Jedna od tema kojom su se bavili predstavnici medija i stručnjaci za ovu oblast na 2. Sajmu medija, komunikacija i marketinga bila je i “Uticaj interneta na štampane medije u Srbiji”.
Na tribini, koju je organizovao dnevni list Danas, profesor Fakulteta političkih nauka Miroljub Radojković rekao je da je novinama kraj predviđn i kada su se pojavili radio i televizija, ali da internet i digitalna revolucija u narednoj deceniji zaista mogu da ukinu papirnu formu medija.
– Trend „domaćinstva bez papira“, koji je na zapadu već uzeo maha, brzo će se proširiti na ostatak sveta. To je dobro za ekologiju ali loše za kvalitet novinarstva. Novinari postaju prekarijat, to je onaj sloj ispod lumpenproletarijata. Ne vide više belog dana i pišu samo o onome što se pojavi na monitoru kompjutera za koji su oni zaduženi. Dnevna novina ne treba da bude platforma „iz minuta u minut“, već da bude presek sa distancom. To zakašnjenje dnevne novine od jednog dana daje vam vremena da napravite proizvod sa mozgom, u kome ima nekog stava, smatra Radojković.
Da je prelazak na digitalne platforme neminovnost smatra Ana Marković iz Asocijacije medija. Uz napomenu da mediji koji žele da opstanu moraju da prate ovaj trend, ona je rekla da se uređivačka politika jeste promenila, ali da je to zato što internet daje jasnu povratnu informaciju šta ljudi žele da čitaju. Na internetu je nemoguće lagati o tiražu kao u štamapanim medijima, jer se svaka poseta precizno beleži, a štampana izdanja će postojati sve dok budu imala svoju publiku.
Srđan Đurđević, predstavnik Misije OEBS u Srbiji, rekao je da je internet dramatično uticao na medije jer ljudi danas većinu informacija dobijaju sa nekog pametnog uređaja. Od tehnološkog napretka zavisi u kojoj formi će se informacije prezentovati i čitiati, ali suština je svakako u kredibilitetu onoga koji neku priču objavljuje.
Internet konsultant Dragan Varagić misli da prelazak štampanih medija na internet platforme neće uticati na njihov kvalitet i da za medije dolaze mnogo interesantnija i lepša vremena. Kvantitativni model izveštavanja, koji je trenutno aktuelan na veb portalima, vremenom će zameniti kvalitativni model. Kvalitet će ponovo biti ono što se računa, jer će ljudi u jednom trenutku postati prenatrpani nebitnim informacijama.
Marija Matić iz Dajrekt medije smatra da će uticaj digitalnih medija biti sve veći, jer dolaze generacije koje su odrastale uz pametne uređaje. Zbog toga je budžet za digitalni marketing svake godine sve veći, ali ipak ne u skladu sa očekivanjima. Jedan od razloga za to je taj što su štampana izdanja i dalje jako uticajna.