Kompanija Delez Srbija na Beogradskom sajmu organizovala manifestaciju posvećenu kvalitetu domaće proizvodnje i trendovima u industriji trgovine.
U izložbenom delu Festivala predstavili su se domaći proizvođači voća i povrća sa svojim aktuelnim kulturama, dobavljačima koji su se istakli u odgovornoj proizvodnji uručena priznanja za doprinos održivom poslovanju, i održana dva stručna panela.
Prvi Maxi Nacionalni festival hrane otvoren je danas u Hali 5 Beogradskog sajma u prisustvu uglednih zvanica iz zemlje i okruženja. Kompanija Delez Srbija organizator je manifestacije priređene u čast lokalnih poljoprivrednih proizvođača koji svoje domaće, sveže proizvode proverenog kvaliteta, svakodnevno plasiraju na police ovog trgovinskog lanca. Svečanom otvaranju prisustvovali su ministar unutrašnje i spoljne trgovine u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović, amabador Kraljevine Holandije Jost Reinces, predstavnici resornih ministarstava i Privredne komore Srbije, uglednih međunarodnih institucija, ambasada, kao i članovi akademske zajednice, privrednici, brojni partneri i lokalni dobavljači sa kojima Delez Srbija uspešno sarađuje godinama unazad.
Na štandovima u Hali 5 izloženi su brojni sveži proizvodi, koji se inače plasiraju u trgovinskom lancu Delez Srbije. Danas su, svoje kulture, direktno sa njiva, izložili dobavljači iz Ašanje, Debeljače, Saraoca, Futoga, Čačka i drugih mesta širom Srbije. Posetioci su imali priliku da saznaju ko sve stoji iza voća i povrća koje nalazimo svakodnevno na Maxi pijacama i da se upoznaju sa porodicama zaslužnim za proizvodnju i snabdevanje.
Na prvom Maxi Nacionalnom festivalu hrane dodeljena su i priznanja za poseban doprinos održivom poslovanju. Predstavnicima dobavljača La Linea Verde, Poljoprivrednog gazdinstva Blanuša i Superior Foods-a priznanja je uručio generalni direktor Delez Srbije Jan-Vilem Dokhejr.
„Srbija je bogata poljoprivredna zemlja i veoma smo ponosni na više od 200 domaćih dobavljača zahvaljujući kojima najbolje voće i povrće svakog dana dolazi na rafove Maxi pijace. Najveći deo asortimana u našim supermarketima je lokalne proizvodnje, a kao deo globalnog trgovinskog lanca u prilici smo da tržištu ponudimo najbolje prakse i da dobavljači kroz saradnju sa nama unapređuju svoju proizvodnju, podižu nivo kvaliteta, standardizuju se i tako postanu konkurentniji. Duboko verujemo u partnerski odnos i da tržište zaslužuje najbolju sinergiju državnih institucija, privrede i nauke, a to je upravo ono čemu Delez i teži u poslovanju“, rekao je na otvaranju Jan-Vilem Dokhejr, generalni direktor Delez Srbija.
Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović istakao je važnost da trgovinski lanci prepoznaju kvalitet domaće proizvodnje i da dugoročno planiraju povećanje učešća lokalnih proizvoda u nabavci.
„U okolnostima kada se ceo svet suočava sa krizom globalnog lanca snabdevanja na tržištu, mi uspevamo da stabilizujemo cene, obezbedimo kontinuiranu snabdevenost tržišta i sve proizvode za naše građane. Veoma je važno da međunarodni trgovinski lanci, koji na tržište donose najviše standarde u oblasti bezbednosti i kvaliteta hrane, prepoznaju kvalitet domaće proizvodnje i da se najbolji proizvodi iz naše zemlje nalaze na njihovim rafovima“, istakao je ministar Momirović.
Ambasador Kraljevine Holandije Jost Reinces govorio je o izazovima koje klimatske promene donose sektoru proizvodnje hrane globalno, i prednostima ka okretanju ka lokalnoj proizvodnji. „Saradnja u industriji poljoprivrede je važan aspekt bilateralnih odnosa Srbije i Holandije. Postoji redovan dugogodišnji kontakt najviših državnih zvaničnika u ovoj oblasti, a svake dve godine se sastaje i Radna grupa koja kroz razgovor dolazi do zajedničkih zaključaka i konkretnih planova za unapređenje odnosa. Holandija je partner Srbiji na njenom putu ka priključenju Evropskoj Uniji, a jedna od oblasti u kojima blisko sarađujemo je i jagodičasto voće gde udruženim snagama pomažemo razvoj sektora i transfer znanja“, istakao je ambasador Reinces.
Nacionalni festival hrane je ugostio i eminentne stručnjake koji su svoja iskustva i znanja podelili sa publikom na dva stručna panela.
Na panelu „Domaće, sveže i proverenog kvaliteta“, govornici su podsetili koliki je značaj lokalne poljoprivrede u ukupnoj privredi Srbije. Ocenjeno je da i Delez Srbija primenjuje najviše standarde kvaliteta, kao i da sa partnerima iz akademskih institucija razvija inovativne zdravije proizvode. Sa Festivala je poručeno i da je samo za prvih 10 meseci ove godine Maxi otkupio čak 46.000 tona voća i povrća iz Srbije, kao i da je strategija da se te količine dodatno povećavaju.
Na panelu „Budućnost maloprodaje“ sagovornici su govorili o novim navikama modernog kupca, trendovima u procesu digitalizacije i online prodaje, kao i društvenoj odgovornosti. Tom prilikom je istaknuto i da rast Maxi online prodavnice od 80 odsto dolazi iz unapređenja koje ova platforma nudi kupcima i činjenice da ljudi sve više uviđaju prednosti koje donosi digitalizacija. Najavljeno je otvaranje prvog magacina u Srbiji za online dostavu hrane u koje investira Maxi, kao i niz novih pogodnosti koje očekuju korisnici aplikacije lojalnosti „Moj Maxi“.