na Beogradskom sajmu će od 22. do 25. februara 2024. godine biti održana prvoklasna turistička manifestacija, skup celog regiona jugoistočne Evrope i drugih delova sveta 45. Međunarodni sajam turizma (hale 1, 1A i 4) i 19. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA
(hale 2A i 2C).

ITF Međunarodni sajam turizma jedan je od poslovnih stubova Beogradskog sajma i celokupne srpske turističke privrede. Uz značajan uticaj na ekonomiju, turizam spada u snažne pokretače privrednog rasta i razvoja, stvarajući sinergiju između srodnih sektora i doprinoseći ukupnom prosperitetu zemlje. Turistički sektor direktno i indirektno zapošljava veliki broj ljudi, a prihodi od turizma povećavaju bruto domaći proizvod zemlje, pružajući stabilnost ekonomiji.

Zemlja partner Sajma turizma 2024 – Republika Grčka

Grčka i Srbija nastavljaju uspešnu saradnju u oblasti turizma ovogodišnjim partnerstvom na 45. Međunarodnom sajmu turizma na Beogradskom sajmu, gde će Grčka, ubedljivo najtraženije tržište za građane Srbije koji letuju u inostranstvu, ove godine biti posebno predstavljena kao zemlja partner. U paviljonu Nacionalne turističke organizacije Grčke posetioce očekuju izlagači iz čitave zemlje, od regionalnih predstavnika, turističkih organizacija iz najpopularnijih grčkih destinacija, pa sve do profesionalnih udruženja. Tokom sajamskih dana posetioci će pred sobom imati najraznovrsniju i sveobuhvatnu ponudu smeštajnih kapaciteta, apartmana i hotela u kontinentalnim i ostrvskim letovalištima u Grčkoj, što je snažan motivator da se na sajmu napravi dobar i ekonomičan izbor iz first minute ponude.

Ova saradnja doprineće daljem unapređenju turističkog prometa između dve zemlje, imajući u vidu da je i broj grčkih turista u Srbiji u stalnom porastu.

Učesnici na Sajmu turizma

Tradicionalno, na sajmu će učestvovati najznačajnije turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, transportne kompanije i međunarodni tur-operatori.

Uz pažljivo planirane i kreativne nastupe svi izlagači na Sajmu turizma ojačaće svoj brend i efikasno predstaviti turističku ponudu.

Sajamska promocija specijalnih First minute ponuda

Zbog ekskluzivnih sajamskih cena, first minute ponuda i paketa sa mnoštvom pogodnosti, Sajam turizma je za posetioce već dugi niz godina omiljeni godišnji orijentir za odabir aranžmana i destinacija, kao i sagledavanje svega što turistički sektor ima da ponudi.

I ove godine posetioci će iz velike ponude moći da izaberu prema svojim afinitetima: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikende na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja…

Prvi put na Sajmu turizma nastupaju Kambodža, Ekvador, Sveta Lucija, Libija, a zemlje koje se vraćaju i ponovo učestvuju su ostrva Indonezija, Kuba i Sao Tome i Principe.

Popularne i omiljene destinacije kontinuirano prisutne na sajmu biće tu i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Kamerun, Gabon, Namibija i Kipar.

Srbija na Sajmu turizma

Srbija, sve privlačnija domaćim i inostranim turistima, otvorena za biznis u sektoru turizma i ugostiteljstva, na Sajmu turizma, svetskim destinacijama konkuriše svojim prirodnim lepotama, sve raznovrsnijim smeštajnim kapacitetima, bogatom gastronomskom ponudom i gostoljubivim ljudima, koji su nesporni kvalitet u promociji doživljaja koji nudi Srbija kao turistička destinacija.

Srbija će svoje turističke adute predstaviti u hali 4 Beogradskog sajma kroz nastupe Turističke organizacije Srbije (TOS), Turističke organizacije Beograda (TOB), Turističke organizacije Vojvodine (TOV) kao i mnogobrojnih lokalnih i regionalnih turističkih organizacija iz svih delova Srbije. U halama 1a i 1 zapažen nastup imaće Garancijski Fond AP Vojvodine i Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Turistička organizacija Srbije (TOS) se na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu predstavlja u hali 4 pod sloganom „SRBIJA. Doživi!“ (eng. „Experience! SERBIA“). Pored aktivnog odmora, prirodnih lepota, gradova punih energije, TOS će akcenat staviti i na bogatstvo različitosti kroz promociju nove brošure pod nazivom „Uporišta duhovnosti“.

Na pet pultova predstaviće se Ministarstvo turizma i omladine Republike Srbije, Skijališta Srbije, Zavod za zaštitu prirode, Prirodnjački centar Svilajnac, Agencija za bezbednost saobraćaja i Uprava saobraćajne policije, koji će posetiocima štanda predstaviti novu kampanju “Za zimu se spremi i na vreme opremi“ koju sprovode u partnerstvu sa TOS-om na najposećenijim destinacijama u Srbiji. Posebno mesto štanda zauzimaće Fotografija za poneti „SRBIJA. Doživi!“ gde će, uz pomoć AI tehnologije „Photo Booth“ posetioci štanda imati sliku sa različitih destinacija u Srbiji.

Nastup Turističke organizacije Beograda (TOB) na Sajmu turizma biće u znaku predstojeće izložbe EXPO 2027 koju će Beograd ugostiti. Takođe, u fokusu nastupa biće i turističke atrakcije, sadržaji, manifestacije koje su u ponudi svih beogradskih opština, programi iz oblasti kulture namenjeni domaćim i stranim gostima, gastronomija i zabava.

Atrakcije i prateći program

Turistička organizacija opštine Inđija promovisaće projekat „Srpska Kapadokija“, novu turističku atrakciju Krčedinske ade. U atrijumu Beogradskog sajma će biti pravi balon, isti onakav koji leti turskom Kapadokijom. U četvrtak, petak i subotu (22/23/24.02.) u periodu od 12 do 14 časova, posetioci će imati priliku da se slikaju u korpi balona, da učestvuju u nagradnoj igru i da osvoje putovanje balonom.

B2B poslovni program – Budućnost turizma i povezivanje na globalnom tržištu

U fokusu događaja ostaju poslovni kontakti učesnika i poslovnih posetilaca, gostiju iz zemlje i regiona, kao i tradicionalnih tržišta gde naši ljudi putuju i onih odakle nam dolazi najveći broj turista. Beogradski Sajam turizma, kao najposećeniji sajam turizma regiona i šire, kroz veliki broj poslovnih gostiju i B2B aktivnosti, čini značajno tržište od nekoliko desetina miliona potencijalnih turista.

I ove godine svim učesnicima, turističkim agencijama iz inostranstva i zemlje dostupan je B2B portal namenjen za registracijiu kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca pravnih aktivnih lica. Registracija omogućava besplatnu promociju kompanijama i kontakte sa ostalim registrovanim članovima, kao i zakazivanje sastanaka sa izlagačima i potencijalno sklapanje dogovora o budućoj saradnji.

Sastanci se održavaju u specijalnom prostoru „B2B Meetings“ (hala 1, galerija) i lako se, već automatski samom registracijom, zakazuju pomoću ove jedinstvene B2B platforme specijalno kreirane za potrebe događaja.

Vreme predviđeno za održavanje sastanaka je 22.02. od 11:30 do 17:00 i 23.02.2024. od 10:30 do 17:00.

19. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA

Pod sloganom „Poslužite se“ paralelno sa Sajmom turizma u halama 2A i 2C odvijaće se i 19. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, koji će okupiti brojne domaće i inostrane kompanije iz najrazličitijih oblasti u vezi sa ugostiteljskim delatnostima koje svaku turističku ponudu dižu na viši nivo – proizvodnjom, distribucijom i prodajom hotelskog i ugostiteljskog nameštaja, opremom za kuhinje, restorane i barove, kao i uslužnim delatnostima, novim trendovima poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja ugostiteljskih objekata.

U izlagačkom delu posetioci će videti opremu za kuhinje, restorane, barove, hotele, sigurnosne i rezervacione sisteme, asortiman proizvođača i uvoznika poznatih brendova u oblasti IT rešenja, ozvučenja i rasvete, kao i poslastičarski i pekarski program, opremu za bankete, radnu odeću i obuću, posteljine, opremu za čišćenje, stručnu literaturu i publikacije.

Program je obogaćen aktuelnim temama za sve ugostitelje, hotelijere, ali i posetioce: interaktivnim prezentacijama na štandovima, demonstracijama ugostiteljskih veština, pravljenjem sladoleda i koktela uživo na najmodernijoj opremi i degustaciji proizvoda.

Za sve čija sledeća avantura počinje upravo na Sajmu turizma na Beogradskom sajmu, ovogodišnje otkrivanje nekog novog sveta uključuje istraživanje novih destinacija, inovacija u turističkoj industriji, upoznavanje sa tehnološkim trendovima koji unapređuju putovanja, korišćenje tehnologije, virtuelnih tura, digitalnih vodiča, pametnih putnih aplikacija, kao i savete stručnjaka koji će objasniti kako se turizam prilagođava savremenim potrebama putnika.

Voljen od strane posetilaca i medijski atraktivan za izveštavanje, zahvaljući čemu uključuje i najširu javnost, četvorodnevni veliki događaj čini turizam centralnom temom, a sve poslovne aktivnosti postignute tokom sajma, reflektuju se potom na čitavu turističku godinu koja po pravilu biva obeležena aktuelnim Sajmom turizma.

Dobro došli na Sajam turizma jer „AVANTURA POČINJE OVDE!“!

Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:

ČET – SUB, 22 – 24. februar: 10:00 – 19:00
NED, 25. februar 10:00 – 18:00

Ulaznice: Cena pojedinačne ulaznice je 500 RSD
Grupna ulaznica (minimum osam osoba): 400 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 3.000 RSD

Parking za automobile: 200 RSD po satu

Novinarske akreditacije: Zahtev za novinarsku akreditaciju pošaljite na e mail press@sajam.rs

Medijski partneri manifestacije: SAT Media Group, TU Magazin, Travel Daily News, Adria Media Group, Color Press Group, Kongresniturizam.com, Place2Go, Style.rs, Events in Serbia, Turistička prizma, Turistički svet, Srbija koju volim, Turizam TV – Više od Putovanja, Caffe Montenegro, Lutajući putnik, Travel Digest, Adriatic Traveller, Tourism Today, Fashion travel, TV Front, Fijet.rs, TV Balkan Trip, RTV Tesla

Hotel partner: Hotel Mona Plaza

PRESS Beogradskog sajma press@sajam.rs