Најзначајнија регионална смотра традиционалних и репрезентативних прехрамбених производа, на којој је изложено више од две хиљаде различитих производа – националних специјалитета, отворена је на Београдском сајму и трајаће до суботе, 25. новембра. Реч је о 12. Сајму етно хране и пића, на коме су, поред домаћих, присутни и излагачи из Грчке, Индије, Републике Српске и других земаља.

У „Етно дворишту“, у коме се традиционално одржава отварање ове манифестације, гости и излагачи имали су прилику да уживају у културно-забавном програму, после кога је Андреја Младеновић, заменик градоначелника Београда, рекао да му је задовољство што учествује у отварању једног оваквог Сајма. Он се у име Града захвалио Београдском сајму што истрајава у приређивању ове манифестације и напоменуо да је Град од оснивања присутан на Сајму, а да последње три године има и свој штанд.

– И Министарство пољопривреде, које издваја значајна средства за субвенционисање пољопривредне производње, препознало је значај Сајма етно хране и пића, јер наши пољопривредници не могу да иду на велике европске сајмове, али овде могу да представе своје прехрамбене производе, рекао је Младеновић.

О подршци коју је Сајму етно хране и пића пружило Министарство пољопривреде говорио је и Велимир Станојевић, државни секретар, који је напоменуо да није реч о манифестацији великој по површини, али да излагачи у хали 3 представљају више од две хиљаде производа, ручно прављених, од органски гајених сировина, производе који спадају у категорију националних специјалитета.

Изложени прехрамбени производи су карактеристични за ужа географска подручја, а већина намирница се израђује ручно, од органски гајених сировина, по посебним рецептурама и у ограниченим количинама. На Сајму етно хране и пића представиће се и произвођачи опреме за чување и паковање традиционалних производа.

Сајам етно хране и пића одржава се под покровитељством Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде и Града Београда, а произвођачи ће се представити уз подршку Привредне коморе Србије, Задружног савеза Србије, државних институција, локалних самоуправа, различитих удружења, туристичких организација или самостално.

Циљ манифестације најбоље се види из самог слогана под којим се Сајам одржава – „Утемељење робне марке етно производа“. Идеја је да се афирмишу традиционални производи као прворазредни тржишни и извозни артикли, али и да се промовишу бројни производи који су неформално већ део домаће туристичке понуде.

Један од најатрактивнијих сегмената приредбе је представљање и промоција органске хране, пића и природне воде, њиховог еколошког третмана, као и опреме за производњу и чување.

Манифестација је првенствено намењена пословним посетиоцима – дистрибутерима, добављачима који снабдевају хотеле и трговинске ланце, власницима ресторана и трговинских радњи, професионалним гастрономима, купцима из иностранства.

У оквиру Сајма сваке године се организује и богат стручни пратећи програм, у оквиру кога се представљају произвођачи, али и теме значајне за унапређење и заштиту традиционалне производње. На штандовима регионалних комора и у етно-дворишту се организује читав низ промоција етно производа.

Значајан део пратећег програма је већ традиционална „Изложба рукотворина“, а последњи дан Сајма је „резервисан“ за популарну „Ревију торти“, коју организује часопис „Моја практика“.