Међународни сајам туризма, који се одржава од 23. до 26. фебруара, заштитни је знак Београдском сајма и једна је од манифестација која ће „отворити“ овогодишњу сајамску сезону. У истом термину одржавају се још три сродне манифестације – 13. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА, 8. Међународни сајам вина BEOWINE и 13. Сајам сувенира „Посетите Србију“, најављено је на конференцији за новинаре коју је Београдски сајам организовао са својим пословним партнерима.
Под слоганом „Уживајте на време!“, у шест изложбених хала представиће се више од 1.100 излагача из 56 земаља – Грчке, Египта, Македоније, Црне Горе, Хрватске, Турске, Словеније, Бугарске, али и Индије, Мађарске, Туниса, Немачке… Први пут своје туристичке потенцијале представиће Национална туристичка агенција Кине, са седиштем у Будимпешти, а посетиоци ће имати прилику да упознају и регионе Руске Федерације. Овогодишњи учесници су најзначајније туристичке агенције, савези и организације, хотели, туристички центри, ваздухопловне компаније, међународни тур оператори.
Земља партнер 39. Сајма туризма је Црна Гора, дестинација која захваљујући географском положају и раскошној природи нуди разноврсне могућности за одмор и уживање. Налази се на самом југу Јадранског мора, а красе је питоме плаже, горска језера, брзе реке које усецају величанствене кањоне и горостасне планине. Туризам представља најважнију привредну делатност, а због природних потенцијала Црна Гора проглашена је еколошком државом препознатљивом под слоганом „Wild Beauty“.
Ексклузивне сајамске цене и попусти од 5 до 50 одсто одавно су постали традиција београдског Сајма туризма. Излагачи су припремили најразличитије аранжмане – од оних прикладних за породична путовања, путовања за младе, одлазака на далеке дестинације, преко „first minute“ понуда за летњи одмор, а ту су и даље и аранжмани за текућу зимску сезону, одмори и опоравак у бањама и на планинама, увек актуелни спа викенди, егзотичне дестинације, city break понуде и конгресна дешавања.
Поред излагачког дела, кроз богат пратећи програм учесници Сајма промовисаће бројне фестивале, манифестације и важне догађаје, као и најзначајније потенцијале и планове својих активности – презентације, промоције, конференције, дегустације. Захваљујући космополитском духу, Сајам туризма подједнако је привлачан и за пословне посетиоце и за најширу публику.
НИКОЛА АНДРИЋ, руководилац Службе организације пројеката на Београдском сајму
– Није довољно само да се захвалим представницима Министарства туризма, ТОБ-а, ТОС-а и Националне туристичке организације Црне Горе. Вредно смо радили годину дана и заједно смо направили Сајам туризма, у коме ће посетиоци имати прилику да уживају од 23. фебруара. Такође, нису кључна ни та четири сајамска дана, они представљају само мали „show room“, кључно је свих 365 дана – од једне до друге манифестације.
– Наш циљ је да овај регион позиционирамо према свету, а у складу са тим желим да најавим да ће се први пут на Сајму туризма представити озбиљна тржишта две велике земље – Кине и Русије. Веома је значајан и податак да је Црна Гора овогодишња „земља партнер“.
РЕНАТА ПИНЏО, помоћник министра туризма и председник Организационог одбора Сајма туризма
– Једна од две кључне чињенице које желим да истакнем је да је овогодишња „земља партнер“ Црна Гора, са којом између сајмова градимо блиске партнерске односе у свим привредним сферама, а посебно у туризму. Заједно правимо регионалну туристичку понуду за регионалне туристе, али и за оне из далеког света. У такве туристе спадају Кинези и Руси, чије премијерно представљање посебно желим да истакнем.
– Очекујем да ће нам овогодишњи Сајам донети нове рекорде, али до тада желим да поменем 2016. годину и туристичке рекорде остварене у њој. Укупно је регистровано 2,75 милиона долазака, као и 7,5 милиона ноћења. Девизни прилив повећан је 12 одсто, или другачије речено – за 11 месеци зарадили смо колико у целој 2015. години. С обзиром на још бољу и разноврснију понуду, надам се да ће бити надмашен и прошлогодишњи број посетилаца Сајма туризма – а било их је 72 хиљаде.
ЖЕЉКА РАДАК КУКАВИЧИЋ: директорка Националне туристичке организације Црне Горе
– Партнерство са Београдским сајмом је велико задовољство али и велика одговорност. Црну Гору ове године представљају заједно Национална туристичка организација и локалне организације, што ће потврдити овогодишњи туристички слоган „Увијек другачија“. Прва асоцијација на Црну Гору јесу сунце и море, али централни регион нуди другу врсту одмора. У једном дану може се уживати и на мору и на планини.
– Поред прелепих плажа и скијалишта, Црна Гора нуди рафтинг, туре путевима сира, меда, вина…, одмор у еко и етно селима… Припремили смо добар програм и нашу понуду ћемо представити на Сајму туризма.
МАРИЈА ЛАБОВИЋ, директорка Туристичке организације Србије
– Наш наступ на Сајму туризма је специфичан јер се поклапа са почетком кампање намењене домаћим туристима. Поред тога што смо поносни на пораст броја домаћих туриста, пратимо и светске трендове – уводимо нове технологије и апликације у циљу што бољег представљања наших туристичких потенцијала. На самом штанду имаћемо „виртуелни кутак“, у коме ће посетиоци моћи да дочарају различите дестинације.
– Посебно бих истакла „Аудио водич кроз Србију“, који је био намењен транзитним туристима, али се испоставило да је врло користан за све. После брошуре, направљен је и филм „52 викенда у Србији“, као и брошура „52 укуса“. На Сајму ћемо представити и „Каталог сеоских туристичких домаћинстава“ и редизајнирану туристичку карту Србије. Заједно са Министарством туризма посетиоцима ћемо детаљно објашњавати како да дођу до својих ваучера за летовање у Србији. ТОС је и организатор 13. Сајма сувенира „Посетите Србију“.
МИОДРАГ ПОПОВИЋ: директор Туристичке организације Београда
– Очекујем да ће ова манифестација, коју смо сви заједно припремили, имати и највећи број посетилаца до сада. Један од сегмената кроз које ћемо се представити је презентација онога што је туристички производ Београда, а не туристички потенцијал. Наш слоган је „Београд у коме још нисте били“. Припремили смо и представљање бројних београдских општина, које су све специфичне и имају своје производе, затим установа културе, „градова пријатеља“…
– Постоји потреба повезивања региона, јер и ми очекујемо, на пример, кинеске госте у наредном периоду, али Београд је и до сада био изузетно посећен град. Најбољи пример су подаци направљени два дана пре Нове године – у три централне градске општине било је попуњено 98 одсто капацитета, а мерено на нивоу града – 99 одсто.
СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ
Сајам се за посетиоце сваког дана отвара у 10 часова, једино се разликује крај радног времена – на дан отварања Сајам ће радити до 18 часова, другог и трећег дана сат дуже – до 19 часова, а на дан завршетка манифестације хале ће бити отворене до 17 часова.
Цена појединачних улазница је 300 динара, а за групне посете улазнице коштају 200 динара. Паркинг се плаћа 200 динара на сат.