Спектакл је почео – отворени су DDOR BG CAR SHOW 06 и 12. Међународни сајам мотоцикала MOTOPASSION. У години јубилеја, у којој обележавамо осам деценија од одржавања Првог међународног салона аутомобила, са Београдског сајма стиже порука – „Главни у граду“, баш као што гласи и овогодишњи мото манифестација.
Изражавајући задовољство што Сајам аутомобила први пут отвара неко ко се бави екологијом, Горан Триван, министар заштите животне средине у Влади Србије, рекао је да је то јасан знак да се у овој области нешто битно мења:
– Аутомобил је, нема дилеме, постао аксиом модерног живота, тако да се слажем да је прича о аутомобилима са разлогом проткана емоцијама. За разлику од света, у коме се много тога већ променило, питање је којом брзином теку промене у Србији, али смо бар на добром путу. Иако за светом каснимо бар 25 година, охрабрује чињеница да држимо до аутомобилске индустрије, али и да имамо од кога да научимо ако само „погледамо преко ограде“. Немамо избора, морамо да се уклопимо у ново време, али аутомобили морају да буду еколошки прихватљиви, рекао је Триван.
Министар је објаснио да много говори чињеница да Србија годишње увози 26 хиљада нових и 131 хиљаду половних аутомобила, јер морамо да размислимо колико су половни аутомобили безбедни:
– Мали интереси не могу бити изнад људских живота и крај је са праксом неплаћања еколошке таксе на увоз половних аутомобила. Знамо да се прописи изигравају на различите начине, али то ћемо спречавати. После енергетике, саобраћај је други загађивач у Србији, али имамо намеру да помогнемо у свим сегментима аутомобилске индустрије. Наравно – не по сваку цену, јер се у Србију не могу увозити аутомобили који су у Немачкој проглашени за отпад – то смо управо спречили и наставићемо са таквом праксом, рекао је министар екологије.
Напомињући да електрични или хибридни аутомобили представљају будућност и да касне сви они који то нису схватили, Горан Триван је рекао да ће Министарство на чијем је челу размотрити начине да се помогне овом сегменту аутомобилске индустрије, мада захваљујући новим технологијама ни модерни класични аутомобили више нису онако велики загађивачи. Поред тога, заједно са онима који врше техничке прегледе аутомобила, Министарство ће бринути о емисији штетних гасова.
Заокружујући ову „малу еколошку причу“, Горан Триван се вратио на почетак приче и уз изјаву – „ово стварно јесте питање емоција – љубави према аутомобилима, али и љубави према сопственој земљи“, сајмове аутомобила и мотоцикала прогласио отвореним.
У име генералног спонзора ових манифестација – осигуравајуће куће ДДОР Нови Сад, др Ђорђо Маркенђани, председник Извршног одбора, рекао је на свечаном отварању да су осигуравајућој кући аутомобили веома битни и подсетио да Сајам аутомобила обележава 80 година постојања а ДДОР 72 године.
– Потражња за возилима је велика, укупна сума се креће између 4,5 и пет милијарди евра, а 15 одсто БДП-а Србије односи се на аутомобилску индустрију, што су велике бројке, рекао је др Ђорђо Маркенђани. -Једина негативна страна су загађења која аутомобили производе, тако да Србију у овој области чека дуг пут. Србија мора да ради на три фронта – увођењу савремених технологија, едукацији и креирању савремене еколошке политике. На томе се већ ради, јер је први пут на Сајму посебан део посвећен е-аутомобилима. Циљ је смањење загађења и повећање сигурности, у чему ћемо помоћи заједно са НАВАК-ом и МУП-ом. Улога осигуравача је битна и у свакодневном животу – пружа мир и сигурност током вожње, рекао је Маркенђани.