Један од најзначајнијих и најзапаженијих догађаја у регионалној, европској али и глобалној аутомобилској сајамској индустрији – 56. Међународни салон аутомобила и 17. Међународни сајам мотоцикала, квадова, скутера и опреме „Motopassion“ – отворио је капије за посетиоце 20. марта 2025. године, а све што је припремио за љубитеље двоточкаша и четвороточкаша, иновација и технолошких достигнућа биће им доступно до 26. марта.

Овогодишњу манифестацију, која се одржава под слоганом „Вожња која се не пропушта“, свечано је и званично прогласио отвореном Андрија Костић, веома млади возач Формуле 4, који је недавно приступио немачком тиму у власништву породице Шумахер.

У свом кратком обраћању захвалио се Београдском сајму који га је позвао да отвори „један од 11 највећих и најпризнатијих сајмова ове врсте на свету“.

„Ово је велико задовољство, а мој циљ ће бити да за пар година овде видите и мој болид Формуле 1“, рекао је он.

И Александра Ђурђевић, председница Српске асоцијације увозника возила и делова, подсетила је да је овај Салон један од 11 највећих међународних салона у свету и један од само три међународна салона у Европи.

„Ове године је видно богатија понуда модела, што је резултат боље него раније ситуације у вези са испоруком возила, а значајно је побољшана и доступност возила. Очекујемо и боље финансијске услове за куповину возила, повољније банкарске камате итд.

Чак 105 аутомобилских брендова представиће скоро 180 новитета. Ово је историјска бројка за Међународни салон аутомобила у Београду, и по броју излагача и по броју премијера. Чак 51 аутомобилски бренд премијерно ће представити 80 модела. Дванаест брендова лаких привредних возила представиће 27 премијера. Четрдесет два мото и АТВ бренда – 72 премијере.

„Најскупљи аутомобил увозника је Масерати ГТ2 страдале – 480.000 евра, а најповољнији аутомобил на сајму је Дачија сандеро -14.990 евра“, подсетила је Ђурђевић.

„Очекујемо да ове године највећу пажњу привуку излагачи са азијског подручја, пре свих BYD. У поређењу са претходним салоном аутомобила, када су била свега три кинеска излагача, ове године их имамо чак 20.

У центру пажње су и даље електрична возила, а међу њима истичемо Фијат Гранде Панда, који је изузетно значајан не само за нашу привреду него и за приближавање електричних возила нашем тржишту, а тиме и европским стандардима.“

Ђурђевић је нагласила да су и даље две кључне теме у деловању Асоцијације залагање за бољу инфраструктуру за електричан возила и за рестриктивнији увоз половних аутомобила.

Фраческо Маши, председник Извршног одбора ДДОР осигурања Нови Сад, рекао је да му је “задовољство што представља ДДОР, генералног спонзора Београдског сајма аутомобила пуних једанаест година”.

“У светлу постојеће забринутости и повећане неизвесности када је у питању тренутно стање у аутомобилској индустрији, која пролази кроз још један тежак период изазван суморним економским прогнозама, као и дестабилизујућим утицајем фундаменталних промена у поимању одрживе мобилности, а у вези са транзицијом ка новим моделима мобилности, желео бих да нагласим нашу посвећеност пружању подршке аутомобилском сектору и локалној привреди и одлучност да дамо свој допринос у покретању даљег развоја земље. Подразумева се да овакав приступ додатно добија на значају ако имамо у виду чињеницу да неусаглашено доношење политика на глобалном нивоу делује узнемирујуће на инвеститоре, док динамика најава и увођења тарифа уноси неспокој на тржишта”, рекао је он.

Нагласио је да и “поред тога, безбедност у саобраћају остаје једна од горућих тема у средишту политика мобилности Европске уније које обухватају и такозвану ‘Визију нула’, чији је циљ смањење броја страдалих и тешко повређених у саобраћајним незгодама на нула до 2050. године, док истовремено представља и идеју водиљу нашег присуства на овогодишњем Сајму аутомобила. Упркос томе што и даље не поседујемо прецизне податке за 2024. годину у целости, прелиминарне бројке које се односе на првих шест месеци претходне године указују на то да је број смртних исхода на путевима широм Европске уније суштински остао непромењен у поређењу са истим периодом 2023. године, те је неизвесно остварење циља Европске уније да се број смртних исхода саобраћајних незгода преполови до 2030. године.”

“Најзад, желео бих да вас подсетим да ДДОР ове године обележава изузетно значајан јубилеј, тачније прослављамо 80 година пружања услуга и посвећеног приступа задовољавању потреба корисника осигурања, под слоганом ’80 година посвећености. Једна компанија. Један бренд. Једна култура’. Нагласио бих да смо поносни на нашу дугогодишњу сарадњу са великим бројем истакнутих пословних партнера, као и са врхунском организацијом попут Београдског сајма.”

СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

Радно време Салона аутомобила и сајма “Motopassion”:
Од 20. до 25. марта од 10 до 20 часова. 26. марта од 10 до 19 часова.

Цене улазница и паркинга:
Цена појединачне улазнице 700 динара, групне 500, за организоване посете студената и ђака 400 динара. Цена породичне карте (Family Day) је 1.400 динара.
Цена паркинга за аутомобиле у кругу Сајма 200 дин. по часу.

Изложбени простор је ове године у извесној мери “редизајниран”, па је, у сусрет појачаном интересовању нових брендова, који први пут учествују на овом сајму, делимично промењен и формат манифестације, а отворени су и нови изложбени простори за представљање нових брендова – хале 2А и 2Б.

Тако ће се у “премиум” хали 3 наћи брендови као што су BMW, Мини, Масерати, Ауди и Порšе. У овом сегменту, можда и најинтересантнијем за посетиоце, љубитељи аутомобила уживаће у изложби ексклузивних, луксузних и спортских модела, супераутомобила престижних произвођача, који импресионирају својом снагом, аеродинамичним линијама и врхунском технологијом, често прилагођених индивидуалним потребама купаца, са беспрекорним ентеријерима и најсавременијим мултимедијалним системима.

У највећој, централној хали 1, сместиће се великани као што су VW, Нисан, Шкода, МГ, Субару, Сеат, Купра, Хонда, Тојота, Опел, Пежо, Сузуки, Фијат, Алфа Ромео, Џип, Абарт, Ситроен, Шери, Форд, Хјундаи, Рено, Дачиа, Мазда, Киа, Волво, Џили и Линк & Цо.

На штанду САТ Медиа Гроуп у хали 1 највећа атракција биће Бугати Широн, најскупљи аутомобил који је икада изложен под куполама Београдског сајма. Произведен је у само 500 примерака, па је и један од најексклузивнијих.

Хала 2А под своју куполу примиће новајлије Инеос, КГМ (екс Санг Јонг), BYD Auto, BAIC, SWM, JAC, Cenntro, Avantier, Seres, N-moto, Jmev и Chery EV, а хала 2Б нове брендове – Foton Motors, Dongfeng, Victory, Baw, Dayun и Yudo.

У хали 3А наћи ће се “само” ЛЦВ програм: Исузу, Фаризон, Тојота професионал, Рено, Дачиа и Фијат професионал.

Заљубљенике у аутомобиле и мотоцикле, али и онај стручнији део гостију и јавности, очекује и широк спектар додатних информативних, едукативно-образовних, забавних, такмичарских и наградних садржаја.

Тако је среда, 19. март, дан пре званичног почетка манифестације, била резервисана за такође традиционални “Press Day”, намењен искључиво медијским професионалцима у области ауто-мото индустрије и за прес-конференције излагача.

Петак 21. март је планиран за “Family day”, породични дан који иде у сусрет посетиоцима који би да овај сајам обиђу породично и по привилегованим ценама. Цена улазнице је 1.400 динара.

Парада олдтајмера “Меморијал принца Томислава Карађорђевића” биће одржан у недељу 23. марта.

У понедељак 24. марта, следи избор за “Мис Салона аутомобила”, што је за многе кључни догађај ове сајамске манифестације који се једноставно не пропушта.

Током сајма, биће проглашен и “аутомобил године” у Србији за 2025. годину, у избору Асоцијације аутомобилских новинара Србије.

Проглашење “најбољих у аутоиндустрији”, у организацији Аутомобилског форума, планирано је за уторак, 25. марта, у 18 часова.

НАВАК, Национална возачка академија, организоваће у атријуму Београдског сајма свакодневне тренинге безбедне вожње.