58. Међународни сајам намештаја, опреме и унутрашње декорације и 58. Међународни сајам машина и алата из области дрвне индустрије отворени су 8. новембра 2022. године у хали 2 Београдског сајма.

Враћајући се, после двогодишње паузе, на позицију најважнијег пословног догађаја дрвне индустрије и на место сусрета произвођача намештаја и дистрибутера, дизајнера, инжењера, архитеката, посетилаца, купаца и шире јавности, овај тематски профилисан привредни догађај настоји да споји дрвну и индустрију намештаја са креативном сфером, дизајнерима и младим уметницима који чине основ њене покретачке снаге за будућност.

Свечано отварајући ове манифестације, Томислав Момировић, министар унутрашње и спољне трговине у Влади Републике Србије, изразио је задовољство што на једном месту може да се увери у успешност домаће дрвне индустрије, која је једна од основа наше економије.

„Ово место постаје битна тачка сусрета и младих дизајнера који представљају нову покретачку снагу целог региона“, рекао је он.

„Сада се боримо са великом енергетском кризом и зато имамо велику одговорност да дамо подршку нашој индустрији. Треба да искористимо и то што са 44 четири трговинска партнера имамо закључене споразуме о слободној трговини. Исто тако треба искористити и пун потенцијал регионалне иницијативе „Отворени Балкан“.

Министар је нагласио да „дрвна индустрија заједно са пољопривредом, металском индустријом и ИТ сектором мора да буде ослонац развоја Републике Србије. Последњих двадесетак година она бележи позитивне резултате према критеријумима броја привредних друштава, раста запослености, остварених пословних прихода, извоза и позитивног спољнотрговинског биланса“.

„Верујем“, рекао је он, „да индустрија намештаја у Србији може да повећа своје капацитете и да својим квалитетом и дизајном буде конкурентна и на домаћем и на страном тржишту. У прилог овоме говоре и економски подаци који су јако добри чак и у овако компликованим глобалним економским кретањима. Извоз намештаја од свих материјала за осам месеци ове године износио је близу 500 милиона долара и у односу на прошлогодишњи већи је за скоро 6%. Само извоз намештаја од дрвета у овом периоду износио је 232 милиона долара и повећан је у односу на прошлу годину за 8,3%.“

Похваливши и менаџмент Београдског сајма и њихов труд на организацији и промоцији овог догађаја, министар је изразио наду да ће овај „свакако највећи догађај у југоисточној Европи у области производње, дизајна и дистрибуције намештаја, на којем учествују 182 излагача из двадесетак земаља, представљати подстрек за даљи развој и напредак ове индустрије у Србији“.

Поздрављајући домаћине, госте и излагаче, председник Централноевропске асоцијације сајмова (CEFA) Ивајло Иванов изразио је задовољство што присуствује овом прворазредном регионалном привредном догађају.

„Овакви сајмови су сјајна прилика да се представи велики број излагача и да се, поводом заједничког посла и интереса, сретну излагачи, посетиоци, купци и сви други заинтересовани. Сајам на импресиван начин показује да је домаћа индустрија намештаја и обраде дрвета веома јака.“

На овогодишњем сајму учествује више од 180 излагача из 20 земаља.

Земље учеснице: Италија, Немачка, Турска, Босна и Херцеговина, Хрватска, Северна Македонија, Пољска, Румунија, Словенија, Ирак, Ангола…

Излагачки програм Сајма намештаја у халама 1, 1А, 2, 3, 3А објединиће све сегменте опремања и уређења ентеријера, екстеријера, објеката различитих намена, пратећи стилове и потребе савременог човека у животном простору и радном амбијенту.

Као интернационални скуп и комуникацијска платформа, окупиће и повезати велики број пословних људи, професионалних купаца и дистрибутера, архитеката, дизајнера из региона и свих крајева Европе и света, а компанијама посвећеним иновацијама, врхунском дизајну, квалитету и функционалности намештаја, представити младе дизајнере који ће добити прилику да своје производе изложе на великој сцени.

Новитети и премијере на Сајму намештаја

На Сајму намештаја представља се изузетан програм домаћих излагача, међу којима су: СИМПО (Врање), МАТИС (Ивањица), као и СОФА СОФА који наступа са италијанским брендом CALIA ITALIA, RICA FURNITURE (са брендом Milly), док ће први пут на Сајму намештаја наступити BULLET FURNITURE, бренд који ће приказати ручно израђене комаде намештаја јединственог дизајна.

Међу иностраним учесницима који се премијерно представљају на сајму су: MOKU ARTISAN FURNITURE (БИХ), STUDIJO WALLART (Хрватска), док својим традиционалним учешћем потврђују квалитет Београдског сајма намештаја компаније NATUZZI (Италија), НУНЦ (Хрватска), TETRI MOBILYA и VUKKA HOME (Турска), МЕБЕЛ ЈУМИС ДИЗАЈН и АЛМЕРО (Северна Македонија), МОЈ САН (БИХ).

B2B пословни портал

За што ефикаснију промоцију компанија и ефектније пословне аранжмане током сајма, свим учесницима доступан је B2B пословни портал намењен регистрацији и међусобном умрежавању како излагача, тако и пословних посетилаца, купаца (buyera) Међународног сајма намештаја и Међународног сајма машина и алата из области дрвне индустрије 2022.

Специјална пословна пропусница укључује пакет погодности за пословне посетиоце.

Изложба младих дизајнера/Young Designers Exhibition, хала 2Б

Посебну целину током трајања сајма чиниће већ позната Изложба младих дизајнера, на којој ће посетиоци имати прилику да погледају радове младих и перспективних аутора, факултета и школа, јер је циљ ове изложбе да светло баци на звезде у успону које ћемо наставити да пратимо у наредним издањима сајма.

Design Talks – дискусије са еминентним говорницима, хала 2Б

Настављају се и Dizajn Talks, популаран пратећи програм у оквиру Сајма намештаја који ће током пет дана на истом месту окупити све учеснике у сфери индустрије намештаја – дизајнере, архитекте, произвођаче али и посетиоце. Овај догађај кроз дискусију са дизајнерима, архитектама, креативним ствараоцима и водец́им људима из домена дизајна, уметности, културе, као и економије, индустрије и производње, јавног и образовног сектора ставља у фокус улогу и снагу коју дизајн моз̌е и треба да има у друс̌тву. Design talks је намењен подједнако свим посетиоцима – и професионалцима и љубитељима. Говорници долазе из разлиц̌итих области и дисциплина, а теме ц́е се кретати од дизајна намес̌таја, брендинга, графиц̌ког дизајна до архитектуре, уметности, технологије и едукације. Разговоре модерира Весна Пејовиц́, продукт дизајнер и дизајн едукатор из Србије.

НАГРАДЕ САЈМА НАМЕШТАЈА 2022: “Златни кључ” и „Сајамски кључ“

Врхунац манифестације представља додела награда “Златни кључ” – за најбоља решења најуспешнијим излагачима на сајму, указујући на најквалитетнија и најиновативнија решења, као и награде „Сајамски кључ“ – за допринос подизању квалитета манифестације и укупан сајамски наступ.

Додела награда Златни и Сајамски кључ одржаће се у четвртак 10. новембра, у 17 часова у Арт зони хале 2Б.

СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

Сајам намештаја одржава се од 8. до 13. новембра у халама 1, 1А, 2, 3, 3А, а Сајам машина од 8. до 12. новембра у хали 5 Београдског сајма.

Радно време Сајма намештаја је у уторак и среду, 8. и 9. новембра, од 10 до 19 часова, а од четвртка до недеље, 10 – 13. новембра, од 10 до 20 часова.

Радно време Сајма машина је, од уторка до суботе, 8 – 13. новембра, од 10 до 19 часова.

Појединачне улазнице за Сајам намештаја коштају 400 динара, групне улазнице (20 и више особа) 300, а групне улазнице за ђаке и студенте (10 и више ученика) 200 динара. Пословна пропусница плаћа се 2.500 динара.

Улаз за Сајам машина је слободан.

Паркинг у сајамском кругу плаћа се 150 динара по сату.

Медијски партнери манифестације: Furniture News, Mobel Markt, Meubihome, Daibau, Archiproducts, BeforeAfter.rs, Rebelgrade, Style.rs, Zagreb Desing Week, Bravacasa, Podovi, Gradnja.rs и Drvotehnika.

Хотел партнер: Мона Плаза