Na Beogradskom sajmu sve je spremno za početak najvećeg turističkog događaja u zemlji i regionu – 41. Međunarodni beogradski sajam turizma.
Od 21. do 24. februara odvijaće se još tri manifestacije koje učvršćuju temelje izuzetno uspešne turističke privrede Srbije: 10. Međunarodni sajam vina BeoWine, 15. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 15. Sajam suvenira „Posetite Srbiju“.
I ove godine, uz visok profesionalni nivo u poslovanju i organizaciji, novitete u domenu komunikacija biznis posetilaca, manifestacija je privukla veliki broj izlagača, gostiju i poslovnih posetilaca.
Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Bugarska, zemlja čiji je turizam u procvatu i izuzetno je privlačna za domaće turiste zbog blizine i mogućnosti za provod i odmor tokom cele godine.
Za ljubitelje putovanja i najširu publiku, ovo je jedan od omiljenih godišnjih događaja, a iz bogate sajamske ponude posetioci će biti u prilici da izaberu putovanja prema svojim afinitetima: primamljive, premijerne first minute ponude za odmor u letnjoj sezoni, aranžmane za tekuću zimsku sezonu, odmor i oporavak u banjama i na planinama, porodična putovanja, putovanja za mlade – omladinski turizam, spa vikende, daleke, egzotične destinacije, krstarenja, city break ponudu, kongresna dešavanja… Uz avio karte za ceo svet u ponudi agencija su paketi za prvomajske i Uskršnje praznike, odmore u etno selima, organizovane regate, splavarenja…
Prvi put ove godine na Sajmu turizma će se predstaviti Maldivi, a na Sajam se vraćaju i ponovo nastupaju Indonezija i Kuba.
U saradnji sa poslovnim partnerima Sajma turizma, Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, ove godine kao novina uveden je B2B program i poslovni portal, namenjen registraciji kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca i njihovom međusobnom umrežavanju na sajmu. B2B portal otvoren je i za predstavnike medija, koji ovim putem mogu da zakazuju sastanke i intervjue sa učesnicima i gostima sajma.
Od ove godine Sajam vina BeoWine održava se u novom ruhu, sa proširenim konceptom i ambicijom, ne samo da ostane najveći vinski događaj u zemlji, već i da u svakom pogledu, i organizaciono i kvalitetom izlagača i pratećih programa, prati uspon vinske Srbije. U halama 3 i 3A predstaviće se najugledniji domaći i regionalni proizvođači i distributeri vina, vinski podrumi, proizvođači rakija, a u ponudi sajma je i kompletna, najsavremenija oprema za vinarstvo i vinogradarstvo. Pored domaćih i stalnih učesnika i vinarija iz Italije, Hrvatske, Bugarske, Poljske, posetioci će imati priliku da degustiraju tradicionalno kvalitetna vina iz vinograda Republike Srpske, kao i sa područja Kosova i Metohije. Prvi put na Sajmu BeoWine svoje predstavnike imaće vinarije iz Turske, Austrije i Bosne i Hercegovine, a na sajam su se vratile Slovenija i Severna Makedonija, te ćemo ponovo imati priliku da probamo slovenačka i makedonska vina.
Ovogodišnji program Sajma vina karakteriše i pojačan gastro segment, izuzetan prateći program u kome će se predstaviti eminentna imena svetske gastronomske scene, među kojima su kuvar Eros Picco, nosilac prestižnog priznanja Mišlenova zvezdica i Ana Paka, švedska somelijerka i ekspert za balkanska vina i Lorenzo Scollo, generalni brend ambasador La Bottega, slavne italijanske vinarije.
HORECA–OPREMA u halama 2B i 2C Beogradskog sajma okuplja najznačajnije kompanije koje se bave proizvodnjom i distribucijom najsavremenijih proizvoda i asortimana za opremanje ugostiteljskih objekata, restorana i hotela, kao i uslužnim delatnostima, novim trendovima poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja ugostiteljskih objekata. U izlagačkom delu programa posetioci mogu da vide opremu za kuhinje, restorane, barove, hotele, sigurnosne i rezervacione sisteme, posteljinu, opremu za čišćenje, pekarski i poslastičarski program, opremu za bankete, stručnu literaturu i publikacije.
SAJAM SUVENIRA smešten između hale 1 i hale 4, promovisaće turizam Srbije kroz autohtone proizvode ovog podneblja, izrađene od materijala karakterističnih za krajeve naše zemlje. Mnogobrojne turističke organizacije koje u svojim aktivnostima imaju i suvenirsku prodaju, proizvođači suvenira, udruženja koja se bave očuvanjem i negovanjem starih i umetničkih zanata izložiće proizvode svoga rada.
Pod kupolama Beogradskog sajma, na najvećoj turističkoj smotri u regionu, govoriće se na svim jezicima sveta, promovisati najlepše vrednosti kultura, naroda i običaja, i afirmisati bogata simbolika putovanja.