58. Međunarodni sajam nameštaja, opreme i unutrašnje dekoracije i 58. Međunarodni sajam mašina i alata iz oblasti drvne industrije otvoreni su 8. novembra 2022. godine u hali 2 Beogradskog sajma.

Vraćajući se, posle dvogodišnje pauze, na poziciju najvažnijeg poslovnog događaja drvne industrije i na mesto susreta proizvođača nameštaja i distributera, dizajnera, inženjera, arhitekata, posetilaca, kupaca i šire javnosti, ovaj tematski profilisan privredni događaj nastoji da spoji drvnu i industriju nameštaja sa kreativnom sferom, dizajnerima i mladim umetnicima koji čine osnov njene pokretačke snage za budućnost.

Svečano otvarajući ove manifestacije, Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljne trgovine u Vladi Republike Srbije, izrazio je zadovoljstvo što na jednom mestu može da se uveri u uspešnost domaće drvne industrije, koja je jedna od osnova naše ekonomije.

“Ovo mesto postaje bitna tačka susreta i mladih dizajnera koji predstavljaju novu pokretačku snagu celog regiona”, rekao je on.

“Sada se borimo sa velikom energetskom krizom i zato imamo veliku odgovornost da damo podršku našoj industriji. Treba da iskoristimo i to što sa 44 četiri trgovinska partnera imamo zaključene sporazume o slobodnoj trgovini. Isto tako treba iskoristiti i pun potencijal regionalne inicijative “Otvoreni Balkan”.

Ministar je naglasio da “drvna industrija zajedno sa poljoprivredom, metalskom industrijom i IT sektorom mora da bude oslonac razvoja Republike Srbije. Poslednjih dvadesetak godina ona beleži pozitivne rezultate prema kriterijumima broja privrednih društava, rasta zaposlenosti, ostvarenih poslovnih prihoda, izvoza i pozitivnog spoljnotrgovinskog bilansa”.

“Verujem”, rekao je on, “da industrija nameštaja u Srbiji može da poveća svoje kapacitete i da svojim kvalitetom i dizajnom bude konkurentna i na domaćem i na stranom tržištu. U prilog ovome govore i ekonomski podaci koji su jako dobri čak i u ovako komplikovanim globalnim ekonomskim kretanjima. Izvoz nameštaja od svih materijala za osam meseci ove godine iznosio je blizu 500 miliona dolara i u odnosu na prošlogodišnji veći je za skoro 6%. Samo izvoz nameštaja od drveta u ovom periodu iznosio je 232 miliona dolara i povećan je u odnosu na prošlu godinu za 8,3%.”

Pohvalivši i menadžment Beogradskog sajma i njihov trud na organizaciji i promociji ovog događaja, ministar je izrazio nadu da će ovaj “svakako najveći događaj u jugoistočnoj Evropi u oblasti proizvodnje, dizajna i distribucije nameštaja, na kojem učestvuju 182 izlagača iz dvadesetak zemalja, predstavljati podstrek za dalji razvoj i napredak ove industrije u Srbiji”.

Pozdravljajući domaćine, goste i izlagače, predsednik Centralnoevropske asocijacije sajmova (CEFA) Ivajlo Ivanov izrazio je zadovoljstvo što prisustvuje ovom prvorazrednom regionalnom privrednom događaju.

“Ovakvi sajmovi su sjajna prilika da se predstavi veliki broj izlagača i da se, povodom zajedničkog posla i interesa, sretnu izlagači, posetioci, kupci i svi drugi zainteresovani. Sajam na impresivan način pokazuje da je domaća industrija nameštaja i obrade drveta veoma jaka.”

Na ovogodišnjem sajmu učestvuje više od 180 izlagača iz 20 zemalja.

Zemlje učesnice: Italija, Nemačka, Turska, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Severna Makedonija, Poljska, Rumunija, Slovenija, Irak, Angola…

Izlagački program Sajma nameštaja u halama 1, 1A, 2, 3, 3A objediniće sve segmente opremanja i uređenja enterijera, eksterijera, objekata različitih namena, prateći stilove i potrebe savremenog čoveka u životnom prostoru i radnom ambijentu.

Kao internacionalni skup i komunikacijska platforma, okupiće i povezati veliki broj poslovnih ljudi, profesionalnih kupaca i distributera, arhitekata, dizajnera iz regiona i svih krajeva Evrope i sveta, a kompanijama posvećenim inovacijama, vrhunskom dizajnu, kvalitetu i funkcionalnosti nameštaja, predstaviti mlade dizajnere koji će dobiti priliku da svoje proizvode izlože na velikoj sceni.

Noviteti i premijere na Sajmu nameštaja

Na Sajmu nameštaja predstavlja se izuzetan program domaćih izlagača, među kojima su: SIMPO (Vranje), MATIS (Ivanjica), kao i SOFA SOFA koji nastupa sa italijanskim brendom CALIA ITALIA, RICA FURNITURE (sa brendom Milly), dok će prvi put na Sajmu nameštaja nastupiti BULLET FURNITURE, brend koji će prikazati ručno izrađene komade nameštaja jedinstvenog dizajna.

Među inostranim učesnicima koji se premijerno predstavljaju na sajmu su: MOKU ARTISAN FURNITURE (BIH), STUDIJO WALLART (Hrvatska), dok svojim tradicionalnim učešćem potvrđuju kvalitet Beogradskog sajma nameštaja kompanije NATUZZI (Italija), NUNC (Hrvatska), TETRI MOBILYA i VUKKA HOME (Turska), MEBEL JUMIS DIZAJN i ALMERO (Severna Makedonija), MOJ SAN (BIH).

B2B poslovni portal

Za što efikasniju promociju kompanija i efektnije poslovne aranžmane tokom sajma, svim učesnicima dostupan je B2B poslovni portal namenjen registraciji i međusobnom umrežavanju kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca, kupaca (buyera) Međunarodnog sajma nameštaja i Međunarodnog sajma mašina i alata iz oblasti drvne industrije 2022.

Specijalna poslovna propusnica uključuje paket pogodnosti za poslovne posetioce.

Izložba mladih dizajnera/Young Designers Exhibition, hala 2B

Posebnu celinu tokom trajanja sajma činiće već poznata Izložba mladih dizajnera, na kojoj će posetioci imati priliku da pogledaju radove mladih i perspektivnih autora, fakulteta i škola, jer je cilj ove izložbe da svetlo baci na zvezde u usponu koje ćemo nastaviti da pratimo u narednim izdanjima sajma.

Design Talks – diskusije sa eminentnim govornicima, hala 2B

Nastavljaju se i Dizajn Talks, popularan prateći program u okviru Sajma nameštaja koji će tokom pet dana na istom mestu okupiti sve učesnike u sferi industrije nameštaja – dizajnere, arhitekte, proizvođače ali i posetioce. Ovaj događaj kroz diskusiju sa dizajnerima, arhitektama, kreativnim stvaraocima i vodećim ljudima iz domena dizajna, umetnosti, kulture, kao i ekonomije, industrije i proizvodnje, javnog i obrazovnog sektora stavlja u fokus ulogu i snagu koju dizajn može i treba da ima u društvu. Design talks je namenjen podjednako svim posetiocima – i profesionalcima i ljubiteljima. Govornici dolaze iz različitih oblasti i disciplina, a teme će se kretati od dizajna nameštaja, brendinga, grafičkog dizajna do arhitekture, umetnosti, tehnologije i edukacije. Razgovore moderira Vesna Pejović, produkt dizajner i dizajn edukator iz Srbije.

NAGRADE SAJMA NAMEŠTAJA 2022: “Zlatni ključ” i „Sajamski ključ“

Vrhunac manifestacije predstavlja dodela nagrada “Zlatni ključ” – za najbolja rešenja najuspešnijim izlagačima na sajmu, ukazujući na najkvalitetnija i najinovativnija rešenja, kao i nagrade „Sajamski ključ“ – za doprinos podizanju kvaliteta manifestacije i ukupan sajamski nastup.

Dodela nagrada Zlatni i Sajamski ključ održaće se u četvrtak 10. novembra, u 17 časova u Art zoni hale 2B.

SERVISNE INFORMACIJE

Sajam nameštaja održava se od 8. do 13. novembra u halama 1, 1A, 2, 3, 3A, a Sajam mašina od 8. do 12. novembra u hali 5 Beogradskog sajma.

Radno vreme Sajma nameštaja je u utorak i sredu, 8. i 9. novembra, od 10 do 19 časova, a od četvrtka do nedelje, 10 – 13. novembra, od 10 do 20 časova.

Radno vreme Sajma mašina je, od utorka do subote, 8 – 13. novembra, od 10 do 19 časova.

Pojedinačne ulaznice za Sajam nameštaja koštaju 400 dinara, grupne ulaznice (20 i više osoba) 300, a grupne ulaznice za đake i studente (10 i više učenika) 200 dinara. Poslovna propusnica plaća se 2.500 dinara.

Ulaz za Sajam mašina je slobodan.

Parking u sajamskom krugu plaća se 150 dinara po satu.

Medijski partneri manifestacije: Furniture News, Mobel Markt, Meubihome, Daibau, Archiproducts, BeforeAfter.rs, Rebelgrade, Style.rs, Zagreb Desing Week, Bravacasa, Podovi, Gradnja.rs i Drvotehnika.

Hotel partner: Mona Plaza