Najznačajnija regionalna smotra tradicionalnih i reprezentativnih prehrambenih proizvoda, na kojoj je izloženo više od dve hiljade različitih proizvoda – nacionalnih specijaliteta, otvorena je na Beogradskom sajmu i trajaće do subote, 25. novembra. Reč je o 12. Sajmu etno hrane i pića, na kome su, pored domaćih, prisutni i izlagači iz Grčke, Indije, Republike Srpske i drugih zemalja.
U „Etno dvorištu“, u kome se tradicionalno održava otvaranje ove manifestacije, gosti i izlagači imali su priliku da uživaju u kulturno-zabavnom programu, posle koga je Andreja Mladenović, zamenik gradonačelnika Beograda, rekao da mu je zadovoljstvo što učestvuje u otvaranju jednog ovakvog Sajma. On se u ime Grada zahvalio Beogradskom sajmu što istrajava u priređivanju ove manifestacije i napomenuo da je Grad od osnivanja prisutan na Sajmu, a da poslednje tri godine ima i svoj štand.
– I Ministarstvo poljoprivrede, koje izdvaja značajna sredstva za subvencionisanje poljoprivredne proizvodnje, prepoznalo je značaj Sajma etno hrane i pića, jer naši poljoprivrednici ne mogu da idu na velike evropske sajmove, ali ovde mogu da predstave svoje prehrambene proizvode, rekao je Mladenović.
O podršci koju je Sajmu etno hrane i pića pružilo Ministarstvo poljoprivrede govorio je i Velimir Stanojević, državni sekretar, koji je napomenuo da nije reč o manifestaciji velikoj po površini, ali da izlagači u hali 3 predstavljaju više od dve hiljade proizvoda, ručno pravljenih, od organski gajenih sirovina, proizvode koji spadaju u kategoriju nacionalnih specijaliteta.
Izloženi prehrambeni proizvodi su karakteristični za uža geografska područja, a većina namirnica se izrađuje ručno, od organski gajenih sirovina, po posebnim recepturama i u ograničenim količinama. Na Sajmu etno hrane i pića predstaviće se i proizvođači opreme za čuvanje i pakovanje tradicionalnih proizvoda.
Sajam etno hrane i pića održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Grada Beograda, a proizvođači će se predstaviti uz podršku Privredne komore Srbije, Zadružnog saveza Srbije, državnih institucija, lokalnih samouprava, različitih udruženja, turističkih organizacija ili samostalno.
Cilj manifestacije najbolje se vidi iz samog slogana pod kojim se Sajam održava – „Utemeljenje robne marke etno proizvoda“. Ideja je da se afirmišu tradicionalni proizvodi kao prvorazredni tržišni i izvozni artikli, ali i da se promovišu brojni proizvodi koji su neformalno već deo domaće turističke ponude.
Jedan od najatraktivnijih segmenata priredbe je predstavljanje i promocija organske hrane, pića i prirodne vode, njihovog ekološkog tretmana, kao i opreme za proizvodnju i čuvanje.
Manifestacija je prvenstveno namenjena poslovnim posetiocima – distributerima, dobavljačima koji snabdevaju hotele i trgovinske lance, vlasnicima restorana i trgovinskih radnji, profesionalnim gastronomima, kupcima iz inostranstva.
U okviru Sajma svake godine se organizuje i bogat stručni prateći program, u okviru koga se predstavljaju proizvođači, ali i teme značajne za unapređenje i zaštitu tradicionalne proizvodnje. Na štandovima regionalnih komora i u etno-dvorištu se organizuje čitav niz promocija etno proizvoda.
Značajan deo pratećeg programa je već tradicionalna „Izložba rukotvorina“, a poslednji dan Sajma je „rezervisan“ za popularnu „Reviju torti“, koju organizuje časopis „Moja praktika“.