Završeni su DDOR BG CAR SHOW 06 i 12. MOTOPASSION, najveći auto-moto događaj u regionu. Tokom manifestacije Beogradski sajam obišlo je 132.525 posetilaca, čime su bili zadovoljni svi – organizatori, izlagači i drugi komercijalni učesnici, ali i privrednici, uvoznici, distributeri…
Prema nezvaničnim izvorima iz Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova, ali i prema medijskim izjavama samih izlagača, tokom manifestacije prodato je više od 3.000 vozila svih kategorija, što govori o nastavku trenda značajnog oporavljanja automobilskog tržišta.
Pod sloganom “Glavni u gradu”, ovaj najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u regionu ali i jugoistočnoj Evropi, okupio je u okviru sajma automobila 306 izlagača iz dvadesetak zemalja, predstavio 34 automobilska brenda sa 41 premijerom ili sasvim novim modelom automobila, koje je vodeća svetska produkcija lansirala u proteklih godinu dana. Proizvođači lakih privrednih vozila predstavili su 10 renomiranih brendova sa 19 noviteta. Sajam motocikala ugostio je 73 izlagača, koji su predstavili 36 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala, sa čak 41 novitetom. Ukupno je na oba sajma bilo izloženo oko 600 različitih modela vozila.
Kako je bilo i očekivano, izuzetnu pažnju posetilaca privukli su ekskluzivni automobili iz premium segmenta – među kojima su se našli Mercedes-Benz, BMW, Audi i British Motors (Land Rover i Jaguar). Najekskluzivnije i najskuplje modele većine brendova i kategorija nestrpljiviji i platežno sposobniji kupci uspeli su da “ugrabe” ili rezervišu već prvih dana.
“Motopassion”, koji je bio smešten u halama 7, 8 i 9, ton su dali tradicionalni svetski motociklistički brendovi – BMW, Harley Davidson, Honda, Yamaha, Suzuki, SYM, Ducati, Kawasaki, KYMCO ili marke iz PIAGGIO grupe. Prvi put su se na “Motopassionu” predstavili Indian Motor Cycle i E-skuteri. Posetioci su sa izrazitom naklonošću prihvatili zamisao organizatora da ove godine naročita pažnja bude poklonjena električnim vozilima, motociklima i biciklima, kojima je posvećena i specijalna “zelena zona” u hali 7. To isto odnosi se i na jedan novitet – poligon ispred “moto-hala” namenjen za prezentaciju mogućnosti i prednosti e-vozila ali i za edukaciju o bezbednoj vožnji motocikala.
I sektor prateće industrije predstavio se izuzetno raskošnom ponudom rezervnih delova, derivata naftne industrije, auto-galanterije i kozmetike, tjuning opreme i naročito sadržajnom izložbom garažno-servisne opreme.
Veliki deo posla obavile su i banke, lizing i osiguravajuće kompanije, sektori finansiranja u samim auto-moto kućama, ali i pogodnosti koje su nudili prodavci i distributeri.
DDOR BG Car Show 06 i 12. Motopassion su, kao i svake godine, izuzetnu pažnju posvetili i stručnom pratećem programu u svim njegovim vidovima. Uz brojne pojedinačne promotivne konferencije izlagača, prezentacije i edukativne sadržaje, prateći program predstavljao je ozbiljnu podršku onom glavnom, izlagačkom delu.
Izbori i “pobednici”
Čitav ovaj auto-moto hepening bio je prilika i povod i za različite izbore, vrednovanja i rangiranja.
Tako je još u predsajamskom periodu, u organizaciji Udruženja novinara Srbije i Beogradskog sajma, organizovan tradicionalni novinarski “Press slalom Srbija 2018”. Pobednik glavne novinarske kategorije do 1200 kubika je Miloš Živković, a iznad 1200 kubika Nikola Isakov.
Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije je “Automobilom godine” na srpskom tržištu za 2018, i to u kategoriji do 15.000 evra, proglasio “Volkswagen polo”, u cenovnoj kategoriji preko 15.000 evra to je “Mercedes-Benz S-klase”; a u kategoriji SUV/crossover to je “Volvo XC60”, a u kategoriji “best buy” (“najbolja kupovina”) pobednik је “Opel Crossland X”.
Kompanija Metro market je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine, Agencijom za energetiku, Srpskom asocijacijom uvoznika automobila i delova, Centrom za motorna vozila – AMSS i časopisom Eko-mobilnost, “Eko automobilom 2018. u Srbiji” proglasila Opelov model “Crossland X”.
Automobilski forum, udruženje automobilskih novinara i drugih stručnjaka u oblasti automobilizma dodelio je svoje tradicionalne nagrade za zapažene rezultate u auto privredi i auto-moto sportu. “Zlatne plakete“ zaslužili su: motocikl Kawasaki 900 RS, skuter Yamaha TX, elektro-ekološko vozilo K6, kompanija Marinković- Hofmann – za garažnu opremu, kompanija Galax – za ekološku reciklažu ambalaže, kompanija Elping – za satelitsko praćenje vozila, Zoran Lupšić, dugogodišnji koordinator ovih sajamskih manifestacija, za odličnu organizaciju ovih sajmova, i marketinška agencija Royal Step marketing.
Ivana Okijević je mis sajmova
Sajam automobila nije mogao da protekne ni bez podsećanja na hostese koje su dodatno ukrašavale ionako sjajne modele automobila i motocikala, a pobednica ovogodišnjeg takmičenja i izbora “Miss DDOR BG Car Show i Motopassion” bila је Ivana Okiljević, koja je krasila štand BMW-a.