Ističu poslednji sati godine u kojoj se na Beogradski sajam vratio život, a prolećna sezona predstojeće 2022, u kojoj ova kompanija obeležava i 85 godina postojanja, trebalo bi da označi i konačan povratak normalnom i uspešnom radu i poslovanju. Iako agenda prolećnih sajamskih manifestacija još nije definitivna, već njen okvir obećava bogat sajamski program i motivaciju za čitavu sajamsku delatnost.
Tako će početak sajamske godine, od 27. do 29. januara, obeležiti „Agro Belgrade 22“, specijalizovani sajam voćarstva, vinogradarstva i povrtarstva, zamišljen kao vodeći sajamsko-konferencijski događaj na zapadnom Balkanu i u jugoistočnoj Evropi, na kojem se očekuje preko 1.000 izlagača i brendova, uključujući i predstavnike najvećih svetskih kompanija. Već 12. i 13. februara u sajamske hale „useljava“ se tradicionalni Državni pčelarski sajam, svojevrsna smotra pčelarstva, koja ima izložbeni i prodajni karakter.
Termin od 24. do 27. februara obezbeđen je za 43. Međunarodni sajam turizma, najznačajniju turističku manifestaciju u zemlji i jugoistočnoj Evropi. Sajam će biti usmeren ka oporavku i obnovi turističkog ambijenta i promociju trendova i inovacija koji će oblikovati budućnost turističke industrije. Uz učešće najznačajnijih turističkih agencija, saveza i organizacija, hotela, turističkih centara, vazduhoplovnih kompanija, međunarodnih tur-operatora, Sajam turizma nastojaće da kreira ambijent u kome će se organski spojiti ponuda i potražnja. Poseban akcenat pripada Srbiji kao turističkoj destinaciji, njenom ubrzanom razvoju, ulaganjima u infrastrukturu, velikim privatnim investicijama u hotelsku industriju u gradskim, banjskim i planinskim centrima, ali i seoskom turizmu.
U istom terminu, od 24. do 27. februara, veliki Sajam turizma oplemenjuju čak tri komplementarne sajamske manifestacije. Na Međunarodnom sajmu hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca-Oprema, izlagači predstavljaju najsavremenije proizvode i usluge, ali i trendove u načinu poslovanja, snabdevanju i funkcionisanju hotela, restorana i ostalih ugostiteljskih objekata. Sajam suvenira omogućuje posetiocima da vide i kupe suvenire iz svih regija Srbije, a promoterima turizma Srbije da ukažu na autentičnost podneblja sa kojeg potiču. Međunarodni sajam vina Beowine, koji se održava tokom dva dana, 25. i 26. februara, najveći je vinski događaj u zemlji i, u svakom pogledu, i organizaciono i kvalitetom izlagača i pratećih programa, pratilac uspona vinske Srbije. Predstavljaju se najugledniji domaći i regionalni proizvođači i distributeri vina, vinski podrumi, kuće vina, proizvođači rakija, a u ponudi je i kompletna, najsavremenija oprema za vinarstvo i vinogradarstvo. Nije zapostavljena ni prigodna gastro ponuda.
Više nego bogata aprilska ponuda počinje 1. Međunarodnim sajmom franšiza, koji treba da privrednike i preduzetnike poduči kako se uspešno posluje pod kišobranom poznatog brenda, i to 6. i 7. aprila. Posle premijernih „franšiza“ na programu su, u terminu od 7. do 11. aprila, dve dugovečne sajamske manifestacije. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova, specijalizovana regionalna manifestacija namenjena ljubiteljima i korisnicima svih vrsta plovila (glisera, jahti, jedrilica, čamaca, skutera, brodskih i vanbrodskih motora, opreme za sportove na vodi i ronjenje, obuke, čartera i drugih elemenata nautičkog turizma), opreme za lov i ribolov, nautičkе, kamp i outdoor opremе, u svom 42. izdanju predstavlja trendove i domete u različitim segmentima domaće i regionalne nautičke privrede te lovne i ribolovne delatnosti, od industrijskih i ekonomskih do sportskih, rekreativnih ili turističkih. Istovremeno, 27. Međunarodni sajam hortikulture – Beoplantfair, sa Izložbom lekovitog bilja i preparata od meda „Darovi prirode“, Izložbom baštenskih i parkovskih mašina Motoplantexpo i Izložbom organske proizvodnje „Organic Fest“. Učesnici iz zemlje i inostranstva,- pojedinci, udruženja, zemljoradničke zadruge, privredne organizacije, čak i multinacionalne kompanije, distributeri, proizvođači-uzgajivači, trgovci, pejzažni arhitekti, akademske i naučne institucije, komunalna preduzeća, zajedno sa hiljadama poslovnih i „običnih“ posetilaca, okupljaju se da pokažu i dokažu kako se i zašto može živeti i lepo i zdravo, zdravim životom u čistoj prirodi.
U međuvremenu, 9. i 10. aprila, 36. Međunarodni kongres i sajam kozmetike, nege kose, estetike i zdravlja „Dodir Pariza“ ima prvo od svoja dva godišnja izdanja, ono prolećno. Reč je o najvećoj manifestaciji ove vrste u regionu, koja okuplja proizvođače, predstavnike i distributere najpoznatijih svetskih brendova kozmetičkih i frizerskih kuća. A kraj meseca, od 27. do 30. aprila, obeležiće još jedan temeljni sajamski događaj – 46. Međunarodni sajam građevinarstva – SEEBBE – nastojeći da ostane oslonac građevinske industrije u Srbiji i regionu i vodeći sajamski događaj u građevinskoj industriji u regionu jugoistočne Evrope. Ova specijalizovana međunarodna manifestacije obuhvata najrazličitije segmente građevinske industrije – od istraživanja i projektovanja, preko izgradnje i održavanja objekata u visokogradnji, niskogradnji i hidrogradnji, do predstavljanja najsavremenijih materijala, građevinskih mašina, uređaja i alata. Upotpunjuju ga i različiti načini adaptacije, rekonstrukcije i restauracije, kao i promocija starih zanata. Kao finalna delatnost, deo Sajma građevinarstva je i unutrašnja arhitektura i opremanje enterijera.
Majska sajamska agenda trebalo bi da obuhvati 14. Međunarodni sajam motocikala, i to od 12. do 15. maja. Ova sajamska manifestacija predstavlja motocikle, mopede, skutere, rezervne delove, opremu i pribor, proizvode prateće industrije, strukovne organizacije, udruženja, klubove, medije… Maj će tradicionalno obeležiti i Međunarodni sajam tehnike i tehničkih dostignuća, i to svojim 64. izdanjem. Radi se o reprezentu globalne sajamske industrije u svim oblastima tehnike i tehničko-tehnoloških inovacija i prilici da se povežu i promovišu proizvođači, konstruktori, inovatori, start up i job shop preduzeća, trgovci, distributeri, udruženja i zastupnici vodećih svetskih kompanija u industriji, i to u jedinstvenom poslovnom ambijentu najveće pametne fabrike. Sajam tehnike promoviše partnerstva između nauke i privrede i interakcije između 4. industrijske revolucije, veštačke inteligencije, mobilnosti radne snage, energetskih rešenja… Na jednom mestu nude se i prezentuju aktuelne tehničko-tehnološke inovacije i rešenja, predstavljaju industrijski potencijali i mogućnosti za nova ulaganja i poslovna umrežavanja. Prema okvirnom planu, kraj prolećnog dela sezone, 31. maja i 1. juna, označiće 14. Belgrade Future Gaming, koji poput drugih velikih svetskih gaming sajmova, predstavlja domete i novitete u sektoru gaming industrije, nudi opremu i obezbeđuje softversku podršku i prateće servise.
U skladu sa predviđanjima i objektivnim okolnostima, ovakav program sklon je promenama, pre obogaćivanju nego redukciji. Sudeći po interesovanju potencijalnih izlagača i posetilaca za pojedine sajamske manifestacije, sajamsko proleće zaista bi moglo da bude prigodan uvod u srećan 85. rođendan Beogradskog sajma.