Конференција за медије организована поводом 55. Међународног салона аутомобила и 15. Међународног сајма мотоцикала, квадова, скутера и опреме „Motopassion“ показала је због чега ова сајамска манифестација, за разлику од бројних сличних светских, опстаје упркос проблемима који притискају ауто и мото индустрију на глобалном нивоу.
На те проблеме указао је Зоран Лупшић, представник Београдског сајма и координатор овог пројекта, потцртавајући да се овога пута не може рачунати са комерцијалним, продајним ефектом и попустима, ни за излагаче ни за посетиоце, по чему се иначе овај сајам разликовао од већине других, јер познате неповољне привредне и тржишне околности нису ишле наруку ни увозницима ни потенцијалним купцима. Ипак, захваљујући пожртвовању увозника, на сајму ће се појавити чак 33 светска бренда са најновијим моделима и технолошким решењима. Посебно је нагласио велику експанзију модела и брендова, али и повратак неких „старих“, на сајму „Motopassion“.
Лупшић је изнео и појединости у вези са редизајном сајамском простора и реорганизацијом и редефинисањем презентације неких брендова. Све то зачиниће богат едукативни и забавни пратећи садржај – почев од новинарског релија, избора „аутомобила године“, изложбе олдтајмера па до избора „мис сајма“ – са којим верни посетиоци озбиљно рачунају.
Александра Ђурђевић, председница Српске асоцијације увозника возила и делова, нагласила је изузетну сложеност свих процеса који прате ауто и мото индустрију, од производних до тржишних. Због тога сви учесници, на глобалном нивоу, на својој кожи осећају све проблеме који се јављају било где у свету. Зато је, рекла је она, организација оваквог сајма у постојећим околностима био велики изазов, са којим су увозници једногласно одлучили да се суоче. Епилог је „38 премијера аутомобила и 10 мотоцикала“.
Ђурђевић је нагласила да упркос свему на сајму „имамо два потпуно нова бренда – Maserati и Geely“. Произвођачи су, рекла је, препознали потенцијал нашег тржишта, што је веома добар сигнал, јер смо сведоци највеће трансформације у ауто-индустрији од њеног настанка. Поменула је и проблем субвенција и инфраструктуре, о чему се и на нивоу државе већ дуже време разговара и делује и што већ показује резултате. Похвалила је најновију уредбу о субвенцији електрификованих возила и дупло већи буџет за те намене него ранијих година.
Франческо Маши, председник Извршног одбора ДДОР осигурања, генералног спонзора ове манифестације, захвалио се организаторима овог издања Салона аутомобила у Београду, „јер су још једном успели да организују један од врхунских догађаја у читавом региону, тако значајан за привреду, аутомобилску индустрију, заједницу Београда и све заинтересоване стране, укључујући и ДДОР, који је генерални спонзор Салона аутомобила у Београду већ читаву деценију“.
Маши је изразио задовољство што представља „једно од највећих осигуравајућих друштава на српском тржишту, као део Унипол групе, водећег европског финансијског играча. И ДДОР и Унипол су снажно повезани са аутомобилском индустријом и уживају неупоредиву конкурентску позицију у сегменту осигурања моторних возила. Сувишно је рећи да и аутомобилска и индустрија осигурања имају кључну улогу у привреди, заштити животне средине, транзицији ка одрживој мобилности, као и у интеграцији ЕСГ оквира у пословне стратегије и корпоративну културу, кроз заједнички напор који може оснажити економски раст.“
Рекао је да би желео да „скрене пажњу на питање безбедности у саобраћају, које постаје све значајније и које је у фокусу иницијатива о мобилности, које предлажу ЕУ и УН, као и на наше присуство на овогодишњем Салону аутомобила, где желимо да подигнемо свест грађана о безбедности у саобраћају.“
Закључио је чињеницом да „статистички подаци, нажалост, указују на повећање броја страдалих учесника у саобраћају у последњих годину дана на територији ЕУ за 3 посто, а на територији западног Балкана за још и више. Због тога смо, у сарадњи са НАВАК академијом, за Салон припремили посебну активацију која укључује виртуелну реалност непосредних учесника у саобраћају у екстремним ситуацијама, јер сматрамо да је боље да се оваква искуства стичу у контролисаном окружењу, а не у реалним условима саобраћаја.“
У име Удружења произвођача друмских возила, опреме и делова, носиоца ОИЦА лиценце, г. Игор Шево је похвалио сајам аутомобила која је одавно једна од „најпожељнијих сајамских манифестација у нашој земљи“. Подсетио је на чињеницу да се сајмови по свету или отказују или одгађају за нека боља времена, али да је добро што овај опстаје, јер је на разне начине слика државе, њене индустрије, могућности и перспектива.
55. Салон аутомобила и 15. Motopassion почињу 22. марта и трајаће до 28. марта 2023. године.