Међународни салон аутомобила, најугледнији и најстарији регионални догађај у сектору аутомобилске индустрије, биће ове године одржан од 22. до 31. марта.
Према најавама, очекује се да на највећем ауто-мото хепенингу у том тренутку у свету готово целокупан расположиви изложбени простор Београдског сајма запоседне више од 400 излагача, произвођача, увозника, представника или дистрибутера свих најпознатијих аутомобилских брендова, из тридесетак земаља света.
Биће представљени сви видови друмског саобраћаја, аутомобилске и пратеће индустрије, лаких доставних возила и гаражно-сервисне опреме, али и адекватна понуда пратећих услуга банака, лизинг компанија и осигуравајућих друштава.
Како то традиција налаже, најексклузивнији део Салона припада премијерама и новим моделима, поготово онима из премиум сегмента, које посетиоци ишчекују с највећим нестрпљењем, те посебно иновативним перформансама, дизајнерским и техничко-технолошким решењима. Додатну интригу представља чињеница да се легендарни Женевски салон аутомобила затвара само пет дана пре отварања Београдског, прослеђујући му и нека глобална питања актуелног ауто и мото света, али и део његовог сјаја, ексклузивитета, потенцијалних постпремијера и иновација.
Стратешки партнери Београдског сајма у реализацији овог пројекта – Удружење произвођача друмских возила Србије, Српска асоцијација увозника возила и делова и генерални спонзор Компанија ДДОР – такође улажу изузетне напоре да љубитељи аутомобила и овог пролећа буду сведоци још једног изузетног сајамског догађаја. Поготово с обзиром на чињеницу да је, према подацима Асоцијације увозника, а добрим делом и заслугом ове манифестације, у Србији током 2018. године продато седам одсто више нових аутомобила него 2017, што се посебно односи на лака комерцијална возила. Ради се о првом озбиљнијем расту аутомобилског тржишта у Србији у последњих неколико година, чиме је достигнут донедавно недостижан број од 30.000 возила (више од 25.000 путничких и око 5.550 лаких комерцијалних). Купце је нашло око 2.000 луксузних возила, а међу њима и они скупљи од 200.000 евра. Овакав тренд значајна је противтежа неконтролисаном увозу половних аутомобила, поготово оних старијих од 18 година, чиме се смањује просечну старост на путевима, а повећава општа безбедност.
Иако већина излагача своја сајамска изненађења оставља за последњи тренутак, неки су се потрудили да их обелодане у раном предсајамском периоду. Тако је Бритиš Моторс, поводом Салона аутомобила 2019, још крајем децембра 2018. најавио српске премијере два нова модела из програма компаније Јагуар Ленд Ровер. То су електрични Jaguar I-Pace и друга генерација најмањег Ленд Роверовог возила – Range Rover Evoque (чија је светска премијера одржана крајем новембра). Или Еуро Сумар, увозник и сервисер аутомобила и мотоцикала марке Сузуки, који је уочи и поводом пролећног Салона, још почетком децембра кориговао наниже цене аутомобила ове марке, чинећи тако у суштини сајамски попуст делотворнијим и интересантнијим.
Већ почетком године, из Мерцедес-Бенца најавили су најмање шест премијера – A-Klasa Sedan, B-Klasa, GLE, GT AMG 4 door 53, GT AMG roadster, A 35 AMG. У исто време из Тојоте су поручили да долазе са потпуно новим генерацијама модела RAV4, Corolla Sedan, Toyota Corolla Hatchback, Toyota Corolla Touring Sports, Toyota Camry.
Делта Моторс је најавила читав спектар ексклузивних луксузних модела брендова које заступа. Тако се већ зна да ће BMW, поред осталих, премијерно представити најмање четири модела – BMW Серије 3, BMW Серије 7, BMW Z4, BMW X7. Допринос врхунским изненађењима најављен је и из Porsche-а. А Делта Аутомото је, такође поред осталих модела, најавио премијеру Honde CR-V Hybrid.
Међународни сајам мотоцикала, делова и опреме „Motopassion“, који се ове године одржава 13. пут, и у истом термину са Салоном аутомобила, понудиће широк спектар светских мото брендова, укључујући такође бројне премијере и нове моделе, квадова односно АТВ возила, скутера и опреме за возила и возаче, те електричних бицикала, у вези с којима из године у годину расте интересовање и увозника и дистрибутера и посетилаца.
Подразумева се да један овакав сајамски догађај обилује додатним информативним, едукативно-образовним, забавним, такмичарским и наградним садржајима најширег спектра. Избор „аутомобила године“ у различитим категоријама, „еко аутомобила“, „избор за мис“, „породични дан“ и друге манифестације само су део сајамских дешавања и задовољстава који Салон аутомобила чине ексклузивним и светским.