Sa gotovo 75 hiljada posetilaca (precizno – 74.762), 39. Međunarodni sajam turizma oborio je dosadašnji rekord. Ova najveća turističko-privredna manifestacija u region zabeležila je rast i u svim ostalim segmentima – po broju zemalja učesnica, broju izlagača i posetilaca, poslovnim i prodatim aranžmanima…, i tako potvrdila svoju lidersku poziciju na sajamskom tržištu.
Nije slučajno što se svake godine u istom terminu organizuju još tri srodne manifestacije – Sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA, Sajam vina BEOWINE i Sajam suvenira. Na ovaj način su objedinjeni različiti segmenti koji doprinose turističkom poslovanju i sveobuhvatnoj ponudi.
Na ovim međunarodnim manifestacijama svoju turističku ponudu, kulturu, običaje, vina, specijalitete i ostale proizvode koji privlače turiste, predstavilo je blizu 1.200 izlagača iz 56 zemalja. Značaj turizma za srpsku ekonomiju i privredu potvrdio je i premijer Srbije Aleksandar Vučić, naglasivši da ova privredna grana višestruko utiče na razvoj čitave zemlje.
Zapažen nastup ostvarila je Crna Gora, ovogodišnja zemlja partner, a prvi put na Sajmu turizma udruženo su nastupili regioni Ruske Federacije i Nacionalna turistička agencija Kine sa sedištem u Budimpešti. Ovi novi izlagači su posebno važni jer se radi o velikim tržištima, pa će privlačenjem njihovih turista Srbija napraviti veliki poslovni uspeh. Naravno, kao mala zemlja Srbija se mora predstavljati zajedno sa zemljama iz regiona, a zajednički nastup svima će doneti korist. Privredne komore Srbije i Crne Gore već su napravile zajednički turistički proizvod, a ponuda će biti mnogo bolja kada joj se pridruže i Bosna i Hercegovina i Makedonija.
Na Sajmu turizma Srbija je predstavljena kroz brojne programe i prezentacije kao zemlja pogodna za investicije, poslovne susrete, kongrese i seminare, ali i zemlja sa oličnim destinacijama za obilazak, odmor, rekreaciju i oporavak, sport i adrenalinske avanture, šoping i zabavu.
Turistička organizacija Srbija domaći turizam najbolje je predstavila kroz film „52 vikenda u Srbiji“, mobilnu aplikaciju „Audio vodič kroz Srbiju“, brošuru „52 ukusa Srbije“, redizajniranu Turističku kartu Srbije, kao i Katalog seoskih turističkih domaćinstava.
Turistička organizacija Beograda predstavila je kreativni duh prestonice, city break ponude, festivalska i kongresna dešavanja, kao i novi način razgledanja Beograda – iz vazduha, helikopterom.
Beograd je tokom četiri sajamska dana bio turistički centar sveta i grad kosmopolitskog duha, što je privuklo veliku pažnju javnosti i medija. Akreditovano je oko hiljadu novinara iz zemlje i sveta – Ruske Federacije, Kine, Irana, Kanade, Australije, Italije, Holandije, Nemačke, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Makedonije, Mađarske, Bugarske, Slovačke, Rumunije, Republike Srpske…