Za 10 godina postojanja BeoWine je izgradio ugled i nezamenljivu poziciju u Srbiji i u regionu kao mesto za plasiranje poznatih i novih vinskih ukusa.
Od ove godine Sajam vina BeoWine održava se u novom ruhu, sa proširenim konceptom i ambicijom, ne samo da ostane najveći vinski događaj u zemlji, već i da u svakom pogledu, i organizaciono i kvalitetom izlagača i pratećih programa, prati uspon vinske Srbije. Manifestacija je šansa da se proizvođači sretnu i umreže sa distributerima i izađu na nova tržišta.
U halama 3 i 3A nastupaju najugledniji domaći i regionalni proizvođači i distributeri vina, vinski podrumi, kuće vina, proizvođači rakija, a uponudi je i kompletna, najsavremenija oprema za vinarstvo i vinogradarstvo. Suorganizator manifestacije je privredno društvo „Srpsko vino“.
Na sajmu učestvuje 181 izlagač iz deset zemalja, a pored domaćih i stalnih učesnika i vinarija iz Italije, Hrvatske, Bugarske, Poljske, posetioci imaju priliku da degustiraju tradicionalno kvalitetna vina iz vinograda Republike Srpske, kao i sa područja KiM.
Prvi put na Sajmu BeoWine svoje predstavnike imaju vinarije iz Turske, Austrije i Bosne i Hercegovine, a na sajam su se vratile Slovenija i Severna Makedonija, te ponovo imati priliku da probamo slovenačka i makedonska vina.
Pored vrhunskih vina, u izlagačkom programu sve više je zastupljen i izuzetan izbor rakija sa ovih prostora. Ovaj segment sajamskog programa iz godine u godinu prikazuje unapređenje kvaliteta i standardizacije u proizvodnji, sa zaštićenim imenom i oznakom geografskog porekla, promocijom i pozicioniranjem ovog pića na domaćem i inostranim tržištima.
Jedna od karakteristika ovogodišnjeg programa Sajma vina jeste pojačan gastro segment i više prilika za usavršavanje znanja o uparivanju vina i hrane. Na sajmu se predstavljaju proizvođači francuskih sireva, domaćih i hercegovačkih takođe, kao i proizvođači hercegovačke i crnogorske pršute, uvoznici i distributeri italijanskih proizvoda, ručno pravljene čokolade i ostalih gastro delicija.
Po prvi put na Sajmu vina biće otvoren i adekvatno opremljen u svrhe pratećeg programa galerijski prostor hale 3, koji će ugostiti Paku, švedsku somelijerku i eksperta za balkanska vina, kao i Niklasa Forslunda.
Moderator predavanja biće Jovan Radomir, novinar i putopisac.
Drugog dana sajma, 22. februara, u goste dolazi Lorenco Skolo, generalni brend ambassador La Botega, slavne italijanske vinarije u kojoj nastaje vrhunski prosecco, te će od 18h voditi Master Class na temu Zavodničke moći mehurića u proseku.
Prijave zainteresovanih slati na adresu organizatora BeoWine: zdenka.kostic@sajam.rs
Show Cooking – Michelin star
U dane vikenda, u subotu 23. i nedelju 24. februara od 13 do 15h u hali 3 (štand 3011), planiran je gastro performans koji vodi Michelin Chef Eros Picco.
Eros je kreativan um, vanserijski kuvar i konsultant u ugostiteljstvu. Nakon završene ugostiteljske škole, radio je u restoranima i hotelima utvrđujući i usavršavajući svoje znanje u kulinarstvu. Tokom karijere susretao se sa veoma značajnim internacionalnim kuhinjama, što je doprinelo da već stečena znanja obogati i velikim iskustvom koje je počelo u Francuskoj, a stiglo čak do Japana, preko Amerike i Kine.
- godine dobio je prestižno priznanje, Mišlinovu zvezdicu (Innocenti Evasioni, Milano).
Svestrani umetnik svakodnevno eksperimentiše sa novim načinima spremanja hrane, kako bi na moderan način ukazao na tipične italijanske ukuse, a namerava da svoja gastro dostignuća približi svim zainteresovanim posetiocima naše vinske smotre.
Biće ovo jedinstvena prilika da veliko ime Michelin sazvežđa kuva za sajamske posetioce.
Jedno od predavanja u organizaciji Beogradskog sajama koje će se održati je na temu navika turista iz Švedske sa akcentom na aktivni i gastronomski turizam. U Beograd dolaze Ula Skinarmu, osnivač agencije Expeditionsresor i jedan od najpoznatijih švedskih avanturista, a gost sajma biće i Jovan Radomir, novinar i putopisac. Takođe, Vicky Karantzavelou, suosnivač i glavna urednica Travel Daily News Network-a, globalnog turističkog portala (turistički portal za Grčku i Kipar, Aziju i Pacifik i ceo svet) održaće predavanje na temu „Kako uspešno probiti najbrže rastuća tržišta jugoistočne Azije“. Viki Karantzavelou će govoriti o turističkom tržištu Azije vezano za outgoing i incoming turizam, profilu turiste iz Azije, sajmovima i radionicama i kako na njima nastupati, kao i o primerima iz prakse. Očekuje se da će predavanja gostiju biti posebno interesantna predstavnicima Turističkih organizacija, hotela, turističkih agencija, restorana, medijima i dr.
U cilju razvoja i promocije turizma u Srbiji i regionu, Beogradski sajam turizma podržao je prezentaciju „Da li ste spremni da podignete svoje vođenje na sledeći nivo?“, namenjenu turističkim vodičima, pratiocima grupa i drugim zainteresovanim za ovu temu. Prezentaciju će održati Barnabi Dejvis iz Velike Britanje i Šani Halsman iz Belgije u subotu 23. februara od 11.30 do 12.00h na bini u hali 4.
Na tradicionalnom takmičenju BEOWINE CHALLENGE CUP međunarodni žiri ocenjivaće najbolja vina u osam kategorija.
Četiri sajamske manifestacije u četiri sajamska dana, od 21. do 24. februara, jedinstvena su prilika za susrete poslovnih ljudi u turističkom i hotelskom biznisu, kao i proizvodnji i degustaciji vrhunskih vina i rakija u ovom delu sveta. Istovremeno se u halama Beogradskog sajma, pored Sajma vina, odvijalu i 41. Međunarodni sajam turizma, 15. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 15. Sajam suvenira „Vidi Srbiju“.
Događaj posetiocima nudi mogućnost da iskoriste ekskluzivne sajamske pogodnosti, odaberu destinaciju za putovanje i odmor, ali i degustiraju najbolja vina, rakije i gastronomske specijalitte ovog podneblja.
Radno vreme Sajma vina BEOWINE:
ČET-SUB, 21-23. februar: 10:00 – 19:00
NED, 24. februar 10:00 – 18:00
Ulaznice: Cena pojedinačne ulaznice je 400 RSD, grupna ulaznica 300 RSD, grupna ulaznica za đake i studente 300 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 1500 RSD
Čaša za degustaciju vina:300 RSD
Parking: 200 RSD po satu.