У четвртак почиње Сајам туризма – Кина земља партнер, 350 излагача из земље и иностранства, више од 30 земаља, осам премијерно
На конференцији за медије данас је на Београдском сајму најављена најзначајнија туристичка манифестација у земљи и региону, 44. Међународни сајам туризма.
Под слоганом „Кад је одмор није тешко“ од 23. до 26. фебруара 2023. године у халама 1, 1А и 4 представиће се око 350 излагача из 33 државе, међу којима је и осам нових држава са афричког континента.
Земља партнер 44. Сајма туризма је Народна Република Кина, са којом Србија има изванредне партнерске односе у привреди, култури и другим областима, а овогодишњи сајам биће прилика да се, уз помоћ и подршку Министарства за туризам и омладину Србије, унапреди туристичка размена.
Сајам се, попут самог туризма, константно иновира и прилагођава туристичким приликама и пословној клими у бранши, како би се задовољила непрекидна жеља људи за путовањима и трагање посетилаца за новим дестинацијама.
Драган Зечевић, координатор 44. Међународног сајма туризма захвалио се на подршци коју је Сајам туризма добио од Министарства за туризам и омладину Републике Србије и изразио част и задовољство што је Народна Република Кина – земља партнер овогодишњег сајма. Најавио је богат програм који је Кина припремила, а у коме ће посетиоци сајма моћи да уживају, јер ће презентација бити свеобухватна, од гастрономије до туристичких потенцијала.
Дестинације континуирано присутне на сајму и омиљене код домаћих туриста ту су и ове године: Турска, Грчка, Црна Гора, Тунис, Бугарска, Словенија, Босна и Херцеговина, Хрватска, Кипар, Северна Македонија… као и прошлогодишњи учесници – острвске дестинације Малдиви, Сао Томе & Принципе.
Премијерно ће на сајму ове године своје туристичке атракције, природне лепоте и особености представити: Алжир, Бурунди, Камерун, Обала Слоноваче, Габон, Екваторијална Гвинеја и Намибија.
Зечевић је рекао да је ово године у сарадњи са Министарством туризма и омладине и Министарством спољних послова обезбеђен долазак више земаља са афричког континента и подсетио да ће паралелно са Сајмом туризма бити одржан и 18. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХоРеКа-опрема.
Државни секретар у Министарству туризма и омладине Урош Кандић изразио је наду да ће овај сајам бити најуспешнији до сада и навео да томе иде у прилог чињеница да је издато свих 10.000 квадрата излагачког простора.
Рекао је да ће бити присутно 350 излагача, као и да је присуство потврдило више од 30 држава, а међу њима је и осам нових држава са афричког континента.
„Међу њима треба истаћи Алжир који по први пут учествује“, рекао је Кандић.
Овогодишњи сајам биће прилика да се, уз помоћ и подршку Министарства за туризам и омладину Србије, унапреди туристичка размена, да се домаћи туристи упознају са могућностима да посете земљу богате историје и наслеђа, али и да се кинески туристи врате на прво место, када су у питању доласци страних гостију у Србију.
Кандић је подсетио је да су током 2019. године Кинези били први по броју долазака у Србији, а други по броју ноћења, а да ће новоуспостављена авио-линија до Кине појачати тај тренд.
Представник овогодишње земље партнера Сајма туризма – Народне Републике Кине, господин Шју Хонг, саветник за културу Амбасаде Кине у Београду изразио је захвалност организацији Сајма и Министарству туризма и омладине.
Он је најавио да ће Кина на свом штанду „Пекинг“ представити културу, ресурсе, као и да ће посебан простор бити намењен достигнућима постигнутим са Београдом.
„Кинески штанд ће бити подељен на штанд Нинбоа и Пекинга и представљаће кинеску културу кроз предмете нематеријалног културног наслеђа, као што су пекиншке традиционално прављене лутке од свиле, скулптуре „зеца са месеца“ и скулптуре и предмети од порцелана и дуборези, али и савремени културни и креативни производи“.
Хонг је рекао да је ово начин за продубљивање свеобухватног стратешког партнерства Кине и Србије, као и да су туристичка сарадња и размена мост за унапређење односа две земље.
„Од јануара до новембра прошле године, обим билатералне трговине између Кине и Србије порастао је за 20,4 одсто у односу на исти период претходне године. Кина је успела да задржи позицију другог највећег трговинског партнера Србије“, рекао је Хонг.
Како је истакао, Кина је током година уложила више од милијарду евра у Србију а Зиђин мајнинг и Зиђин копер постали су највећи извозници за Србију.
Подсетио је да су јулу 2022. Кина и Србија су покренуле и међусобне директне летове што ће додатно олакшати размену између две стране.
Такође, господин Хонг је пожелео много успеха у организација догађаја у име Амбасаде НР Кине.
Марија Лабовић, директор Туристичке организације Србије изразила је задовољство што по 44. пут на Београдском сајму у четири сајамска дана имамо прилику да представимо Србију као туристичку дестинацију која доказује да је привлачна и домаћим и иностраним туристима.
Истакла је да је за ТОС, Сајам туризма од великог значаја, с обзиром на то да ће на једном месту, у хали 4 представити читаву Србију, где ћемо показати колико смо спремни за сезону која долази, подсетити шта је све урађено у претходном периоду.
„На нама је да у та четири дана на најбољи начин представимо Србију и дамо свакоме по неку идеју на који начин и како провести квалитетан одмор у Србији и како Србију доживети на прави начин“.
Нагласила је да ће бити направљена комбинација традиционалног и модерног, да ће се и путем нових технологија посетиоцима пружили прилика да мало закораче на неку од дестинација у Србији и тиме мотивисати да свој одмор проведу у Србији.
Она је подсетила да ће на сајму бити присутне 33 и земље, све земље из региона, затим из Европе, као и земље из Африке према којима тек треба да се отворимо као туристичка дестинација.
Лабовићева је рекла да ће у оквиру штанда ТОС бити представљени и суизлагачи, као што су ЈП Скијалишта Србије, Завод за заштиту природе Србије, Београдски музеј и други.
Тијана Маљковић, секретар Удружења за туризам у Привредној комори Србије истакла је улогу Привредне коморе Србије на Сајму туризма, која сваке године на свом штанду представи по први пут мале локалне произвођаче хране, предузетнике и компаније којима дају ветар у леђа како би могли касније и самостално да излажу на сајму.
Поред тога ПКС и Европска мрежа предузетништва партнери су Београдског сајма на порталу Б2Б и организовању пословних састанака који ће се одвијати у прва два дана сајма, 23. и 24. фебруара у посебном простору „B2B Meetings“ (сала 1).
„Б2Б састанци имају велики значај за унапређење и развој туризма. До сада на порталу, који је и даље отворен за пријаве, имамо више од 200 заказаних састанака“, рекла је Маљковићева.
С обзиром на велики број састанака, организовани су посебни пословни сусрети са представницима делегације Кине, као и члановима делегације афричких земаља.
Маљковићева је рекла да ће штанд ПКС бити постављен у хали 1 и да ће на њему бити представљено 30 чланова.
„Прошле године смо имали упола мање излагача на нашем штанду, тако да се надамо да ће их сваке године што више бити“, рекла је Маљковићева.
Традиционално, паралелно са Сајмом туризма на Београдском сајму ће се одвијати и 18. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме „ХОРЕКА-ОПРЕМА“, који ће приказати најсавременију опрему за хотелске и угоститељске објекте.
У халама 2А и 2Ц Београдског сајма окупиће се најзначајније компаније које се баве производњом и дистрибуцијом најсавременијих производа и асортимана за опремање угоститељских објеката, ресторана и хотела, као и услужним делатностима, новим трендовима пословања, снабдевања и функционисања угоститељских објеката.
Сајам туризма уз Сајам ХОРЕКА-ОПРЕМА прилика је за сусрете пословних људи у туристичком, хотелском и угоститељском бизнису, за посетиоце могућност за ексклузивне сајамске погодности за путовања према различитим афинитетима: породична путовања, далеке и егзотичне дестинације, путовања за младе, city break, одмор и опоравак у бањама, спа викенди на планинама, еко и активни туризам, конгресна дешавања…
Целодневна дешавања, презентације, промоције, дегустације специјалитета и укуса са свих меридијана, уз дружења и незаборавне сусрете, разлог су зашто посетиоци воле и ишчекују овај незаменљив и вансеријски догађај.
Радно време Сајма туризма и Сајма ХОРЕКА-ОПРЕМА:
ЧЕТ – СУБ, 23 – 25. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 26. фебруар 10:00 – 18:00
Улазнице:
Цена појединачне улазнице је 450 РСД
Групна улазница (минимум осам особа): 350 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 3.000 РСД
Паркинг за аутомобиле: 200 РСД по сату
Новинарске акредитације:
Захтев за новинарску акредитацију пошаљите на е маил press@sajam.rs
Медијски партнери манифестације:
SAT Media Group, TU Magazin, Travel Daily News, Adria Media Group, Color Press Group, Kongresni turizam, Place2Go, Style.rs, TripinSrbija, Events in Serbia, Turistička prizma, Turistički svet, Srbija koju volim, Events in Serbia, Turizam TV – Više od Putovanja, Furaj.ba, Caffe Montenegro, Lutajući putnik, Rusian Travel Digest, First Media Group, Adriatic Traveller
Хотел партнер: Hotel Mona Plaza