Љајић: Циљ је 1,7 милијарди долара од туризма у 2019.
У Београду је данас почео 41. Међународни београдски сајам туризма, а потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић каже да је Србија у 2018. остварила 1,5 милијарди долара чистог девизног прилива од туризма, а да је за ову годину постављен циљ од 1,7 милијарди долара.
На отварању сајма, на коме је Бугарска земља партнер Србије, Љајић је рекао да је 2018. била рекордно успешна туристичка година и да је тај резултата постигнут захваљујући великом раду и труду огромног броја људи.
Љајић је рекао да је девизни прилив од туризма у 2018. који је износио 1,5 милијарди долара, те да је тај резултат остварен две године раније него што је планирано Стратегијом развоја туризма и да је то највећа вредност.
„Нисмо песимистично прогнозирали када смо радили стратегију. Тај резултат је постигнут тиме што је туризам препознат не само као забава и рекреација, него га државе препознају као индустрију која доприноси економском опоравку земље“, рекао је министар Љајић.
Нагласио је да резултати постигнути у туризму у Србији нису случајност, те да смо први пут у прошлој години имали изједначен број страних и домаћих туриста, а Србија је на шестом месту у Европи када је реч о посетама туриста што је, каже, одличан резултат.
„Нећемо стати на овоме, планови за ову годину су врло оптимистични између 3,6 и 3,7 милиона гостију, од чега 1,9 милиона и достизање цифре од два милиона страних туриста“, рекао је Љајић и навео да су постављени циљеви врло реалистични и достижни.
Србија, нагласио је, мора да прати савремене трендове у туризму и навике туриста на глобалном нивоу, и да иде у корак са тим навикама.
„Навика је да млади преко океана све више желе да посете нове, неоткривене дестинације. То је наша шанса, ту видимо прилику за долазак нових туриста“, поручио је Љајић.
Нови тренд је, каже, и да туристи желе да имају већи број мањих одмора, такозване – викенд одморе.
„Свесни смо да нисмо дестинација за први одмор, али смо одлична дестинација за други и трећи одмор“, рекао је Љајић и додао се 53 одсто туриста на глобалном нивоу се одлучују на такве видове викенд одмора.
Трећа велика промена, навео је министар, којој треба да се Србија прилагоди и да јој иде у сусрет јесу велике технолошке промене и дигитализација.
Љајић је навео да три четвртине популације имају паметне телефоне и користе интернет током путовања, а да 52 одсто наводи да је важно да имају дигиталног туристичког водича.
За одлуку туриста где ће се упутити на одмор важна је, каже Љајић, и безбедност дестинације, тако да 49 одсто путника на глобалном нову истиче то као једну од главних мотива за избор дестинације
„То је такође наша велика шанса, желимо да шаљемо поруку да су регион и Србија стабилни“, рекао је министар.
Навео је и да Србија са Бугарском и другим државама некадашње СФРЈ жели да креира заједнички туристички производ и да сви заједно на тај начин пошаљу поруку мира.
„Желимо да сајам доприносе расту глобалног туристичког промета и у региону и да учесници остваре важне контакте за будућност“, рекао је Љајић на отварању сајам који ће трајати до 24. фебруара.
Министарка туризма Бугарске Николина Ангелкова рекла је да је туризма велика шанса за пословну сарадњу међу земљама и за развој економије.
„Бугарска и Србија су пријатељи, стратешки партнери“, рекла је Ангелкова и захвалила Влади Србије на посвећености унапређењу заједничког туристичког производа и његовој промоцији.
Поручила је да је туризам кључ економије Бугарске коју је прошле године, наводи, посетило 9,3 милиона туриста.
Градоначелник Београда Зоран Радојичић рекао је да је Међународни сајам туризма прилика да се унапреди та привредна грана и у Београду, и у Србији.
„У Београду смо у прошлој години имали 2,4 милиона ноћења и 1,4 милиона туриста“, навео је Радојичић.
Према његовим речима, у 2018. у односу на 2017. број туриста је повећан за 13 одсто, а број ноћења за 14 одсто.
„Београд је место које несумњиво треба посетити. На сајму у Тел Авиву тај град је недавно проглашен за једну од најважнијих туристичких дестинација. Зато улажемо у инфраструктуру, паркове, тргове, фонтане, јер на тај начин директно улажемо у туризам“, казао је он.
Радојичић је подсетио да ће у Београду бити изграђена гондола која ће значајно унапредити туристички потенцијал тог града.
„Крајем ове или почетком следеће године завршићемо гондолу и верујем да ће она привући велики број и домаћих и страних туриста“, додао је он.
Истовремено са 41. Међународним београдским сајмом туризма одржавају се и 10. Међународни сајам вина BeoWine, 15. Међународни сајам хотелско угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА и 15. Сајам сувенира „Види Србију“.
Под куполама Београдског сајма, на највећој туристичкој смотри у региону, говориће се на свим језицима света, промовисати најлепше вредности култура, народа и обичаја, и афирмисати богата симболика путовања.
У четири сајамска дана имамо прилику да пропутујемо светом, упознамо се са могућностима да посетимо места на којима нисмо били или се вратимо на омиљену дестинацију.
Позивамо вас да у данима пред нама пошаљемо најлепшу слику из наше престонице и дружимо се на сајмовима туризма, вина и угоститељства!
Радно време сајмова:
ЧЕТ-СУБ, 21-23. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 24. фебруар 10:00 – 18:00
Улазнице: Цена појединачне улазнице је 400 РСД, групна улазница 300 РСД, групна улазница за ђаке и студенте 300 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 1500 РСД
Паркинг: 200 РСД по сату.