Da je Sajam tehnike izvanredno i logično mesto za prezentaciju i promociju tehničkih dostignuća poznato je već duže od šest decenija. A da je u međuvremenu postao stecište i poslovnog sveta, koji na sajmu ne samo da se informiše nego i prodaje i kupuje, mogu da se, i to sasvim usput, uvere i obični posetioci.
Iako prodavci i kupci po pravilu skupih mašina najčešće ne obelodanjuju odmah sklopljene ugovore, čekajući finalnu realizaciju, neki se time pohvale odmah.
Tako je, na primer, na štandu turske kompanije „Baykal Makine“, na ogromnoj fiber laser mašini BLE PRO 1530 (za lasersko rezanje metala) osvanuo natpis „PRODATO, EVROBROD, ZRENJANIN“, a cena te mašine je nešto više od 200.000 evra.
Natpis „PRODATO“ bilo je moguće videti i na veoma sličnoj laserskoj mašini za rezanje, ali na štandu hrvatske kompanije iz Samobora „Chi-Tech“. U ovom slučaju radi se o laseru marke „bodor“ serije P.
Natpis „PRODATO“ osvanuo je i na „Engelovoj“ mašini za brizganje plastike na štandu novosadske kompanije „Neofyton“.
Ili, „slučajni“ posetilac je na štandu kompanije „Techno Globe“ iz Šapca mogao da sazna da su „upravo prodali u Ljuboviju“ ekološku mašinu za čišćenje urbanih, industrijskih i komercijalnih prostora „Smartwind“ italijanskog proizvođača „Tenax sweepers“. Mašina, inače, radi na baterije.
Kad ima šta da se proda, ima ko i da kupi.