Na Beogradskom sajmu u fantastičnoj atmosferi održana je svečanost otvaranja 44. Međunarodnog sajma turizma i 18. Međunarodnog sajma hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA.
Dan pre zvaničnog otvaranja kapija za posetioce, u prisustvu brojnih domaćih i stranih gostiju, među kojima su prednjačili predstavnici Narodne Republike Kine, zemlje partnera ovogodišnjeg sajma, upriličen je program kojim je obeležen početak rada ove najveće turističke smotre u zemlji i regionu.
Pod sloganom „Kad je odmor nije teško“ od 23. do 26. februara 2023. godine u halama 1, 1A i 4 učestvuje oko 350 izlagača iz 33 države, među kojima je i osam novih država sa afričkog kontinenta.
Sajam turizma će i ove godine predstaviti veliki broj popularnih svetskih destinacija sa sve raznovrsnijom turističkom ponudom, autentičnim smeštajnim kapacitetima prilagođenim savremenim turistima. Najnoviji trendovi u međunarodnoj turističkoj industriji, kao i inovativni koncepti i perspektive u razvoju turističkog biznisa biće centralne teme koje će okupiti i poslovne posetioce i ljubitelje putovanja.
Tradicionalno, na sajmu će učestvovati najznačajnije turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, transportne kompanije i međunarodni tur-operatori.
Događaj je počeo nastupom Slobodana Trkulje i benda Balkanopolis, kreativnog ambasadora nacionalne platforme Srbija Stvara.
Prikazan je video Turističke organizacije Srbije „Doživi Srbiju“ koji je predstavio prirodne lepote, bogatu gastronomsku ponudu i gostoljubive ljudi, koji su nesporni kvalitet u promociji doživljaja koji nudi Srbija kao turistička destinacija.
Gospođa Čen Bo, ambasadorka Narodne Republike Kine u Srbiji, jedne od kolevki ljudske civilizacije, rekla je da postoji velika perspektiva turističke saradnje Kine i Srbije, kao i da je posebno raduje što je Kina zemlja partner ovogodišnje manifestacije.
„Kina i Srbija imaju jedinstvene prednosti u ostvarivanju turističke saradnje. Jedna je ukidanje viza, a druga uspostavljanje direktnog leta“, poručila je Čen Bo.
Takođe, istakla je da veruje da će povećanje broja poseta srpskih turista Kini snažno podstaći turističku saradnju Kine i centralne i istočne Evrope, što će doprineti povećanju njihove kulturne razmene i promovisati ekonomski razvoj tih zemalja.
„Nadam se da će svi iskoristiti tu priliku za bolje razumevanje i saradnje i pružanju kvaliteta turističkih programa“, rekla je ambasadorka.
Ambasadorka se zahvalila i kineskoj delegaciji, posebno gradovima Pekingu i Ninhua, koji su se u roku odazvali pozivu srpske strane za realizaciji programa.
„Želela bih da istaknem da su Kina i Srbija geografski udaljene zemlje, ali da je potrebno samo uzeti pasoš i možemo da krenemo na put kada god želimo. Kao što kaže izreka ‘Kada je u pitanju odmor nije teško’“, istakla je Čen Bo.
Ona je dodala da bi volela da vidi više kineskih turista u Srbiji i zemljama centralne i istočne Evrope i pozvala prijatelje iz celog sveta da posete Kinu.
Promotivni video „PEKING & NINGBO“ dočarao je kako će se na sajmu predstaviti zemlja čija su otkrića, izumi i filozofija oblikovali svet.
Obraćajući se prisutnima, Ši Amping, šef kineske delegacije koja učestvuje na 44. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, rekao je da se nada da će turizam postati okosnica učvršćivanja prijateljstva za sva vremena i jačanja saradnje Srbije i Kine.
„Dolazimo sa lepom željom, a to je da turizam u svetu bude kao proleće u cvatu. Dozvolite mi da u ime kineske delegacije najiskrenije čestitam otvaranje Međunarodnog sajma i da se od srca zahvalim predsedniku Aleksandru Vučiću i ambasadi Kine u Srbiji na snažnoj pomoći i pruženoj podršci našoj delegaciji“, rekao je Ši na otvaranju Sajma.
On je istakao da su Kina i Srbija prijatelji od poverenja, dodajući da to prijateljstvo ima dugu istoriju.
„Odnosi naše dve zemlje koji su izdržali test istorije su poslednjih godina pod strateškim vođstvom dvojice lidera država i vođeni inicijativom ‘Pojas i put’ pokazuju snažan zamah razvoja sa konkretnim projektima, plodonosne saradnje i ojačanom kulturnom razmenom“, rekao je Ši.
Istakao je da Beogradski sajam turizma, kao najveći sajam u jugoistočnoj Evropi, igra važnu ulogu pokretača za oporavak i razvoj svetske turističke industrije.
Poručio je da se Kina kao zemlja partner na Međunarodnom sajmu dobro pripremila za manifestaciju.
Predstavljajući Beogradski sajam kao potencijalnog domaćina svetske izložbe EKSPO 2027, video – EKSPO BEOGRAD pokazao je zašto je Beogradski sajam lider u domenu svog poslovanja i pokretač privrednih dešavanja u zemlji i regionu, smatran najznačajnijom sajamskom institucijom u ovom delu sveta. U 85 godina dugoj istoriji organizovao više od 3.000 sajamskih manifestacija, privukao je više od 60 miliona posetilaca i predstavio više od 500 hiljada izlagača iz čak 180 država.
Ukoliko Srbija postane domaćin ovog događaja, preko 100 zemalja će imati priliku da predstavi najbolje ideje i dostignuća svojih zemalja i to na temu „Igraj(mo) za čovečanstvo: Sport i muzika za sve“.
Svečano otvarajući najznačajniju turističku manifestaciju u regionu – 44. Međunarodni sajam turizma u Beogradu i 18. Sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić rekao je da će sve koji dođu u Srbiju dočekati velika dobrodošlica, i da su poslednjih godina napravljeni veliki pomaci, a prihod od turizma prošle godine porastao na 2,5 milijarde evra.
Predsednik je najavio i da će se Srbija boriti da Beograd bude domaćin specijalizovane EKSPO izložbe 2027. godine, koja bi značila turistički bum za našu zemlju.
Vučić je istakao da će biti uloženo dosta sredstava u razvoj turističke infrastrukture kako bi mogli da budemo domaćini te izložbe, ali da bismo posle od razvoja turizma imali velike prihode.
„Ogroman bi to imalo značaj za Srbiju, ogromne prihode, pravi turistički bum za našu zemlju. Procenjujem da možemo da budemo ispred ostalih, ispred Argentine, Minesote u Americi, a ključni konkurent po nama je Malaga u Španiji, ali verujem da možemo da ih pobedimo, pošto su jednom Malaga i Sevilja bili domaćini i velikog EKSPO-a“, rekao je Vučić.
Otvarajući Sajam turizma pozvao je sve da posete Srbiju i poželeo im dobrodošlicu, a posebno kineske turiste.
On je poručio da je posebna čast što je zemlja partner ovogodišnjeg sajma Kina, a kineske turiste pozvao da dolaze u što većem broju, poručivši im da su dobrodošli kao najbliži i najiskreniji prijatelji.
Naglasio je da je posebna čast što je Kina zemlja partner ovogodišnjeg sajma i što učestvuje više od 20 njihovih firmi.
Vučić je ukazao da je Srbija u poslednjih nekoliko godina napravila velike pomake u turizmu i da je u 2022. imala prihod od 2,5 milijarde dolara, što je 3,5 puta više nego pre 10 godina.
Broj kineskih turista je, kako je precizirao, u odnosu na period 2012-2019, povećan je 30 puta, ali time ne treba biti zadovoljan, mora biti veći „300 i 3.000 puta“.
Vučić je naveo da je u prvih mesec i po ove godine broj dolazaka stranih turista u Srbiju povećan za 53 odsto, a rast noćenja za 69 odsto u odnosu na isti period prošle godine i da je „Srbija prva u Evropi po porastu broja turista“.
Danas je važan dan za nas – rekao je Vučić i citirao izjavu Konfučija – „Gde god da idete, idite otvorenog srca“.
Upravo zbog dragocenosti iskustva putovanja, Sajam turizma će i ove godine predstaviti najnovije trendove u međunarodnoj turističkoj industriji, kao i inovativni koncept i perspektive u razvoju turističkog biznisa.
Misija Sajma turizma ostaje povezivanje ljudi, jačanje prijateljstva, približavanje destinacija, podsticaj radoznalosti i otvaranje novih puteva.
Sajam turizma uz Sajam HORECA-OPREMA
prilika je za susrete poslovnih ljudi u turističkom, hotelskom i ugostiteljskom biznisu, za posetioce mogućnost za ekskluzivne sajamske pogodnosti za putovanja prema različitim afinitetima: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikendi na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja…
Celodnevna dešavanja, prezentacije, promocije, degustacije specijaliteta i ukusa sa svih meridijana, uz druženja i nezaboravne susrete, razlog su zašto posetioci vole i iščekuju ovaj nezamenljiv i vanserijski događaj.
Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:
ČET – SUB, 23 – 25. februar: 10:00 – 19:00
NED, 26. februar 10:00 – 18:00
Ulaznice: Cena pojedinačne ulaznice je 450 RSD
Grupna ulaznica (minimum osam osoba): 350 RSD
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti: 3.000 RSD
Parking za automobile: 200 RSD po satu
Medijski partneri manifestacije:
SAT Media Group, TU Magazin, Travel Daily News, Adria Media Group, Color Press Group, Kongresni turizam, Place2Go, Style.rs, TripinSrbija, Events in Serbia, Turistička prizma, Turistički svet, Srbija koju volim, Events in Serbia, Turizam TV – Više od Putovanja, Furaj.ba, Caffe Montenegro, Lutajući putnik, Rusian Travel Digest, First Media Group, Adriatic Traveller
Hotel partner: Hotel Mona Plaza