На Београдском сајму најављен је ишчекивани 43. Међународни сајам туризма, најзначајнија туристичка манифестација у земљи и региону југоисточне Европе. После једногодишње паузе, Сајам туризма биће одржан од 24. до 27. марта 2022. год. и биће усмерен ка опоравку и обнови туристичког амбијента, као и промоцију трендова и иновација које ће обликовати будућност туристичке индустрије.
Уз пратеће манифестације, 17. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА и 12. Међународни сајам вина BEOWINE, са сајмом ће кренути талас нове енергије, а кроз успостављање контаката и умрежавање свих учесника, трасираће се правац остваривања бољих пословних резултата.
Слоган овогодишњег сајма „Између планина и мора“ позива љубитеље путовања да према својим афинитетима, из богате сајамске понуде, одаберу између традиционално актуелних морских дестинација или планинског туризма и активних тура.
Ексклузивне сајамске цене, first minute понуде и пакети са мноштвом погодности ову манифестацију чине омиљеном код посетилаца, јер имају прилику да изаберу путовања према својим афинитетима: породична путовања, путовања за младе, далеке дестинације, city break…
Земље које су до сада потврдиле своје учешће су Грчка, Турска, Црна Гора, Египат, Бугарска, Русија, Северна Македонија, Тунис, Румунија, Мађарска и Словачка, а први пут на сајму наступа Малезија са својом богатом туристичком понудом.
Говорећи на конференцији за медије, Јелена Миленковић Орлић, в.д. помоћника министра трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије изразила је задовољство што се ова манифестација 43. пут одржава на Београдском сајму и истакла да су сајмови најважнији туристички доживљај на коме се, ради размене искустава, знања и понуда, окупљају сви сектори туризма.
Миленковић Орлић је нагласила да развој туризам има велики утицај на остале привредне гране у земљи и читаво друштво, те објаснила да се његовим развојем поспешује изградња саобраћајница и инфраструктуре, али и промовише културна баштина и ресурси којима наша земља располаже.
“Влада Републике Србије и ресорно министарство определило су 5,4 милијарде динара туристичкој и угоститељској привреди у 2021.години и очекују се резултати. Туризам је показао адаптибилност на промене које су се десиле, а српски туризам се опоравља и изнад је просека на светском нивоу. За потпуни опоравак туризма после пандемије потребно је дефинисање нових механизама, јер су се промениле околности како живимо, радимо, путујемо. Потребан је туризам за ново време”.
Миленковић Орлић најавила је да је циљ министарства у наредној години и развој руралног туризма у земљи, као и промоција гастрономије, и додала да ће се те тежње манифестовати на предстојећим туристичким догађајима.
На конференцији се обратио и отправник послова Амбасаде Малезије у Србији Каирул Тазрил Тармизи који је рекао да му је част и привилегија што представља своју земљу у Србији и изразио задовољство што две земље подижу на виши ниво сарадњу у области туризма.
„Сајам туризма у Београду је највећи догађај у овом домену у региону и Малезија први пут учествује на њему. Велика су очекивања од представљања Малезије на овој сајамској платформи, а са промоцијом малезијских дестинација наставиће се и у будућности“, поручио је Тармизи.
Навео је да је у последње три године, пре пандемије, око 1000 људи из Србије посетило Малезију.
О пословним активностима током Сајма туризма и још два сајма која ће се паралелно одвијати, говорио је Драган Зечевић, координатор пројекта Сајма туризма.
“Београдски сајам је и на овогодишњој манифестацији наставио са програмом организованог довођења купаца. Пословне активности организују се у сарадњи са ПКС-ом и Европском мрежом предузетништва, а одвијаће се у специјалном простору „B2B Meetings”.
17. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА биће одржан у халама 2А и 2Ц и окупиће најзначајније компаније које се баве производњом и дистрибуцијом најсавременијих производа за опремање угоститељских објеката, ресторана и хотела, као и услужним делатностима, новим трендовима пословања, снабдевања и функционисања угоститељских објеката.
Зечевић је посетиоце позвао и на два изложбена дана 12. Међународног сајам вина BEOWINE, који ће 25. и 26. марта у халама 3 и 3А окупити водеће произвођаче и увознике најквалитетнијих вина.
„Поред Србије, на Сајму вина ове године учествују произвођачи вина и опреме из Италије, Словеније, Хрватске, Мађарске, Република Српске, Црне Горе, Украјине, Аустрије, по први пут на сајам стиже излагач из Украјине, а очекују се потврде из Француске, Северне Македоније, Португалије и др. У плану је богат пратећи програм са радионицама, мастеркласовима, панел дискусијама и другим садржајима без којих се не могу замислити велики вински догађаји”.
Сајам туризма уз пратеће манифестације прилика је за сусрете пословних људи у туристичком, хотелском и угоститељском бизнису, промоцију туристичких капацитета Србије у хали 4 и подизање целог туристичког сектора на виши ниво.
За посетиоце, омиљен туристички догађај, у четири дана нуди могућност ексклузивних сајамских погодности за путовање и одмор, али и дегустацију најбољих вина, ракија и гастрономских специјалитета овог поднебља.
Целодневна дешавања, презентације, промоције, дегустације, уз дружења и незаборавне сусрете разлог су зашто посетиоци воле и ишчекују овај незаменљиви и вансеријски догађај.
Добродошли на Сајам туризма!
Радно време сајмова:
ЧЕТ – СУБ, 24 – 26. март: 10:00 – 19:00
НЕД, 27. март 10:00 – 18:00
Улазнице: Цена појединачне улазнице је 400 РСД, групна улазница 300 РСД, групна улазница за ђаке и студенте 300 РСД.
Пословна улазница са пакетом погодности: 2.000 РСД
Паркинг: 200 РСД по сату.