Сајам аутомобила ДДОР БГ Кар Шоу 08 и 16. Међународни сајам мотоцикала, квадова, скутера и опреме Мотопешн свечано су отворени 20. марта, на крају „новинарског дана“ намењеног медијским професионалцима, дан пре него што у сајамске хале уђу први посетиоци.

Ову јединствену сајамску манифестацију и најзначајнији годишњи догађај у сектору ауто и мото индустрије у региону али и југоисточној Европи, који се на Београдском сајму одржавају од 21. до 27. марта 2024. године, свечано је у Хали 1 отворио Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије.

Подсетио је да је ово 86. година како се организује изложба возила у Београду, истичући како је то традиција каквих нема пуно у свету.

„Велики број реномираних излагача, најновији модели, иновативна техничка и технолошка решења и огроман број посетилаца само потврђује да је Србија лидер у области саобраћаја у овом делу Европе“, истакао је Весић.

Министар је потом указао на неопходност прилагођавања променама кад су у питању саобраћај и аутомобилска индустрија.

„Србија има мали проценат електричних аутомобила, око 1%, али ће у Србији почети производња електричних аутомобила Стелантис, што ће сасвим сигурно утицати на њихов већи број“, рекао је он.

„Ми смо као држава ове године наставили са политиком давања субвенција, али смо ове године први пут субвенције определили само за електрична возила. Наставићемо и да радимо на изградњи инфраструктуре. Новим законом о планирању и изградњи најављене су значајне промене у том сектору. Управо смо завршили тендер за изградњу нових пуњача за електричне аутомобиле и почињемо на 16 различитих локација на стајалиштима аутопутева. На свакој од „зелених оаза“ ће бити између 5 и 20 пуњача за аутомобиле. Ускоро почињемо са инсталирањем. До краја године ћемо имати на нашим аутопутевима 33 пуњача уз постојећих 80. Тако ћемо у скорој будућности имати 113 пуњача и то без обавезе пумпи да имају одређени број електричних пуњача“.

„У Закону о планирању обавезали смо зграде да имају на одређеном броју паркинг места електричне пуњаче. То се односи на пословне објекте и ти ће прописи бити све строжији и строжији. Припремамо и посебне ознаке за електричне аутомобиле, таблице које ће имати препознатљив словни знак, што би обезбеђивало нижу односно симболичну цену путарине на нашим аутопутевима. Дозволићемо и локалним самоуправама да их ослободе плаћања паркинга“.

„Донели смо одлуку и да се на „зеленим оазама“ поставе диспанзери за водоник, пошто има све више камиона који користе ово гориво. Имаћемо их на четири места у Србији“, најавио је министар Весић.

Александра Ђурђевић, председница Српске асоцијације увозника возила и делова, констатовала је да је овај сајам озбиљнији од недавног Женевског, јер ми овде имамо „чак 30 брендова који приказују 34 аутомобилске премијере, а код мотоцикала 22 бренда са 52 премијере“.

Ђурђевић је инсистирала да је „нулта емисија апсолутни правац и смер који је аутомобилска индустрија заузела кад је ова проблематика у питању“. „Глобално опредељење су електрична возила, иако је електрификација данас прилично контроверзна тема и на глобалном. Ипак, данас нема ниједног произвођача аутомобила који нема ни један електрифицирани модел у својој гами производа“.

„У Европи“, рекла она, „имамо учешће електричних возила од чак 14%, док наша земља има само 1% електричних аутомобила, али је још у развоју. Ово је четврта година како имамо субвенције за електрична возила и зато је важно да се субвенције наставе и испрате потребу заступљености електричних возила. Важно је и да имамо најаве озбиљног развоја инфраструктуре за електрична возила, која су дефинитивно наша будућност“, закључила је Ђурђевић.

Франческо Маши (Францесцо Масци), председник Извршног одбора ДДОР Осигурања Нови Сад, спонзора ове манифестације, рекао је да му је част што представља ДДОР осигурање Нови Сад као део Унипол групе европских димензија.

Желео је да скрене пажњу на питање сајбер безбедности, имајући у виду да се читав низ информација и података преноси путем интернета те да их је због тога неопходно заштитити од сајбер напада који постају све учесталији и софистициранији. Све то у светлу све повезаније мобилности, што је Унипол група предвидела још пре неколико година као оснивач Истраживачког центра за мобилност Института за урбану мобилност. „Све већи број информација дели се како са уређајима у непосредној близини тако и са даљинским уређајима. Сајбер ризик је најозбиљнија претња за појединце и корпорације па се очекује да ће се и даље развијати и утицати и на возила. Сувишно је рећи да се сајбер криминалци спремају да искористе потенцијалне слабости возила у погледу безбедности. Аутомобилска индустрија је због тога под све већим притиском, што ће значајно утицати на интегрисање одговора на овај проблем у свим животним фазама једног возила, преко производње до употребе“.

„Аутомобилска индустрија пролази кроз фазу свеобухватних промена које су између осталог условљене тржишном потражњом и аутономном мобилношћу. Технологија свакако може дати одговоре на неке од ових проблема и омогућити алатке у овом сектору. Сајбер безбедност мора бити интегрисана не само у новим аутомобилима него и у целокупној инфраструктури која пружа подршку услугама да би се спречили ризици и губици података и обезбедило безбедно окружење за људе и њихову имовину“, рекао је Маши.

Свечаном отварању присуствовали су и министар привреде Слободан Цветковић и директорка Београдског сајма Данка Селић.

* * *

Српска асоцијација увозника возила и делова, која окупља све потенцијалне излагаче на сајму, и за овај сајам је најавила представљање свих нових модела код свих брендова заступљених на нашем тржишту. Посетиоцима и потенцијалним купцима пружа се могућност да учествују у јединственом догађају, током којег ће се представити око 230 излагача, који ће представити више од 30 аутомобилских брендова са 38 премијера.

На сајму Мотопешнје, под слоганом „Страст која те покреће“, своје место обезбедило око 50 излагача, са више од 30 брендова и 60 премијера

На списку највиђенијих сајамских учесника су и финансијске институције и осигуравајућа друштва, струковне организације, клубови, удружења и специјализовани медији. То се посебно односи на банке, лизинг и осигуравајуће компаније, чији је задатак да у актуелним специфичним тржишним околностима, у сарадњи са продавцима и дистрибутерима, припреме повољне финансијске аранжмане, како би купац за исти новац добио повољније услове кредитирања, повластице у додатној опреми возила, продуженој гаранцији или условима сервисирања.

РАСПОРЕД ПО ХАЛАМА

У хали 1 ће бити: Мазда, Нисан, МГ, Шкода, Субару, Исузу, Тојота, Хонда, Опел, Пежо, Сузуки, Фијат, Абарт, Џип, Алфа Ромео, Ситроен, Чери, Форд, Хјундаи, Дачиа, Рено, Киа, Волво, Гили, Линк&Цо.

У хали 3 наступају Мерцедес, Мајбах, Бе-Ем-Ве и Мини.

У хали 3А – у којој ће се представити лака привредна возила и излагачи ЛЦВ програма – Мерцедес, Рено, Дачиа, Фијат Профешнал, БГ Пласт (произвођач надоградњи) – биће представљена и мини изложба кинеских електричних возила у организацији компаније Ферум из Шида (путничко и лако доставно возило марке BAW – модел Пони, лако доставно возило марке Ранхорс – модел Ј2-П и џип петосед марке Дајун модел Јуеху).

На сајму Мотопешн у хали 4 представиће се следећи брендови мотоцикала, АТВ возила и скутера: Бе-Ем-Ве, Хонда, КТМ, Кавасаки, Сузуки, Мотоморини, СИМ, Јамаха, Дукати, Бенели, Зонтес, КјуЏеј Мотор, Кимцо, Киви, Поларис, Индиан, Тријумф, Хускварна, ГАСГАС, Јава, Линхаи, Малагути, Кен Ем, Одес, Сигвеј, Лонцин, Воге, Пежо, Педа, Кове.

Пратећа аутомобилска опрема биће у халама 2 и 1А.

ПРАТЕЋИ ПРОГРАМ

Заљубљеницима у аутомобиле и мотоцикле, али и оном стручнијем делу гостију и јавности, већ је познато да их током ове јединствене ауто-мото манифестације на Београдском сајму очекује и богат програм информативних, едукативно-образовних, забавних, такмичарских и наградних садржаја.

Традиционални новинарски рели ове године ће бити организован у сасвим другачијем, „премијерном“ формату под називом Дигитал Гејминг Прес Рели, и то на тренажерима на изложбеном простору УНС-а у хали 2 ниво А. Прва трка биће одржана 20. марта у 15 часова, а игрица је конфигурисана на стази Ушће и симулира вожњу „југа“ националне класе. Такмичење у две категорије трајаће до 24. марта, а резултати ће бити објављени на сајту УНС-а 25. марта.

Петак 22. март је планиран за „Family Day, породични дан који иде у сусрет посетиоцима који би да овај сајам обиђу породично и по привилегованим ценама. Цена улазнице је 1.000. динара.

У понедељак, 25. марта, у 17 х, у хали 1, следи избор за „Мис ДДОР БГ Кар Шоу 08 & Мотопешн“, што је за многе кључни догађај ове сајамске манифестације, који се не пропушта ни под којим околностима.

Проглашење „Најбољих у аутоиндустрији“ у организацији Аутомобилског форума биће такође у понедељак 25. марта, у 18 х, у Свечаној сали управне зграде.

Олдтајмери ће се овог пута представити на два начина – на изложби која ће бити постављена све време трајања сајма и то у хали 2, а у недељу 24. марта на платоу испред управне зграде биће одржана традиционална парада олдтајмера.

Централна пратећа стручна конференција – Puma Car Conference 2024 – у организацији Машинског факултета Универзитета у Београду, Српске асоцијације увозника возила и делова и Београдског сајма, а уз подршку Министарства науке, биће одржана у уторак 26. марта 2024. у Свечаној сали управне зграде, од 11 до 13:30. Тема конференције је Green Mobility.

НАВАК, Национална возачка академија, организује у атријуму Београдског сајма свакодневну едукацију возача о безбедним техникама вожње.

СТРАТЕШКИ ПАРТНЕРИ – Српска асоцијација увозника возила и делова, Удружење произвођача друмских возила Србије и генерални спонзор компанија ДДОР Осигурање Нови Сад – и ове године су незамењиви и компетентни сарадници у реализацији ових манифестација.

СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

Хале 1, 1А, 2, 3, 3А и 4

Радно време сајмова ДДОР БГ КАР ŠОУ 08 и МОТОПЕШН је

  • 21 – 26. марта од 10 до 20 часова
  • 27. марта од 10 до 19 часова.

Цена појединачне улазнице 500 динара, групне 400, за организоване посете студената и ђака 300 динара. Цена породичне карте је 1.000 динара.

Цена паркинга за аутомобиле у кругу Сајма је 150 дин/ч.