Konferencija za medije organizovana povodom 55. Međunarodnog salona automobila i 15. Međunarodnog sajma motocikala, kvadova, skutera i opreme „Motopassion“ pokazala je zbog čega ova sajamska manifestacija, za razliku od brojnih sličnih svetskih, opstaje uprkos problemima koji pritiskaju auto i moto industriju na globalnom nivou.

Na te probleme ukazao je Zoran Lupšić, predstavnik Beogradskog sajma i koordinator ovog projekta, potcrtavajući da se ovoga puta ne može računati sa komercijalnim, prodajnim efektom i popustima, ni za izlagače ni za posetioce, po čemu se inače ovaj sajam razlikovao od većine drugih, jer poznate nepovoljne privredne i tržišne okolnosti nisu išle naruku ni uvoznicima ni potencijalnim kupcima. Ipak, zahvaljujući požrtvovanju uvoznika, na sajmu će se pojaviti čak 33 svetska brenda sa najnovijim modelima i tehnološkim rešenjima. Posebno je naglasio veliku ekspanziju modela i brendova, ali i povratak nekih „starih“, na sajmu „Motopassion“.

Lupšić je izneo i pojedinosti u vezi sa redizajnom sajamskom prostora i reorganizacijom i redefinisanjem prezentacije nekih brendova. Sve to začiniće bogat edukativni i zabavni prateći sadržaj – počev od novinarskog relija, izbora „automobila godine“, izložbe oldtajmera pa do izbora „miss sajma“ – sa kojim verni posetioci ozbiljno računaju.

Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, naglasila je izuzetnu složenost svih procesa koji prate auto i moto industriju, od proizvodnih do tržišnih. Zbog toga svi učesnici, na globalnom nivou, na svojoj koži osećaju sve probleme koji se javljaju bilo gde u svetu. Zato je, rekla je ona, organizacija ovakvog sajma u postojećim okolnostima bio veliki izazov, sa kojim su uvoznici jednoglasno odlučili da se suoče. Epilog je „38 premijera automobila i 10 motocikala“.

Đurđević je naglasila da uprkos svemu na sajmu „imamo dva potpuno nova brenda – Maserati i Geely“. Proizvođači su, rekla je, prepoznali potencijal našeg tržišta, što je veoma dobar signal, jer smo svedoci najveće transformacije u auto-industriji od njenog nastanka. Pomenula je i problem subvencija i infrastrukture, o čemu se i na nivou države već duže vreme razgovara i deluje i što već pokazuje rezultate. Pohvalila je najnoviju uredbu o subvenciji elektrifikovanih vozila i duplo veći budžet za te namene nego ranijih godina.

Frančesko Maši, predsednik Izvršnog odbora DDOR osiguranja, generalnog sponzora ove manifestacije, zahvalio se organizatorima ovog izdanja Salona automobila u Beogradu, „jer su još jednom uspeli da organizuju jedan od vrhunskih događaja u čitavom regionu, tako značajan za privredu, automobilsku industriju, zajednicu Beograda i sve zainteresovane strane, uključujući i DDOR, koji je generalni sponzor Salona automobila u Beogradu već čitavu deceniju“.

Maši je izrazio zadovoljstvo što predstavlja „jedno od najvećih osiguravajućih društava na srpskom tržištu, kao deo Unipol grupe, vodećeg evropskog finansijskog igrača. I DDOR i Unipol su snažno povezani sa automobilskom industrijom i uživaju neuporedivu konkurentsku poziciju u segmentu osiguranja motornih vozila. Suvišno je reći da i automobilska i industrija osiguranja imaju ključnu ulogu u privredi, zaštiti životne sredine, tranziciji ka održivoj mobilnosti, kao i u integraciji ESG okvira u poslovne strategije i korporativnu kulturu, kroz zajednički napor koji može osnažiti ekonomski rast.“

Rekao je da bi želeo da „skrene pažnju na pitanje bezbednosti u saobraćaju, koje postaje sve značajnije i koje je u fokusu inicijativa o mobilnosti, koje predlažu EU i UN, kao i na naše prisustvo na ovogodišnjem Salonu automobila, gde želimo da podignemo svest građana o bezbednosti u saobraćaju.“

Zaključio je činjenicom da „statistički podaci, nažalost, ukazuju na povećanje broja stradalih učesnika u saobraćaju u poslednjih godinu dana na teritoriji EU za 3 posto, a na teritoriji zapadnog Balkana za još i više. Zbog toga smo, u saradnji sa NAVAK akademijom, za Salon pripremili posebnu aktivaciju koja uključuje virtuelnu realnost neposrednih učesnika u saobraćaju u ekstremnim situacijama, jer smatramo da je bolje da se ovakva iskustva stiču u kontrolisanom okruženju, a ne u realnim uslovima saobraćaja.“

U ime Udruženja proizvođača drumskih vozila, opreme i delova, nosioca OICA licence, g. Igor Ševo je pohvalio sajam automobila koja je odavno jedna od „najpoželjnijih sajamskih manifestacija u našoj zemlji“. Podsetio je na činjenicu da se sajmovi po svetu ili otkazuju ili odgađaju za neka bolja vremena, ali da je dobro što ovaj opstaje, jer je na razne načine slika države, njene industrije, mogućnosti i perspektiva.

55. Salon automobila i 15. Motopassion počinju 22. marta i trajaće do 28. marta 2023. godine.