инфраструктуру и надамо се да ће туризам бити снажан замајац целокупне привреде, најавио је Кандић.

Георгиос Какоутис, директор Националне туристичке организације Грчке, канцеларије у Србији истакао је да је за Грчку посебна част што је земља партнер 45. Међународног сајма туризма, а сарадња двеју земаља повод за даље повезивање два народа.

– Чињеница је да је овај сајам већ дуже од четири деценије водећи туристички догађај, високих професионалних стандарда, а на тој прослави туризма Национална туристичка организације Грчке је присутна сваке године. Ове године задовољство је веће, будући да је Грчка земља партнер, а на штанду у хали 1 биће присутни сви туристички представници из најпопуларнијих грчких дестинација. Њихов главни задатак је да посетиоцима приближе све туристичке капацитете, историјске, природне, кулинарске, винеске и културне туре за обилазак Грчке. Такође, ту је и промоција нових, мање познатих дестинација, које могу да задовоље укус сваког путника, рекао је Какоутис и додао да више од 70 хиљада Грка бира Београд, Нови Сад, Златибор, бање Србије и Копаоник за своје туристичке посете вашој земљи а тај број се сваке године увећава.

Србија ће своје туристичке адуте представити у хали 4 Београдског сајма кроз наступе Туристичке организације Србије (ТОС), Туристичке организације Београда (ТОБ), Туристичке организације Војводине (ТОВ) као и многобројних локалних и регионалних туристичких организација из свих делова Србије. У халама 1а и 1 запажен наступ имаће Гаранцијски Фонд АП Војводине и Покрајински секретаријат за привреду и туризам.

Туристичка организација Србије представиће се под слоганом „Србија. Доживи!”, а поред активног одмора акценат ће бити на богатству различитости кроз промоцију нове брошуре под називом „Упориште духовности” и „Мој Дунав”.

Марија Лабовић директорка Туристичке организације Србије рекла је да више од 60 одсто долазака страних туриста код нас у Србију  припада посетама и обиласцима везаним за духовност (цркве и манастири) и програме везаних за реку Дунав па је најавила да ће ти програми добити на значају за ову сезону од стране ТОС–а.

Наступ Туристичке организација Београда на овогодишњем Сајму туризма биће у знаку предстојеће изложбе ЕКСПО 2027, као и различитих манифестација које нуде београдске општине.

Током сајма ће бити потписан протокол о сарадњи између ТОБ-а и предузећа ЕXПО 2027, пројекта који ће променити лице града, јер ако имате нове атракције које можете понудити гостима, успех је загарантован. ТОБ ће на Сајму туризма имати активности окренуте иностраном тржишту, посебно тржишту Турске, једном од најтраженијих, а у Београду ће боравити колеге из Измира са којима ћемо ширити сарадњу, рекао је Миодраг Поповић, директор Туристичке организације Београда.

Додао је да је Београд еклектичан град, мешавина култура и укуса и да се као такав представља туристима. За Београдски сајам рекао је да је као регионално највећи сајам одговорио захтевима времена, а да ће и ове године, захваљујућидобро одрађеном послу, понуди, б2б сусретима, донети максималне приходе.

Радно време Сајма туризма и Сајма ХОРЕКА-ОПРЕМА:

ЧЕТ – СУБ, 22 – 24. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 25. фебруар 10:00 – 18:00

Улазнице:

Цена појединачне улазнице је 500 РСД
Групна улазница (минимум осам особа): 400 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 3.000 РСД

Паркинг за аутомобиле:

200 РСД по сату