U četvrtak počinje Sajam turizma – Kina zemlja partner, 350 izlagača iz zemlje i inostranstva, više od 30 zemalja, osam premijerno

Na konferenciji za medije danas je na Beogradskom sajmu najavljena najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i regionu, 44. Međunarodni sajam turizma.

Pod sloganom „Kad je odmor nije teško“ od 23. do 26. februara 2023. godine u halama 1, 1A i 4 predstaviće se oko 350 izlagača iz 33 države, među kojima je i osam novih država sa afričkog kontinenta.

Zemlja partner 44. Sajma turizma je Narodna Republika Kina, sa kojom Srbija ima izvanredne partnerske odnose u privredi, kulturi i drugim oblastima, a ovogodišnji sajam biće prilika da se, uz pomoć i podršku Ministarstva za turizam i omladinu Srbije, unapredi turistička razmena.

Sajam se, poput samog turizma, konstantno inovira i prilagođava turističkim prilikama i poslovnoj klimi u branši, kako bi se zadovoljila neprekidna želja ljudi za putovanjima i traganje posetilaca za novim destinacijama.

Dragan Zečević, koordinator 44. Međunarodnog sajma turizma zahvalio se na podršci koju je Sajam turizma dobio od Ministarstva za turizam i omladinu Republike Srbije i izrazio čast i zadovoljstvo što je Narodna Republika Kina – zemlja partner ovogodišnjeg sajma. Najavio je bogat program koji je Kina pripremila, a u kome će posetioci sajma moći da uživaju, jer će prezentacija biti sveobuhvatna, od gastronomije do turističkih potencijala.

Destinacije kontinuirano prisutne na sajmu i omiljene kod domaćih turista tu su i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Kipar, Severna Makedonija… kao i prošlogodišnji učesnici – ostrvske destinacije Maldivi, Sao Tome & Principe.

Premijerno će na sajmu ove godine svoje turističke atrakcije, prirodne lepote i osobenosti predstaviti: Alžir, Burundi, Kamerun, Obala Slonovače, Gabon, Ekvatorijalna Gvineja i Namibija.

Zečević je rekao da je ovo godine u saradnji sa Ministarstvom turizma i omladine i Ministarstvom spoljnih poslova obezbeđen dolazak više zemalja sa afričkog kontinenta i podsetio da će paralelno sa Sajmom turizma biti održan i 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HoReCa-oprema.

Državni sekretar u Ministarstvu turizma i omladine Uroš Kandić izrazio je nadu da će ovaj sajam biti najuspešniji do sada i naveo da tome ide u prilog činjenica da je izdato svih 10.000 kvadrata izlagačkog prostora.

Rekao je da će biti prisutno 350 izlagača, kao i da je prisustvo potvrdilo više od 30 država, a među njima je i osam novih država sa afričkog kontinenta.

„Među njima treba istaći Alžir koji po prvi put učestvuje“, rekao je Kandić.

Ovogodišnji sajam biće prilika da se, uz pomoć i podršku Ministarstva za turizam i omladinu Srbije, unapredi turistička razmena, da se domaći turisti upoznaju sa mogućnostima da posete zemlju bogate istorije i nasleđa, ali i da se kineski turisti vrate na prvo mesto, kada su u pitanju dolasci stranih gostiju u Srbiju.

Kandić je podsetio je da su tokom 2019. godine Kinezi bili prvi po broju dolazaka u Srbiji, a drugi po broju noćenja, a da će novouspostavljena avio-linija do Kine pojačati taj trend.

Predstavnik ovogodišnje zemlje partnera Sajma turizma – Narodne Republike Kine, gospodin Šju Hong, savetnik za kulturu Ambasade Kine u Beogradu izrazio je zahvalnost organizaciji Sajma i Ministarstvu turizma i omladine.

On je najavio da će Kina na svom štandu „Peking“ predstaviti kulturu, resurse, kao i da će poseban prostor biti namenjen dostignućima postignutim sa Beogradom.

„Kineski štand će biti podeljen na štand Ninboa i Pekinga i predstavljaće kinesku kulturu kroz predmete nematerijalnog kulturnog nasleđa, kao što su pekinške tradicionalno pravljene lutke od svile, skulpture „zeca sa meseca“ i skulpture i predmeti od porcelana i duborezi, ali i savremeni kulturni i kreativni proizvodi“.

Hong je rekao da je ovo način za produbljivanje sveobuhvatnog strateškog partnerstva Kine i Srbije, kao i da su turistička saradnja i razmena most za unapređenje odnosa dve zemlje.

„Od januara do novembra prošle godine, obim bilateralne trgovine između Kine i Srbije porastao je za 20,4 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Kina je uspela da zadrži poziciju drugog najvećeg trgovinskog partnera Srbije“, rekao je Hong.

Kako je istakao, Kina je tokom godina uložila više od milijardu evra u Srbiju a Ziđin majning i Ziđin koper postali su najveći izvoznici za Srbiju.

Podsetio je da su julu 2022. Kina i Srbija su pokrenule i međusobne direktne letove što će dodatno olakšati razmenu između dve strane.

Takođe, gospodin Hong je poželeo mnogo uspeha u organizacija događaja u ime Ambasade NR Kine.

Marija Labović, direktor Turističke organizacije Srbije izrazila je zadovoljstvo što po 44. put na Beogradskom sajmu u četiri sajamska dana imamo priliku da predstavimo Srbiju kao turističku destinaciju koja dokazuje da je privlačna i domaćim i inostranim turistima.

Istakla je da je za TOS, Sajam turizma od velikog značaja, s obzirom na to da će na jednom mestu, u hali 4 predstaviti čitavu Srbiju, gde ćemo pokazati koliko smo spremni za sezonu koja dolazi, podsetiti šta je sve urađeno u prethodnom periodu.

„Na nama je da u ta četiri dana na najbolji način predstavimo Srbiju i damo svakome po neku ideju na koji način i kako provesti kvalitetan odmor u Srbiji i kako Srbiju doživeti na pravi način“.

Naglasila je da će biti napravljena kombinacija tradicionalnog i modernog, da će se i putem novih tehnologija posetiocima pružili prilika da malo zakorače na neku od destinacija u Srbiji i time motivisati da svoj odmor provedu u Srbiji.

Ona je podsetila da će na sajmu biti prisutne 33 i zemlje, sve zemlje iz regiona, zatim iz Evrope, kao i zemlje iz Afrike prema kojima tek treba da se otvorimo kao turistička destinacija.

Labovićeva je rekla da će u okviru štanda TOS biti predstavljeni i suizlagači, kao što su JP Skijališta Srbije, Zavod za zaštitu prirode Srbije, Beogradski muzej i drugi.

Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam u Privrednoj komori Srbije istakla je ulogu Privredne komore Srbije na Sajmu turizma, koja svake godine na svom štandu predstavi po prvi put male lokalne proizvođače hrane, preduzetnike i kompanije kojima daju vetar u leđa kako bi mogli kasnije i samostalno da izlažu na sajmu.

Pored toga PKS i Evropska mreža preduzetništva partneri su Beogradskog sajma na portalu B2B i organizovanju poslovnih sastanaka koji će se odvijati u prva dva dana sajma, 23. i 24. februara u posebnom prostoru „B2B Meetings“ (sala 1).

„B2B sastanci imaju veliki značaj za unapređenje i razvoj turizma. Do sada na portalu, koji je i dalje otvoren za prijave, imamo više od 200 zakazanih sastanaka“, rekla je Maljkovićeva.

S obzirom na veliki broj sastanaka, organizovani su posebni poslovni susreti sa predstavnicima delegacije Kine, kao i članovima delegacije afričkih zemalja.

Maljkovićeva je rekla da će štand PKS biti postavljen u hali 1 i da će na njemu biti predstavljeno 30 članova.

„Prošle godine smo imali upola manje izlagača na našem štandu, tako da se nadamo da će ih svake godine što više biti“, rekla je Maljkovićeva.

Tradicionalno, paralelno sa Sajmom turizma na Beogradskom sajmu će se odvijati i 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme „HORECA-OPREMA“, koji će prikazati najsavremeniju opremu za hotelske i ugostiteljske objekte.

U halama 2A i 2C Beogradskog sajma okupiće se najznačajnije kompanije koje se bave proizvodnjom i distribucijom najsavremenijih proizvoda i asortimana za opremanje ugostiteljskih objekata, restorana i hotela, kao i uslužnim delatnostima, novim trendovima poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja ugostiteljskih objekata.

Sajam turizma uz Sajam HORECA-OPREMA prilika je za susrete poslovnih ljudi u turističkom, hotelskom i ugostiteljskom biznisu, za posetioce mogućnost za ekskluzivne sajamske pogodnosti za putovanja prema različitim afinitetima: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikendi na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja…

Celodnevna dešavanja, prezentacije, promocije, degustacije specijaliteta i ukusa sa svih meridijana, uz druženja i nezaboravne susrete, razlog su zašto posetioci vole i iščekuju ovaj nezamenljiv i vanserijski događaj.

Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:

ČET – SUB, 23 – 25. februar: 10:00 – 19:00
NED, 26. februar 10:00 – 18:00

Ulaznice:

Cena pojedinačne ulaznice je 450 RSD
Grupna ulaznica (minimum osam osoba): 350 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 3.000 RSD

Parking za automobile: 200 RSD po satu

Novinarske akreditacije:

Zahtev za novinarsku akreditaciju pošaljite na e mail press@sajam.rs

Medijski partneri manifestacije:

SAT Media Group, TU Magazin, Travel Daily News, Adria Media Group, Color Press Group, Kongresni turizam, Place2Go, Style.rs, TripinSrbija, Events in Serbia, Turistička prizma, Turistički svet, Srbija koju volim, Events in Serbia, Turizam TV – Više od Putovanja, Furaj.ba, Caffe Montenegro, Lutajući putnik, Rusian Travel Digest, First Media Group, Adriatic Traveller

Hotel partner: Hotel Mona Plaza