На Београдском сајму у фантастичној атмосфери одржана је свечаност отварања 44. Међународног сајма туризма и 18. Међународног сајма хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА.
Дан пре званичног отварања капија за посетиоце, у присуству бројних домаћих и страних гостију, међу којима су предњачили представници Народне Републике Кине, земље партнера овогодишњег сајма, уприличен је програм којим је обележен почетак рада ове највеће туристичке смотре у земљи и региону.
Под слоганом „Кад је одмор није тешко“ од 23. до 26. фебруара 2023. године у халама 1, 1А и 4 учествује око 350 излагача из 33 државе, међу којима је и осам нових држава са афричког континента.
Сајам туризма ће и ове године представити велики број популарних светских дестинација са све разноврснијом туристичком понудом, аутентичним смештајним капацитетима прилагођеним савременим туристима. Најновији трендови у међународној туристичкој индустрији, као и иновативни концепти и перспективе у развоју туристичког бизниса биће централне теме које ће окупити и пословне посетиоце и љубитеље путовања.
Традиционално, на сајму ће учествовати најзначајније туристичке агенције, удружења и организације, хотели, туристички центри, транспортне компаније и међународни тур-оператори.
Догађај је почео наступом Слободана Тркуље и бенда Балканополис, креативног амбасадора националне платформе Србија Ствара.
Приказан је видео Туристичке организације Србије „Доживи Србију“ који је представио природне лепоте, богату гастрономску понуду и гостољубиве људи, који су неспорни квалитет у промоцији доживљаја који нуди Србија као туристичка дестинација.
Госпођа Чен Бо, амбасадорка Народне Републике Кине у Србији, једне од колевки људске цивилизације, рекла је да постоји велика перспектива туристичке сарадње Кине и Србије, као и да је посебно радује што је Кина земља партнер овогодишње манифестације.
„Кина и Србија имају јединствене предности у остваривању туристичке сарадње. Једна је укидање виза, а друга успостављање директног лета“, поручила је Чен Бо.
Такође, истакла је да верује да ће повећање броја посета српских туриста Кини снажно подстаћи туристичку сарадњу Кине и централне и источне Европе, што ће допринети повећању њихове културне размене и промовисати економски развој тих земаља.
„Надам се да ће сви искористити ту прилику за боље разумевање и сарадње и пружању квалитета туристичких програма“, рекла је амбасадорка.
Амбасадорка се захвалила и кинеској делегацији, посебно градовима Пекингу и Нинхуа, који су се у року одазвали позиву српске стране за реализацији програма.
„Желела бих да истакнем да су Кина и Србија географски удаљене земље, али да је потребно само узети пасош и можемо да кренемо на пут када год желимо. Као што каже изрека ‘Када је у питању одмор није тешко’“, истакла је Чен Бо.
Она је додала да би волела да види више кинеских туриста у Србији и земљама централне и источне Европе и позвала пријатеље из целог света да посете Кину.
Промотивни видео „ПЕКИНГ & НИНГБО“ дочарао је како ће се на сајму представити земља чија су открића, изуми и филозофија обликовали свет.
Обраћајући се присутнима, Ши Ампинг, шеф кинеске делегације која учествује на 44. Међународном сајму туризма у Београду, рекао је да се нада да ће туризам постати окосница учвршћивања пријатељства за сва времена и јачања сарадње Србије и Кине.
„Долазимо са лепом жељом, а то је да туризам у свету буде као пролеће у цвату. Дозволите ми да у име кинеске делегације најискреније честитам отварање Међународног сајма и да се од срца захвалим председнику Александру Вучићу и амбасади Кине у Србији на снажној помоћи и пруженој подршци нашој делегацији“, рекао је Ши на отварању Сајма.
Он је истакао да су Кина и Србија пријатељи од поверења, додајући да то пријатељство има дугу историју.
„Односи наше две земље који су издржали тест историје су последњих година под стратешким вођством двојице лидера држава и вођени иницијативом ‘Појас и пут’ показују снажан замах развоја са конкретним пројектима, плодоносне сарадње и ојачаном културном разменом“, рекао је Ши.
Истакао је да Београдски сајам туризма, као највећи сајам у југоисточној Европи, игра важну улогу покретача за опоравак и развој светске туристичке индустрије.
Поручио је да се Кина као земља партнер на Међународном сајму добро припремила за манифестацију.
Представљајући Београдски сајам као потенцијалног домаћина светске изложбе ЕКСПО 2027, видео – ЕКСПО БЕОГРАД показао је зашто је Београдски сајам лидер у домену свог пословања и покретач привредних дешавања у земљи и региону, сматран најзначајнијом сајамском институцијом у овом делу света. У 85 година дугој историји организовао више од 3.000 сајамских манифестација, привукао је више од 60 милиона посетилаца и представио више од 500 хиљада излагача из чак 180 држава.
Уколико Србија постане домаћин овог догађаја, преко 100 земаља ће имати прилику да представи најбоље идеје и достигнућа својих земаља и то на тему „Играј(мо) за човечанство: Спорт и музика за све“.
Свечано отварајући најзначајнију туристичку манифестацију у региону – 44. Међународни сајам туризма у Београду и 18. Сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА, председник Републике Србије Александар Вучић рекао је да ће све који дођу у Србију дочекати велика добродошлица, и да су последњих година направљени велики помаци, а приход од туризма прошле године порастао на 2,5 милијарде евра.
Председник је најавио и да ће се Србија борити да Београд буде домаћин специјализоване ЕКСПО изложбе 2027. године, која би значила туристички бум за нашу земљу.
Вучић је истакао да ће бити уложено доста средстава у развој туристичке инфраструктуре како би могли да будемо домаћини те изложбе, али да бисмо после од развоја туризма имали велике приходе.
„Огроман би то имало значај за Србију, огромне приходе, прави туристички бум за нашу земљу. Процењујем да можемо да будемо испред осталих, испред Аргентине, Минесоте у Америци, а кључни конкурент по нама је Малага у Шпанији, али верујем да можемо да их победимо, пошто су једном Малага и Севиља били домаћини и великог ЕКСПО-а“, рекао је Вучић.
Отварајући Сајам туризма позвао је све да посете Србију и пожелео им добродошлицу, а посебно кинеске туристе.
Он је поручио да је посебна част што је земља партнер овогодишњег сајма Кина, а кинеске туристе позвао да долазе у што већем броју, поручивши им да су добродошли као најближи и најискренији пријатељи.
Нагласио је да је посебна част што је Кина земља партнер овогодишњег сајма и што учествује више од 20 њихових фирми.
Вучић је указао да је Србија у последњих неколико година направила велике помаке у туризму и да је у 2022. имала приход од 2,5 милијарде долара, што је 3,5 пута више него пре 10 година.
Број кинеских туриста је, како је прецизирао, у односу на период 2012-2019, повећан је 30 пута, али тиме не треба бити задовољан, мора бити већи „300 и 3.000 пута“.
Вучић је навео да је у првих месец и по ове године број долазака страних туриста у Србију повећан за 53 одсто, а раст ноћења за 69 одсто у односу на исти период прошле године и да је „Србија прва у Европи по порасту броја туриста“.
Данас је важан дан за нас – рекао је Вучић и цитирао изјаву Конфучија – „Где год да идете, идите отвореног срца“.
Управо због драгоцености искуства путовања, Сајам туризма ће и ове године представити најновије трендове у међународној туристичкој индустрији, као и иновативни концепт и перспективе у развоју туристичког бизниса.
Мисија Сајма туризма остаје повезивање људи, јачање пријатељства, приближавање дестинација, подстицај радозналости и отварање нових путева.
Сајам туризма уз Сајам ХОРЕКА-ОПРЕМА
прилика је за сусрете пословних људи у туристичком, хотелском и угоститељском бизнису, за посетиоце могућност за ексклузивне сајамске погодности за путовања према различитим афинитетима: породична путовања, далеке и егзотичне дестинације, путовања за младе, city break, одмор и опоравак у бањама, спа викенди на планинама, еко и активни туризам, конгресна дешавања…
Целодневна дешавања, презентације, промоције, дегустације специјалитета и укуса са свих меридијана, уз дружења и незаборавне сусрете, разлог су зашто посетиоци воле и ишчекују овај незаменљив и вансеријски догађај.
Радно време Сајма туризма и Сајма ХОРЕЦА-ОПРЕМА:
ЧЕТ – СУБ, 23 – 25. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 26. фебруар 10:00 – 18:00
Улазнице: Цена појединачне улазнице је 450 РСД
Групна улазница (минимум осам особа): 350 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 3.000 РСД
Паркинг за аутомобиле: 200 РСД по сату
Медијски партнери манифестације:
SAT Media Group, TU Magazin, Travel Daily News, Adria Media Group, Color Press Group, Kongresni turizam, Place2Go, Style.rs, TripinSrbija, Events in Serbia, Turistička prizma, Turistički svet, Srbija koju volim, Events in Serbia, Turizam TV – Više od Putovanja, Furaj.ba, Caffe Montenegro, Lutajući putnik, Rusian Travel Digest, First Media Group, Adriatic Traveller
Хотел партнер: Hotel Mona Plaza