Међународни сајам графичке, папирне и креативне индустрије ГРАФИМА свечано је отворен у хали 4 Београдског сајма, уз присуство бројних гостију и излагача.
Ова елитна регионална сајамска манифестација, намењена промоцији технолошких достигнућа у графичкој индустрији, издаваштву, штампаним медијима, дизајну, рекламној, музичкој и филмској индустрији, у производњи, доради и преради папира и бројним другим сегментима ових привредних грана, већ 41. пут успешно повезује машинску индустрију, информационо-комуникационе технологије, креативно-уметничке графичке жанрове и вештине, наменски ИЦ и дизајнерски хардвер и софтвер.
Током свечаног отварања ове сајамске манифестације, г. Драгутин Илић, директор компаније Еуропаиер Дунав, овогодишњег домаћина Графиме, подсетио је на чињеницу да је ова компанија повезана са Графимом још из времена када су на њеним штандовима промовисане технологије од којих неке данас више уопште не постоје. Та дуга историја сарадње и излагања на Графими резултирала је чашћу да се буде домаћин ове манифестације, рекао је он.
Илић је подсетио да Еуропапиер Дунав послује у оквиру аустријске групације Еуропапиер, која је, пак, део Heinzel групе, интернационалне мултинационалне компаније. У оквиру групације постоје две фабрике целулозе, три фабрике папира и једна фабрика картона у Европи, а сама кровна група бави се трговином на четири континента. Еуропапиер послује у 13 земаља централне и источне Европе и представља тржишног лидера у овој области.
Еуропапиер Дунав се континуирано труди да у свој асортиман уводи нове производе и програме, а у пословању бележи стални раст, што говори о исправности пословне филозофије али и о динамичности тржишта графичких производа у Србији, упркос свим проблемима и променама у графичкој индустрији на плану потрошње папира и економским кризама и код нас и у Европи.
Компанија се успешно снашла у трансформацији и активном праћењу нових технологија у оквиру дигиталне штампе, машине које то раде и материјала на којима се штампа. Еуропапиер се, тако, поред „традиционалних“ нивоа штампања и материјала врло успешно укључио у визуелне комуникације, којима је, у суштини, посвећен већи део и овогодишње Графиме у целини. Ове године смо, рекао је Илић, почели први пут да излажемо и опрему и машине талијанске фирме Флекса, дорадне машине у сектору дигиталне штампе.
Директор Еуропапиер-Дунава је изразио наду да ће и овогодишња Графима на позитиван начин допринети динамичним променама на тржишту штампе папира и технолошког развоја да ће окупити све оне који су у стању да се прилагоде новим временима.
Говорећи о својим првим утисцима са ове манифестације, г. Михаел Хикер, комерцијални директор групе Еуропапиер Аустриа, рекао је да је веома изненађен оним што је видео и обимом излагачких програма, потврђујући тврдње претходног говорника да Еуропапиер може да таквом утиску и сам да значајан печат. Диверсификацију пословања са традиционалних на нове и модерне робе и технологије објаснио је и утицајем и значајем који визуелне комуникације данас представљају у глобалној графичкој индустрији.
Проглашавајући Графиму 2019. отвореном Михаел Хикер је пожелео да Еуропапиеров модел развоја и пословања буде стратешки узор и на српском и на тржиштима других земаља у којима послује.
Графима ће за посетиоце бити отворена од среде, 25. септембра, до суботе, 28. септембра, од 10 до 18 часова. Цена појединачне улазнице је 400 динара, за групне посете 300 (за ученике и студенте 200), а паркинг је 150 динара по сату.