На јавној расправа о стратегији постављања пуњача за електрична возила у Србији, одржаној на Сајму грађевинарства, речено је да би стратегију требало да осмисли и спроведе Привредна комора Србије, користећи добра европска искуства.
Пошто је Србија транзитна земља, до 2020. године у градовима и на путним коридорима треба монтирати око хиљаду јавних пуњача за различите типове возила, проценили су стручњаци. Носиоци акције могу бити локалне самоуправе и појединци, а дозволе за постављање пуњача биће поједностављене јер Министарство за инфраструктуру жели да омасови транзитни саобраћај – заинтересоване фирме и појединци моћи ће да их траже преко интернета.
– Што се тиче законске регулативе и прописа већ сутра можемо да монтирамо први пуњач. Министарство управља свим путним правцима и заинтересовано је да што више пуњача буде постављено на одређеним тачкама на коридору 10 и 11, рекла је Александра Дамјановић, државни секретар у Министарству саобраћаја и инфраструктуре.
Са Електротехничког факултета поручили су да постојећа електромрежа није спремна за велика оптерећења, али да је Србија богата обновљивим изворима енергије, који такође могу пунити електромобиле.
– Соларни панели са једносмерном струјом и акумулаторима дали су одличне резултате и у руралним деловима Србије и у Београду, истакао је Никола Рајаковић са Електротехничког факултета у Београду.
Продавци електромобила навели су да су спремни да улажу новац у мрежу, али да је потребна стратегија развоја, пошто је пројекат сложен. Александра Ђурђевић из Делта аута – БМВ рекла је да Хрватска већ има хиљаду јавних пунионица за аутомобиле, да је неопходно се тај процес покрене и у Србији и да се нада да ће се то ускоро и догодити.
Прве пуњаче домаће производње направиће Институт ИЕЕГ у Старој Пазови.