Дан пре званичног отварања капија 43. Међународног београдског сајма туризма за посетиоце, у хали 5 Београдског сајма, специјално уређеној за ову прилику, у присуству бројних домаћих и страних гостију, представника дипломатског кора, друштвеног, културног и политичког живота Србије, али и излагача и других учесника, уприличена је свечаност поводом почетка рада ове највеће туристичке смотре у земљи и региону.

Ова угледна сајамска манифестација са дугом традицијом, која један од кључних покретача привреде Србије у целини, биће одржана од 24. до 27. марта. У истом термину одржаваће се и две сродне и такође традиционалне манифестације – 17. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА и 12. Међународни сајам вина BEOWINE (25 – 26. март).

Од данас, четвртка 24. марта у 10 часова, сајам је отворен за све посетиоце заљубљене у путовања, одмор, авантуре, али и забаву, дружење и хедонистичка уживања, јер ова манифестација премашује свој, већ давно етаблирани, комерцијални домет и бренд је великог мултимедијалног догађаја.

На свечаној церемонији отварања, сви говорници честитали су Београдском сајму велики јубилеј – 85 година постојања и изванредну организацију тако сложене и обимне манифестације, са великим бројем учесника из целог света. Посебно је наглашена улога сајма у превазилажењу последица пандемије и ратне кризе у Украјини.

Говорећи о актуелном тренутку у српској туристичкој привреди, министарка трговине туризма и телекомуникација у Влади Републике Србије Татјана Матић указала је на чињеницу да је Србија, „упркос глобалним изазовима, када свет није ни стабилан ни миран, и даље на узлазној линији не само опоравка већ и даљњег развоја“.

„Србија ће“, рекла је она, „остати атрактивна тачка на глобалној туристичкој мапи, а домаћи туризам наставиће да се развија и постаће део наше културе и нашег животног стила. На овогодишњем сајму угостићемо велики број министара и министарки из различитих земаља, што ће допринети јачању туристичке размене између наших држава, али и поспешивању укупне постојеће пословне сарадње.“

Министарка Матић истакла је да „Сајам у Београду има дугу традицију и један је од кључних покретача привреде Србије у целини, али је истовремено и једна од најзначајнијих манифестација у региону. Након прошлогодишње паузе, и излагачима и посетиоцима свима нама је пружена прилика да се сетимо златних времена и путовања и да јачамо наду и веру у нормалан живот.“

Посебно се осврнула на нови туристички бренд Србије, у вези с којим је честитала Туристичкој организацији Србије и Националној платформи „Србија ствара“, који су, како је рекла, „препознали да туризам може и треба да се удружи са креативним индустријама. Србија је представљена како доликује, као једна модерна отворена узбудљива и креативна дестинација. Управо онако како нас је видело милион посетилаца из читавог света, који су обишли наш павиљон на Светској изложби у Дубаију. Поставили смо нов стандард у међународном представљању Србије у свету, а резултат је више од 40 потписаних уговора и предуговора и више од 20 компанија које се припремају да започну пословање на Блиском истоку.“

„Спремамо се и за следећу изложбу, у Осаки 2025. Београд је кандидован за домаћина следеће специјализоване изложбе – Експо 2027. Била би то сјајна прилика за Београд и Србију, за промоцију свих, и туристичких и културних потенцијала земље. Сигурна сам да ће Београд умети да искористи ову шансу на прави начин“.

Министарка је подсетила да је пандемија ковида утицала на целокупне друштвене и економске токове и да је можда највише погодила баш туристички сектор. Овај период захтевао је висок ниво координације и прилагођавања, али и озбиљну економску подршку. „Република Србија је током 2021. године остварила јако добре резултате, поред осталог и невероватан девизни прилив од рекордних 1,56 милијарди евра, чиме смо практично превазишли рекордно 2019. годину. То је резултат, пре свега, економских мера које је Влада доносила током пандемије. Влада је у 2021. години издвојила више од пет милијарди динара за различите врсте секторских помоћи. Значајан вид промоције и подршке туристичко- угоститељској привреди свакако су били и ваучери. Прошле године подељено је 150.000 ваучера, ове године смо само у јануару поделили 100.000 ваучера. Током прошле године Имали смо и друге мере подршке туристичком сектору: Влада је, на пример, дозволила вакцинисање страних грађана, значајно смо либерализовали мере у вези са наутичким туризмом, са уласком страних грађана са крузера у нашу земљу, па чињеница да смо били на зеленој листи Европске уније од месеца маја. Све је то допринело повећању броја страних туриста, чији је број прошле године за 150 посто већи его претходне. Све то у околностима када је број домаћих туриста ипак доминирао и захваљујући чему је и постигнут раст у туристичком сектору.“

Министарка Матић је исказала уверење да ћемо и ове године успети да наставимо са трендом раста и да баш овај сајам треба да покаже да смо једна адаптабилна индустрија. Нагласила је значај регионалног и међународног повезивања, јер се само таквом сарадњом могу превазићи изазови.

„У овим тешким временима туризам пружа наду у неку лепшу и бољу будућност, јер и у тешким временима људи воле и желе да путују“, закључила је она.

Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије, сматра да „Сајам туризма за све нас представља право место и прави тренутак да покажемо шта смо то радили у претходном периоду и које су то новине које смо увели како бисмо унапредили наше туристичке дестинације и како бисмо се прилагодили новим захтевима гостију и туриста“.

„За нас је“, рекла је она, „најважнији циљ бољитак у туризму, већи туристички промет и више туриста на нашим дестинацијама. У припремама овог сајма више пута је наглашавано да се видимо и окупљамо после дуже паузе. Имали смо паузу кад је сајамски наступ у питању, али запослени у туризму нису били на паузи, они су врло активно и вредно радили и стално били пред изазовом да се прилагоде новонасталој ситуацији, да унапреде своје дестинације, да уђу у њихову још интензивнију промоцију и у борбу за још бољи квалитет свега што имамо и што можемо да понудимо нашим туристима.“

„Од ТОС-а се очекује да направи још квалитетнији искорак, јер смо и претходни период искористили да направимо пуно новина у нашем раду и у промоцији наше земље. И наш спот „Србија. Дозиви!“ део је новог брендинга. Искуство показује да смо уболи право у центар онога што туризам јесте. И четири дана сајма пред нама значајни су управо као почетак наступа под тим новим брендом, што ће посетиоци моћи да виде у хали 4.“

„Драго нам је“, рекла је Марија Лабовић, „што је овај сајам остао и постао привлачан и за нове излагаче и нове дестинације. Задовољни смо што и ове године имамо нове земље учеснице на Београдском сајму.

Статистика показује да се опорављамо брже од многих земаља у Европи и свету и планирамо да тај тренд задржимо. У томе ће да нам помогну на првом месту велика улагања која су се десила у претходном периоду, отворено је пуно нових смештајних капацитета, пуно је уложено у туристичку и путну инфраструктуру. То је главни адут, јер нас је ставило на вишу лествицу туристичких дестинација. ТОС ће и ове године и у наредном периоду наставити са интензивним промотивним кампањама, а сам почетак те кампање је на неки начин управо учешће на овом сајму.“

Закључила је да „од Сајма очекујемо пуно нових пројеката и договора, да „доживимо Србију“.

Градоначелник Београда Зоран Радојичић је нагласио значај Сајма туризма за град Београд, који са овом манифестацијом постаје центар дешавања у овој привредној грани. „За град Београд је важно да и на овом сајму може да презентује своју разноликост, културно-историјску традицију града Београда, која сеже и 5.000 година уназад. Ту су и археолошка налазишта из периода Римског царства, да и не говоримо о новим историјским дешавањима последњих 2000 година, којима Београд обилује. Мало градова у Европи има такву разноликост и таква богатства, можемо се поредити са најлепшим италијанским или француским градовима. Београд има и богат културни и фестивалски, познат је и по ноћном животу, гостопримству и гастрономији. Београд има потенцијале и у домену екотуризма, здраве хране, поготово у нашим приградским општинама, имамо Авалу, Космај, Ратно острво, Аду Циганлију.“

Градоначелник је подсетио и да „сваки девети човек у Београду живи или има неку корист од туризма. Прошле године смо имали дупло више туриста него претпрошле, искористићемо такав тренд и ту шансу да туризам расте отприлике 20 посто годишње. Развој Београда је нешто што омогућава развој туризма – када погледате Београд на води, било који туриста који дође остаје фасциниран и како се тај део града развија. Ту је и доњи Дорћол са будућим линијским парком, па Храм Светог Саве…“

„Зато свим учесницима Сајма туризма преостаје једино да споје лепо са корисним и да склопе договоре и споразуме“, поручио је Радојичић.

Ова поздравна обраћања била су оплемењена пригодним културно-уметничким и промотивним програмом, у којем су учествовали кантауторка Лена Ковачевић, примадона Сања Керкез, глумица Јелена Гавриловић и млада „гудачка репрезентација“. коју је за наступ на Експо 2020. изабрао Стефан Миленковић. Приказана су и два промотивна видеа – „Србија. Доживи“ и видео посвећен наступу Србије на светској изложби у Дубаију.

Сајам туризма и ове године је знаку концепта Србија ствара, националне платформе која креира национални бренд модерне Србије, ослањајући се на међународно препознате, талентоване и изузетне појединце, који инспиришу својим достигнућима, иновацијама и креативним идејама.

Слоган овогодишњег Сајма туризма „Између планина и мора“ најбоље илуструје свеобухватну сајамску понуду и прати тренд љубитеља путовања, да је поред традиционално актуелних морских дестинација, летњи туризам последњих година употпуњен жељом људи да уживају и планинском туризму, природи, чистом ваздуху и бројним културним, гастрономским и активним турама.

Ексклузивне сајамске цене, first minute понуде и пакети са мноштвом погодности

Посетиоци имају прилику да изаберу путовања према својим афинитетима: породична путовања, далеке и егзотичне дестинације, путовања за младе, city break, одмор и опоравак у бањама, спа викенди на планинама, еко и активни туризам, конгресна дешавања…

На сајму је присутно преко 350 учесника из више од 25 земаља широм света.

Представљају се: Грчка, Турска, Црна Гора, Тунис, Египат, Босна и Херцеговина, Бугарска, Северна Македонија, Румунија, Мађарска, Словачка, Малдиви, а појединачно наступају излагачи из Албаније, Хрватске и Словеније.

По први пут ове године посетиоцима ће ексклузивно бити представљене три нове, и у светским оквирима, врхунске дестинације: егзотична Малезија и Демократска Република Сао Томе и Принципе, коју чине два острва у Гвинејском заливу у централној Африци, као и Ангола, изврсна дестинација за љубитеље дугих пешчаних плажа. Представници Малезије изразили су интерес за наступом на сајму и препознали његов значај, наше Министарство спољних послова је посредовало је да се дестинација, како је називају „Рај на земљи“ – Сао Томе и Принципе, представи на сајму. Ангола, која има много тога да понуди у туризму, прелепе плаже обојене белим песком и националне паркове, излаже на сајму као део сарадње Амбасаде Анголе и Покрајинске владе АП Војводине.

Поред изузетних учесника и гостију из целог света, преко 40 домаћих и страних тур-оператора учествује на Сајму туризма. Од домаћих туристичких агенција наступиће: Kontiki, Big Blue, Wayout, Astra Travel, Odeon, Allegra Krstarenja, Belvi, Ponte, Robinson, Plana Tours, Mediteraneo Holidays, Grand, Euroturs, Fibula, Supernova Travel, Nitravel, Sabra и др.

Специфичност овогодишњег Сајма туризма је да је инспирисан Србијом. У хали 4 Београдског сајма представиће се Туристичка организација Србије, Туристичка организација Београда и многобројне локалне и регионалне туристичке организације из свих делова Србије.

На сајму се очекује велики број пословних посетилаца, нарочито из региона. Путем успостављене пословне B2B платформе и програма организованог довођења купаца који Београдски сајам наставља да спроводи и ове године, евидентирано је 3500 прегледа профила излагача на сајму и заказано више од 250 састанака професионалаца из сектора туризма, који ће се одржавати током сајма у специјално дизајнираном простору B2B Meetings у хали 1. Ову активност Београдски сајам реализује у сарадњи са Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва.

Као незаобилазна полазна тачка за нову туристичку годину, за коју постоје оправдано велика очекивања, Београдски сајам туризма остаје важна референца туристичког представљања у региону и амбијент за промоцију трендова и иновација које ће обликовати будућност туристичке индустрије.

Уз стандардно висок професионални ниво у организацији, задовољавајући потребе свих учесника и излагача, сајам је спреман да дочека своје верне посетиоце.

Сајам туризма биће место комплетног доживљаја: инспирације за путовања, упознавање са културама света, дружење са људима и стварање успомена, дегустацију најукуснијих производа, вина и ракије са ових простора.

Заједно са 43. Међународним сајмом туризма на Београдском сајму организује се и 17. Међународним сајмом хотелско угоститељске опреме ХоРеКа који успешно промовише нови трендови у хотелској индустрији и угоститељству и 12. Међународни сајам вина BeoWine, угледан дводневни вински догађај који окупља домаће и иностране произвођаче, увознике и љубитеље вина.

Добро дошли на Сајам туризма!

Радно време Сајма туризма и Сајма ХоРеЦа-опрема:
ЧЕТ – СУБ, 24 – 26. март: 10:00 – 19:00
НЕД, 27. март 10:00 – 18:00

Радно време Сајма вина BeoWine:
ПЕТ – СУБ, 25 – 26. март: 10:00 – 19:00

Улазнице: Цена појединачне улазнице је 400 РСД, групна улазница 300 РСД, групна улазница за ђаке и студенте 300 РСД.
Породична улазница: 800,00 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 2.000 РСД
У суботу и недељу, 26. и 27. марта, за ученике средњих стручних школа туристичко-угоститељског смера, улаз на сајам је бесплатан, уз оверен списак ученика од стране школе.

Паркинг: 150 РСД по сату

Медијски партнери манифестације: Rusian Travel Digest, Travel Daily News, Place2Go, Caffe Montenegro, Tourism-InSider, Turizmcinin gazetesi, TU Magazin, Kongresni turizam, Turistički svet, Srbija koju volim, Stylers, Adria Media Group, Color Press Group, Furaj.ba, Turistička prizma, TripinSrbija, Lutajući putnik, Events in Serbia, SAT Media Group, Turizam TV.

Хотел партнери: Hotel Mona Plaza, Hotel Nobel