Otvaranje sajmova turizma, vina, hotelsko-ugostiteljske opreme i suvenira spektakl je koji svake godine privuče veliku pažnju gostiju, izlagača i posetilaca Beogradskog sajma. Tako je bilo i ove godine, a jubilarni, 40. Sajam turizma i tri srodne manifestacije svečano je otvorila Ana Brnabić, predsednica Vlade Srbije.
Ana Brnabić: na svaki uloženi dinar, vrati nam se evro
Naglašavajući da nema većeg zadovoljstva od pozdravljanja uspešnih, što Sajam turizma i čitava turistička privreda svakako jesu, premijerka je rekla da sve ono što se promoviše na ovoj manifestaciji predstavlja najlepše lice naše zemlje:
– Srbija je ponovo postala prepoznatljiva zahvaljujući turizmu, sve više ljudi zna koliko je lepa, gostoljubiva, bogata i koliko su svi koji u nju dođu dobrodošli. Američka TV mreža CNN proglasila je Srbiju drugom turističkom destinacijom na svetu koju treba posetiti u 2018. godini, a Njujork tajms je srpsku prestonicu svrstao među 52 grada koja, takođe, obavezno treba posetiti ove godine. Sve uloženo u turizam se vraća, višestruko se isplati i zato pripremamo još mnogo novih investicija. Na svaki uloženi dinar vrati nam se jedan evro, a svako ko jednom poseti Srbiju – „sutra“ dovede još dva gosta. Nastavićemo i sa podelom vaučera za odmor domaćih gostiju u Srbiji, nastavićemo i sa promocijom svih segmenata turizma. Posebno zadovoljstvo mi je da pozdravim predstavnike Grčke, koja je „zemlja partner“, a izuzetna čast da jubilarni, 40. Sajam turizma proglasim otvorenim, rekla je Ana Brnabić.
Elena Kountoura: grčka ostrva postaju nova „top destinacija“
Uz napomenu da je Grčka sa zadovoljstvom prihvatila ulogu „zemlje partnera“, Elena Kountoura, ministarka turizma Grčke, rekla je da turizam u njenoj zemlji predstavlja jednu od najznačajnijih privrednih grana, u kojoj je zaposleno oko milion ljudi. Bogata istorija, beskrajna obala i arhipelag sastavljen od više hiljada ostrva i ostrvaca učinile su da Grčka postane jedna od najpopularnijih svetskih turističkih destinacija.
Ministarka je rekla da Grčka i Srbija neguju dugogodišnje prijateljstvo, da Srbi vole Grčku, a Grci Srbiju. Prema njenim rečima, predstavnici grčkog turizma se trude da produže letnju sezonu, ponude tematske proizvode, ali i da predstave nove destinacije – pored tradicionalno omiljenih, u koje se ubrajaju Halkidiki, Tasos i Olimpska rivijera, grčka ostrva postaju nova „top destinacija“.
– Grčki domaćini će se truditi da cene ove godine budu konkurentne, jer su Srbi rado viđeni gosti. Broj srpskih turista u Grčkoj prošle godine porastao je 15 odsto, onoliko koliko i broj grčkih turista u Srbiji. Grčku svake godine poseti između 700 i 900 hiljada gostiju iz Srbije, koji potroše negde oko 800 miliona evra, rekla je grčka ministarka turizma.
Siniša Mali: Beograd ugostio milion turista
Gradonačelnik Siniša Mali podsetio je da je prošle godine na otvaranju Sajma turizma rekao da je prethodna godina bila rekordna za turizam i da sa zadovoljstvom danas ponavlja prošlogodišnji govor, jer je i 2017. bila uspešnija od 2016. godine.
– Prošle godine prihod od turizma bio je 750 miliona evra, a ove godine želimo da taj prihod dostigne milijardu. Beograd je posetilo milion gostiju, koji su ostvarili dva miliona noćenja, tako da je sa razlogom postao turistička prestonica regiona. Ohrabruje i broj hotela u našem glavnom gradu, jer ih je 2014. godine bilo 67, a sada ih ima 95. Mogu da najavim i da se sledeće nedelje otvara Hilton, a važan doprinos turizmu dali su i direktni letovi do Pekinga i Njujorka. Grad sređujemo kao nikada pre, renoviramo fasade, gradimo nove objekte, a od turizma živi više desetina hiljada Beograđana, rekao je Siniša Mali.
Rasim Ljajić: verujem u pomiriteljsku ulogu turizma na Balkanu
O uzlaznoj liniji kojom turizam u Srbiji ide govorio je i Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, podsećajući da je u toku rebrendiranje Srbije, a da je turizam označen kao važna, ekonomski isplativa privredna grana. Pored toga što turizam već godinama beleži dvocifren rast, Ljajić je rekao i da je ohrabrujući podatak i da je 95 odsto stranaca potpuno zadovoljno boravkom u Srbiji, a da 63 odsto nije imalo nikakve primedbe.
– Dobar odnos cene i kvaliteta, bezbednost i laka dostupnost destinacije, tri su razloga ili motiva zbog kojih stranci vole da dođu u Srbiju. Pratimo trendove i svesni smo da nam je neophodno udruživanje sa zemljama iz regiona, jer mi nismo konkurentni, mi smo u turizmu partneri. U ovoj privrednoj grani veoma je važan društveni, socijalni aspekt, tako da verujem u pomiriteljsku ulogu turizma među zemljama Balkana, rekao je Rasim Ljajić.