Završeni su najznačajniji događaji u okviru drvne industrije u ovom delu Evrope – 54. Međunarodni sajam nameštaja, opreme i unutrašnje dekoracije i 54. Međunarodni sajam mašina, alata i repromaterijala iz oblasti drvne industrije.

Gotovo 67,5 hiljada posetilaca uživalo je u eksponatima koje je, na 55 hiljada kvadrata, izložilo više od 520 izlagača iz pedesetak zemalja. Sajam je obilazila široka publika, zainteresovana za opremanje svojih domova i ostalih prostora, ali je značajno povećan broj poslovnih posetilaca.

U duhu slogana „Sajam nameštaja – sada“, prikazano je trenutno stanje u industriji nameštaja i drvno-prerađivačkoj industriji u regionu, uključujući sve faze i aktere – od primarnih prerađivača drveta do proizvođača finalnih proizvoda i onih za opremanja enterijera.

Dizajnerska inovativnost, sveže ideje, upotreba novih tehnologija i platformi, digitalizacija u drvnoj industriji neke su od karakteristika ovogodišnjeg beogradskog Sajma nameštaja. U fokusu Sajma bile su kompanije okrenute dizajnu, inovacijama, kvalitetu i izradi funkcionalnog nameštaja, a predstavljene su i najsavremenije mašine i alati koji se koriste u drvnoj industriji.

Sajam nameštaja „napravio“ je značajan korak u realizaciji zacrtanog cilja – da postane treći najveći sajam te vrste u Evropi – posle Kelna i Milana. Domaće kompanije prikazale su želju i snagu da se prilagode tržištu i konkurentno učestvuju u evropskim i svetskim privrednim tokovima. U ulozi izlagač ponovo su se, posle duže pauze, našle velike svetske kompanije, a predstavljeni su i brojni renomirani svetski brendovi.

Najznačajnija novina na ovogodišnjem sajmu su „Design Talks“ razgovori sa dizajnerima i arhitektama. U prijatnoj sajamskoj atmosferi učesnici i posetioci razmenjivali su iskustva i ideje.

U organizaciji Beogradskog sajma i Razvojne agencija Srbije održana je Investiciona konferencija o industriji nameštaja u Srbiji „Serbian Furniture Industry Conference“. Na ovom stručnom skupu predstavljeni su potencijali srpske industrije nameštaja, mogućnosti za ulaganja, kao i iskustva dosadašnjih investitora.

Predstavnici Nemačko-srpske privredne komore zaključili su da je drvo značajan proizvod srpske privrede i da predstavlja veliki potencijal domaće ekonomije, a najavljena je i nova nacionalna strategija razvoja drvne industrije Srbije.

Posebnu pažnju privukla je „Izložbi mladih dizajnera“, koja je bila odlična prilika za promovisanje mladih autora i predstavljanje stanja u savremenom dizajnu.

Internacionalni žiri procenio je da nagradu „Zlatni ključ“ na 54. Sajmu nameštaja zaslužuje pet izlagača. Najbolji proizvod je stolica „elle“, dizajnerke Nataše Perković, izrađena u bosansko-hercegovačkoj kompaniji MS&WOOD, a najbolji prateći element je ogledalo „oposit“, proizvedeno u kraljevačkom preduzeću GIR, po nacrtu autora iz Presek dizajn studija. Preduzeće MITJA iz Slovenije „Zlatni ključ“ dobilo je za najbolji sajamski nastup. Najbolji nameštaj za opremanje izložila je Prostoria iz Hrvatske – reč je o sofi „seam“, čiji dizajn potpisuje Bottcher Henssler Kayser. Najbolji mladi dizajner ove godine dolazi iz Presek dizajn studija.