Priče o prošlosti i sadašnjosti, kraljevima i zadužbinarima, čuvenim oplenačkim vinima i šumadijskom gostoprimstvu decenijama predstavlja povod za dolazak turista u Topolu.
Godišnje više od 100 hiljada registrovanih turista poseti galerije i muzeje u Topoli i Oplencu, a izuzetnu posećenost ima trodnevna privredno-turistička manifestacija „Oplenačka berba grožđa“. Ove godine, drugog vikenda oktobra – od 6. do 8, procenjeno je da će 54. izdanje ove smotre posetiti više od 200 hiljada turista. Topola u tom periodu postaje mesto gde se slavi berba grožđa i na kome se degustiraju nadaleko čuvena oplenačka vina.
„Sabor izvornog narodnog stvaralaštva“ pesmom i igrom izvornih igračkih i pevačkih grupa, sa oko 500 učesnika, „Oplenačkoj berbi“ svake godine daje nezaboravan pečat.
„Oplenački put vina – Vinski put Šumadija“ je potpuno novi i specifičan turistički proizvod SO Topola, koja svoj razvoj istovremeno bazira na razvoju i poljoprivrede i turizma. To je jedan od razloga zbog čega čuvena kraljevska, oplenačka vina ponovo nalaze svoj put do ljubitelja ovog pića. Posetiocima Topole i Oplenca nudi se mogućnost da ovo putovanje krunišu obilaskom šest regionalnih vinarija.