Завршени су DDOR BG CAR SHOW 06 и 12. MOTOPASSION, највећи ауто-мото догађај у региону. Током манифестације Београдски сајам обишло је 132.525 посетилаца, чиме су били задовољни сви – организатори, излагачи и други комерцијални учесници, али и привредници, увозници, дистрибутери…
Према незваничним изворима из Српске асоцијације увозника аутомобила и делова, али и према медијским изјавама самих излагача, током манифестације продато је више од 3.000 возила свих категорија, што говори о наставку тренда значајног опорављања аутомобилског тржишта.
Под слоганом „Главни у граду“, овај најзначајнији годишњи догађај у сектору ауто и мото индустрије у региону али и југоисточној Европи, окупио је у оквиру сајма аутомобила 306 излагача из двадесетак земаља, представио 34 аутомобилска бренда са 41 премијером или сасвим новим моделом аутомобила, које је водећа светска продукција лансирала у протеклих годину дана. Произвођачи лаких привредних возила представили су 10 реномираних брендова са 19 новитета. Сајам мотоцикала угостио је 73 излагача, који су представили 36 брендова мотоцикала, АТВ и осталих моторних возила и бицикала, са чак 41 новитетом. Укупно је на оба сајма било изложено око 600 различитих модела возила.
Како је било и очекивано, изузетну пажњу посетилаца привукли су ексклузивни аутомобили из премиум сегмента – међу којима су се нашли Мерцедес-Бенц, BMW, Ауди и Бритиš Моторс (Ленд Ровер и Јагуар). Најексклузивније и најскупље моделе већине брендова и категорија нестрпљивији и платежно способнији купци успели су да „уграбе“ или резервишу већ првих дана.
„Motopassion“, који је био смештен у халама 7, 8 и 9, тон су дали традиционални светски мотоциклистички брендови – БМW, Харли Дејвидсон, Хонда, Јамаха, Сузуки, SYM, Дукати, Кавасаки, KYMCO или марке из PIAGGIO групе. Први пут су се на „Motopassionu“ представили Indian Motor Cycle и Е-скутери. Посетиоци су са изразитом наклоношћу прихватили замисао организатора да ове године нарочита пажња буде поклоњена електричним возилима, мотоциклима и бициклима, којима је посвећена и специјална „зелена зона“ у хали 7. То исто односи се и на један новитет – полигон испред „мото-хала“ намењен за презентацију могућности и предности е-возила али и за едукацију о безбедној вожњи мотоцикала.
И сектор пратеће индустрије представио се изузетно раскошном понудом резервних делова, деривата нафтне индустрије, ауто-галантерије и козметике, тјунинг опреме и нарочито садржајном изложбом гаражно-сервисне опреме.
Велики део посла обавиле су и банке, лизинг и осигуравајуће компаније, сектори финансирања у самим ауто-мото кућама, али и погодности које су нудили продавци и дистрибутери.
DDOR BG Car Show 06 и 12. Motopassion су, као и сваке године, изузетну пажњу посветили и стручном пратећем програму у свим његовим видовима. Уз бројне појединачне промотивне конференције излагача, презентације и едукативне садржаје, пратећи програм представљао је озбиљну подршку оном главном, излагачком делу.
Избори и „победници“
Читав овај ауто-мото хепенинг био је прилика и повод и за различите изборе, вредновања и рангирања.
Тако је још у предсајамском периоду, у организацији Удружења новинара Србије и Београдског сајма, организован традиционални новинарски „Прес слалом Србија 2018“. Победник главне новинарске категорије до 1200 кубика је Милош Живковић, а изнад 1200 кубика Никола Исаков.
Жири Асоцијације аутомобилских новинара Србије је „Аутомобилом године“ на српском тржишту за 2018, и то у категорији до 15.000 евра, прогласио „Фолксваген поло“, у ценовној категорији преко 15.000 евра то је „Мерцедес-Бенц С-класе“; а у категорији СУВ/кросовер то је „Volvo XC60“, а у категорији „best buy“ („најбоља куповина“) победник је „Opel Crossland X“.
Компанија Метро маркет је у сарадњи са Привредном комором Србије, Агенцијом за заштиту животне средине, Агенцијом за енергетику, Српском асоцијацијом увозника аутомобила и делова, Центром за моторна возила – АМСС и часописом Еко-мобилност, „Еко аутомобилом 2018. у Србији“ прогласила Опелов модел „Crossland X“.
Аутомобилски форум, удружење аутомобилских новинара и других стручњака у области аутомобилизма доделио је своје традиционалне награде за запажене резултате у ауто привреди и ауто-мото спорту. „Златне плакете„ заслужили су: мотоцикл Кавасаки 900 РС, скутер Yamaha TX, електро-еколошко возило К6, компанија Маринковић- Хофман – за гаражну опрему, компанија Галакс – за еколошку рециклажу амбалаже, компанија Елпинг – за сателитско праћење возила, Зоран Лупшић, дугогодишњи координатор ових сајамских манифестација, за одличну организацију ових сајмова, и маркетиншка агенција Ројал Степ маркетинг.
Ивана Окијевић је мис сајмова
Сајам аутомобила није могао да протекне ни без подсећања на хостесе које су додатно украшавале ионако сјајне моделе аутомобила и мотоцикала, а победница овогодишњег такмичења и избора „Miss DDOR BG Car Show i Motopassion“ била је Ивана Окиљевић, која је красила штанд BMW-а.