Компанија Делез Србија на Београдском сајму организовала манифестацију посвећену квалитету домаће производње и трендовима у индустрији трговине.
У изложбеном делу Фестивала представили су се домаћи произвођачи воћа и поврћа са својим актуелним културама, добављачима који су се истакли у одговорној производњи уручена признања за допринос одрживом пословању, и одржана два стручна панела.

Први Макси Национални фестивал хране отворен је данас у Хали 5 Београдског сајма у присуству угледних званица из земље и окружења. Компанија Делез Србија организатор је манифестације приређене у част локалних пољопривредних произвођача који своје домаће, свеже производе провереног квалитета, свакодневно пласирају на полице овог трговинског ланца. Свечаном отварању присуствовали су министар унутрашње и спољне трговине у Влади Републике Србије Томислав Момировић, амабадор Краљевине Холандије Јост Реинцес, представници ресорних министарстава и Привредне коморе Србије, угледних међународних институција, амбасада, као и чланови академске заједнице, привредници, бројни партнери и локални добављачи са којима Делез Србија успешно сарађује годинама уназад.

На штандовима у Хали 5 изложени су бројни свежи производи, који се иначе пласирају у трговинском ланцу Делез Србије. Данас су, своје културе, директно са њива, изложили добављачи из Ашање, Дебељаче, Сараоца, Футога, Чачка и других места широм Србије. Посетиоци су имали прилику да сазнају ко све стоји иза воћа и поврћа које налазимо свакодневно на Макси пијацама и да се упознају са породицама заслужним за производњу и снабдевање.

На првом Макси Националном фестивалу хране додељена су и признања за посебан допринос одрживом пословању. Представницима добављача Ла Линеа Верде, Пољопривредног газдинства Блануша и Супериор Фудса признања је уручио генерални директор Делез Србије Јан-Вилем Докхејр.

„Србија је богата пољопривредна земља и веома смо поносни на више од 200 домаћих добављача захваљујући којима најбоље воће и поврће сваког дана долази на рафове Макси пијаце. Највећи део асортимана у нашим супермаркетима је локалне производње, а као део глобалног трговинског ланца у прилици смо да тржишту понудимо најбоље праксе и да добављачи кроз сарадњу са нама унапређују своју производњу, подижу ниво квалитета, стандардизују се и тако постану конкурентнији. Дубоко верујемо у партнерски однос и да тржиште заслужује најбољу синергију државних институција, привреде и науке, а то је управо оно чему Делез и тежи у пословању“, рекао је на отварању Јан-Вилем Докхејр, генерални директор Делез Србија.

Министар унутрашње и спољне трговине Томислав Момировић истакао је важност да трговински ланци препознају квалитет домаће производње и да дугорочно планирају повећање учешћа локалних производа у набавци.

„У околностима када се цео свет суочава са кризом глобалног ланца снабдевања на тржишту, ми успевамо да стабилизујемо цене, обезбедимо континуирану снабдевеност тржишта и све производе за наше грађане. Веома је важно да међународни трговински ланци, који на тржиште доносе највише стандарде у области безбедности и квалитета хране, препознају квалитет домаће производње и да се најбољи производи из наше земље налазе на њиховим рафовима“, истакао је министар Момировић.

Амбасадор Краљевине Холандије Јост Реинцес говорио је о изазовима које климатске промене доносе сектору производње хране глобално, и предностима ка окретању ка локалној производњи. „Сарадња у индустрији пољопривреде је важан аспект билатералних односа Србије и Холандије. Постоји редован дугогодишњи контакт највиших државних званичника у овој области, а сваке две године се састаје и Радна група која кроз разговор долази до заједничких закључака и конкретних планова за унапређење односа. Холандија је партнер Србији на њеном путу ка прикључењу Европској Унији, а једна од области у којима блиско сарађујемо је и јагодичасто воће где удруженим снагама помажемо развој сектора и трансфер знања“, истакао је амбасадор Реинцес.

Национални фестивал хране је угостио и еминентне стручњаке који су своја искуства и знања поделили са публиком на два стручна панела.

На панелу „Домаће, свеже и провереног квалитета“, говорници су подсетили колики је значај локалне пољопривреде у укупној привреди Србије. Оцењено је да и Делез Србија примењује највише стандарде квалитета, као и да са партнерима из академских институција развија иновативне здравије производе. Са Фестивала је поручено и да је само за првих 10 месеци ове године Макси откупио чак 46.000 тона воћа и поврћа из Србије, као и да је стратегија да се те количине додатно повећавају.

На панелу „Будућност малопродаје“ саговорници су говорили о новим навикама модерног купца, трендовима у процесу дигитализације и онлине продаје, као и друштвеној одговорности. Том приликом је истакнуто и да раст Макси онлајн продавнице од 80 одсто долази из унапређења које ова платформа нуди купцима и чињенице да људи све више увиђају предности које доноси дигитализација. Најављено је отварање првог магацина у Србији за онлине доставу хране у које инвестира Макси, као и низ нових погодности које очекују корисници апликације лојалности „Мој Макси“.