41. издање Међународног београдског сајма туризма ове године оправдало је епитет најуспешнијег и највећег туристичког догађаја у региону за све учеснике и посетиоце. Уз пратеће манифестације: 10. Међународни сајам вина BeoWine, 15. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА и 15. Сајам сувенира „Види Србију“, догађај је пружио најбољи увид у тренутно стање у области туризма, хотелијерства и угоститељства, и отворио нове перспективе у развоју туристичке привреде. Уз увођење значајних новина у домену пословне посете, сајам је направио искорак и подстакао комуникацију међу излагачима и пословним посетиоцима.
Под слоганом „Лето је ближе него што мислите“, у халама Београдског сајма туристичку понуду и смештајне капацитете, културу и обичаје, вина и специјалитете, представило је више од 650 директних излагача и суизлагача из 38 земаља. Са пословним гостима укупно је било присутно 40 држава. Заједно, на све четири манифестације је учествовало преко 900 излагача и 64.619 посетилаца.
Први пут ове године на Сајму туризма представили су се Малдиви, а на сајам су се вратили Индонезија и Куба.
Значај сајма за економију и српску привреду потврђен је активним учешћем Министарства трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије, Владиних надлежних институција и других организација.
Овогодишњи сајам отворио је потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић, уз излагање изузетно позитивне статистике и девизног прилива у области туризма. Љајић је рекао да је 2018. била рекордно успешна туристичка година са девизним приливом од туризма од 1,5 милијарди долара и да је тај резултат остварен две године раније него што је планирано Стратегијом развоја туризма и да је то највећа вредност.
Земља партнер овогодишњег Сајма туризма била је Република Бугарска, а две државе су овим партнерством наставиле да унапређују иначе блиску туристичку сарадњу. Бугарска је наступом на сајму успешно представила своју културу и обичаје уз многобројне могућности за путовања и обилазак током читаве године. Током сајма извршена је примопредаја партнерства, а земља партнер Сајма туризма 2020. године биће Арапска Република Египат.
Најзначајнију новину на Сајму туризма 2019. представља увођење B2B пословног портала, у сарадњи са пословним партнерима Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва. По први пут Београдски сајам је креирао модел унапређења пословних активности и повезивања учесника који долазе на Сајам туризма и пратеће манифестације. Овим програмом подстакнуто је међусобно умрежавање и пословна комуникација између домаћих привредника и професионалаца из света, који дуги низ година успешно послују у туризму.
На пословном B2B порталу укупно је регистровано 817 субјеката. Укупан број прегледа профила и заказивања састанака на Б2Б порталу је 8229 пре и 669 после завршетка манифестације.
Увођење B2B пословног програма дало је резултат и ове године значајно је повећан број пословних посетилаца. Активност подизања пословног нивоа сајма утицала је на креирање ажурнијих база податка пословних посетилаца за следећу годину.
За пословне посетиоце и госте Сајма туризма, Београдски сајам је ове године креирао специјалне пакете погодности.
Србија, земља домаћин Сајма туризма, већ низ година позиционирана као омиљена и незаобилазна дестинација у овом делу Европе, представила се у хали 4 кроз преко 70 регисторваних презентација на штандовима и бини у хали 4, уз наступе туристицких организација и градова, где су промовисане знаменитости и домаћи смештајни капацитети.
У циљу унапређења и промоције свих типова туризма, Београдски сајам је ове године посебно представио омладински туризам, један од најпопуларнијих облика туризма у свету који значајно учествује у укупним туристичким кретањима. У хали 1А промовисале су се најпопуларније домаће туристичке агенције које у свом фокусу пословања имају младе људе и које нуде аранжмане за цео свет, као и за Србију. Уз подршку и наступ нове националне платформе Србија ствара, под чијим окриљем је наступила и Coworking асоцијација Србије, посетиоци Сајма туризма били су у прилици да се упознају са најуспешнијим појединцима и инцијативама из области уметности, културе, технологије, науке…. „Србија ствара“ је платформа која представља све најбоље што Србија има да понуди, стављајући фокус на креативност и иновативност који подстичу културно, уметничко, туристичко и трговинско повезивање.
У циљу унапређења и промоције рецептивног туризма Србије и региона одржане су и следеће презентације: Откријте Србију за младе, Удружење Србија за младе; „Storytelling у Србији – зашто прича продаје, а не чињенице”, Trippin Srbija; Belgrade Tourism Conference – Туристички производи Србије, Удружење Србија за младе; ГАСТРОБАЛКАН – како упознати скривену гастро културу једног града?, Урош Живковић; Промоција прекограничне туристичке дестинације Средњег подунавља, ДЦЦ; Који су бенефити путовања – Уметност путовања, Уметност путовања; Западни Балкан: Снага регионалног приступа, Regional Cooperation Council и др.
Овогодишњи сајам обележио је и изузетно богат и садржајан пратећи програм, уз целодневна дешавања, гостовања реномираних стручњака и предавача, који су кроз своје едукативне презентације посетиоцима пружили ново искуство и знања и пробудили жељу за путовањима.
Своју туристичку понуду у конференцијским салама представили су: Руска Федерација, Меркур Врњачка Бања, Украјина, Република Северна Македонија, Смедеревска тврђава, Република Српска и др.
На предавањима и master class-овима учествовали су: Ула Скинарму, оснивач агенције Expeditionsresor и један од најпознатијих шведских авантуриста, Јован Радомир, новинар и путописац, Вики Карантзавелоу, суоснивач и главна уредница Travel Daily News Network-а, Барнаби Дејвис из Велике Бритање и Шани Халсман из Белгије; у BeoWine програму: Ана Пака, шведска сомелијерка и еxперт за балканска вина, Николас Форслунд, Лоренца Сколо, генерални бренд амбассадор Ла Ботега, а сајам је био и јединствена прилика да посетиоци присиствују гастро перформансу који је водио Michelin Chef, вансеријски кувар и консултант у угоститељству, Ерос Пико, носилац престижног признања Мишлинова звездица.
Атрактивна мултимедијална манифестација посетиоцима је пружила јединствену могућност да уз ексклузивне сајамске погодности на време букирају аранжмане за летњу сезону, пробају вина и гастро специјалитете из различитих регија и делова света. Београдски сајам је својим верним посетиоцима, активним на друштвеним мрежама, обезбедио вредне поклон аранжмане.
Током четири сајамска дана, Београд је био туристички центар и град космополитског духа, што је уз бројне пратеће догађаје, промоције, презентације и конференције резултирало великом пажњом јавности и представника медија за Сајам туризма, као и значајним бројем објава, прилога, интервјуа и репортажа са самог догађаја у дигиталним и штампаним медијима.