Nekada domaća hrana, danas specijaliteti i brendovi

Pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Grada Beograda, na Beogradskom sajmu se od 22. do 25. novembra održava 12. Sajam etno hrane i pića. Proizvođači će se predstaviti uz podršku Privredne komore Srbije i Zadružnog saveza Srbije, državnih institucija, lokalnih samouprava, različitih udruženja, turističkih organizacija ili samostalno.

Na ovoj najznačajnijoj regionalnoj smotri tradicionalnih i reprezentativnih prehrambenih proizvoda, izlagači će predstaviti više od dve hiljade različitih proizvoda – nacionalnih specijaliteta. Oni su karakteristični za uža geografska područja, a većina namirnica izrađuje se ručno, od organski gajenih sirovina, po posebnim recepturama i u ograničenim količinama. Na Sajmu etno hrane i pića predstaviće se i proizvođači opreme za čuvanje i pakovanje tradicionalnih proizvoda.

Na ovogodišnjoj manifestaciji učestvuju i proizvođači iz Grčke, Indije, Republike Srpske i drugih zemalja.

Cilj manifestacije najbolje se vidi iz samog slogana pod kojim se Sajam održava – „Utemeljenje robne marke etno proizvoda“. Ideja je da se afirmišu tradicionalni proizvodi kao prvorazredni tržišni i izvozni artikli, ali i da se promovišu brojni proizvodi koji su neformalno već deo domaće turističke ponude. To podrazumeva povećanje broja proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom, poput leskovačkog ajvara, kačarskog ili homoljskog meda, duvan-čvaraka, futoškog kupusa, pirotskih peglanih kobasica, vurde, banice, vrtke, različitih džemova, slatka, kitnkeza, kisele zimnice, suvomesnatih specijaliteta, mlečnih proizvoda, sireva, meda, čajnih mešavina, sušenog voća, pekarskih proizvoda, vina, rakije… Reč je o proizvodima kojima je potreban sistemski stimulans da bi postali brend – i robna marka i profitabilan izvozni artikal.

U važne aspekte manifestacije spada i predstavljanje proizvođača zbog potencijalnog zaključivanja kupoprodajnih ugovora sa kupcima iz Srbije i inostranstva, pronalaženje investitora za proizvodnju, ambalažu i plasman etno proizvoda, edukacija proizvođača iz oblasti standardizacije, upoznavanje tržišta sa specifičnim proizvodima, promocija etno hrane i pića i tradicionalnog načina pripremanja prehrambenih proizvoda, kao dela kulturnog identiteta naroda.

Jedan od najatraktivnijih segmenata priredbe je predstavljanje i promocija organske hrane, pića i prirodne vode, njihovog ekološkog tretmana, kao i opreme za proizvodnju i čuvanje.

Manifestacija je prvenstveno namenjena poslovnim posetiocima – distributerima, dobavljačima koji snabdevaju hotele i trgovinske lance, vlasnicima restorana i trgovinskih radnji, profesionalnim gastronomima, kupcima iz inostranstva.

U okviru Sajma svake godine se organizuje i bogat stručni prateći program, u okviru koga se predstavljaju proizvođači, ali i teme značajne za unapređenje i zaštitu tradicionalne proizvodnje. Na štandovima regionalnih komora i u etno-dvorištu se organizuje čitav niz promocija etno proizvoda.

Značajan deo pratećeg programa je već tradicionalna „Izložba rukotvorina“, a poslednji dan Sajma je „rezervisan“ za popularnu „Reviju torti“, koju organizuje časopis „Moja praktika“.

Kao i svake godine, stručni žiri proglasiće najbolje proizvode u više robnih grupa, a samo jedan će poneti prestižno priznanje – „Sajam etno hrane i pića – robna marka iz Srbije 2017. godine“.

2017-11-13T13:17:29+00:00 13.11.2017.|Etno hrana i piće|