Međunarodni salon automobila, najugledniji i najstariji regionalni događaj u sektoru automobilske industrije, biće ove godine održan od 22. do 31. marta.
Prema najavama, očekuje se da na najvećem auto-moto hepeningu u tom trenutku u svetu gotovo celokupan raspoloživi izložbeni prostor Beogradskog sajma zaposedne više od 400 izlagača, proizvođača, uvoznika, predstavnika ili distributera svih najpoznatijih automobilskih brendova, iz tridesetak zemalja sveta.
Biće predstavljeni svi vidovi drumskog saobraćaja, automobilske i prateće industrije, lakih dostavnih vozila i garažno-servisne opreme, ali i adekvatna ponuda pratećih usluga banaka, lizing kompanija i osiguravajućih društava.
Kako to tradicija nalaže, najekskluzivniji deo Salona pripada premijerama i novim modelima, pogotovo onima iz premium segmenta, koje posetioci iščekuju s najvećim nestrpljenjem, te posebno inovativnim performansama, dizajnerskim i tehničko-tehnološkim rešenjima. Dodatnu intrigu predstavlja činjenica da se legendarni Ženevski salon automobila zatvara samo pet dana pre otvaranja Beogradskog, prosleđujući mu i neka globalna pitanja aktuelnog auto i moto sveta, ali i deo njegovog sjaja, ekskluziviteta, potencijalnih postpremijera i inovacija.
Strateški partneri Beogradskog sajma u realizaciji ovog projekta – Udruženje proizvođača drumskih vozila Srbije, Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova i generalni sponzor Кompanija DDOR – takođe ulažu izuzetne napore da ljubitelji automobila i ovog proleća budu svedoci još jednog izuzetnog sajamskog događaja. Pogotovo s obzirom na činjenicu da je, prema podacima Asocijacije uvoznika, a dobrim delom i zaslugom ove manifestacije, u Srbiji tokom 2018. godine prodato sedam odsto više novih automobila nego 2017, što se posebno odnosi na laka komercijalna vozila. Radi se o prvom ozbiljnijem rastu automobilskog tržišta u Srbiji u poslednjih nekoliko godina, čime je dostignut donedavno nedostižan broj od 30.000 vozila (više od 25.000 putničkih i oko 5.550 lakih komercijalnih). Kupce je našlo oko 2.000 luksuznih vozila, a među njima i oni skuplji od 200.000 evra. Ovakav trend značajna je protivteža nekontrolisanom uvozu polovnih automobila, pogotovo onih starijih od 18 godina, čime se smanjuje prosečnu starost na putevima, a povećava opšta bezbednost.
Iako većina izlagača svoja sajamska iznenađenja ostavlja za poslednji trenutak, neki su se potrudili da ih obelodane u ranom predsajamskom periodu. Tako je British Motors, povodom Salona automobila 2019, još krajem decembra 2018. najavio srpske premijere dva nova modela iz programa kompanije Jaguar Land Rover. To su električni Jaguar I-Pace i druga generacija najmanjeg Land-Roverovog vozila – Range Rover Evoque (čija je svetska premijera održana krajem novembra). Ili Euro Sumar, uvoznik i serviser automobila i motocikala marke Suzuki, koji je uoči i povodom prolećnog Salona, još početkom decembra korigovao naniže cene automobila ove marke, čineći tako u suštini sajamski popust delotvornijim i interesantnijim.
Već početkom godine, iz Mercedes-Benza najavili su najmanje šest premijera – A-Klasa Sedan, B-Klasa, GLE, GT AMG 4 door 53, GT AMG roadster, A 35 AMG. U isto vreme iz Toyote su poručili da dolaze sa potpuno novim generacijama modela RAV4, Corolla Sedan, Toyota Corolla Hatchback, Toyota Corolla Touring Sports, Toyota Camry.
Delta Motors je najavila čitav spektar ekskluzivnih luksuznih modela brendova koje zastupa. Tako se već zna da će BMW, pored ostalih, premijerno predstaviti najmanje četiri modela -BMW Serije 3, BMW Serije 7, BMW Z4, BMW X7. Doprinos vrhunskim iznenađenjima najavljen je i iz Porschea. A Delta Automoto je, takođe pored ostalih modela, najavio premijeru Honde CR-V Hybrid.
Međunarodni sajam motocikala, delova i opreme „Motopassion“, koji se ove godine održava 13. put, i u istom terminu sa Salonom automobila, ponudiće širok spektar svetskih moto brendova, uključujući takođe brojne premijere i nove modele, kvadova odnosno ATV vozila, skutera i opreme za vozila i vozače, te električnih bicikala, u vezi s kojima iz godine u godinu raste interesovanje i uvoznika i distributera i posetilaca.
Podrazumeva se da jedan ovakav sajamski događaj obiluje dodatnim informativnim, edukativno-obrazovnim, zabavnim, takmičarskim i nagradnim sadržajima najšireg spektra. Izbor „automobila godine“ u različitim kategorijama, „eko automobila“, „izbor za miss“, „porodični dan“ i druge manifestacije samo su deo sajamskih dešavanja i zadovoljstava koji Salon automobila čine ekskluzivnim i svetskim.