На Београдском сајму данас је најављен програм предстојећег 42. Међународног београдског сајма туризма и пратећих манифестација.
На конференцији су говорили: Данка Селић, генерална директорка Београдског сајма, Њ.Е. Амр Алгувејли, амбасадор Арапске Републике Египат у Србији, Мирослав Кнежевић, државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије и Драган Зечевић, координатор пројекта Сајма туризма.
Под слоганом „Пут под ноге“ од 20. до 23. фебруара 2020. године у халама Београдског сајма одржаће се највећи и најзначајнији туристички догађај у земљи и региону југоисточне Европе, сајам са дугом традицијом, регионалним угледом и поверењем учесника и посетилаца.
Као модеран европски комерцијални сајам, догађај наставља да расте и доприноси развоју и промоцији туризма на аутентичан и креативан начин. Уз висок организациони ниво, Сајам туризма привукао је још већи број излагача, пословних посетилаца, а верна публика тек се очекује у четири спектакуларна сајамска дана.
Генерална директорка Београдског сајма Данка Селић најавила је да ће ове године на Сајму туризма учествовати више од 700 директних излагача и суизлагача из 40 земаља, а заједно на све четири манифестације учествује више од 900 излагача.
„Надамо се да ће овогодишњи сајам испунити сва очекивања, али и да ће оборити рекорд у броју посетилаца и склопљених послова“, рекла је Данка Селић.
Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије Мирослав Кнежевић, истакао је да туризам у Србији све више постаје мотор привредног развоја читаве земље и навео да је Србију прошле године посетило више од 3,5 милиона туриста и да је остварено више од 10 милиона ноћења. Истакао је да је Београдски сајам туризма један од највећих туристичких догађаја не само у Србији, већ у овом делу Европе, који из године у годину има све више посетилаца, али и место где се склапа све више послова.
Према Кнежевићевим речима, на овогодишњем сајму у Београду биће одржано око 150 пословних састанка, а такви састанци, каже он, све више доводе и до конкретних резултата у туризму.
„Србија се добро позиционирала на међународном тржишту, а овакве манифестације још више генеришу туристички промет. Туризам све више постаје мотор привредног развоја Србије и Министарство ће радити на томе да оваквих манифестација и туристичких понуда буде све више у нашој земљи“, рекао је Кнежевић.
Земља партнер овогодишњег Сајма туризма је Египат, а Њ.Е. Амр Алгувејли, амбасадор Египта у Србији, оценио је да су односи две земље у последњих неколико година све јачи и у области политике, привреде и туризма.
Указао је и да су три града из Србије потписала споразуме о сарадњи са три египатска града, као и да Ер Србија има директне летове ка Каиру и Хургади, очекујући да ће линија бити отворена и ка Шарм ел Шеику.
„Након Сајма књига, овогодишњи Сајам туризма је још једна прилика за изградњу и јачање односа између Србије и Египта“, рекао је Алгувејли и додао да успостављањем директних летова грађани Србије за три сата стижу до земље у којој 365 дана сија сунце, као и да 10 милиона људи из Египта има прилику да лакше упозна Србију.
Амбасадор Египта представио је своју земљу новинарима у Београду и казао да свако ко се одлучи да посети Египат имаће прилике да се упозна са египатском историјом, начином живота, кухињом и да истражи Црвено море. Према његовим речима, све више грађана Србије се одлучује за Египат као дестинацију, о чему, каже, говори и податак да је од 2018. године било 250 одсто више захтева за визу него у годинама раније.
Драган Зечевић, координатор пројекта Сајма туризма саопштио је да ће се први пут ове године на сајму представити Шри Ланка, Словачка и Кенија.
За све који са нестрпљењем очекују лето 2020. године, Сајам туризма је јединствено место које подстиче на нова путовања, открива нове дестинације које се тек промовишу у Србији, где посетиоци могу да се упознају са свеобухватном и премијерном понудом популарних одмаралишта и хотела, и на лицу места остваре попуст, упореде цене и одлуче се за свој идеалан одмор.
Попусти на Сајму туризма крећу се од 5 до 50 посто, у зависности од агенције и дестинације, а из богате сајамске понуде посетиоци ће бити у прилици да изаберу путовања према својим афинитетима: примамљиве first minute понуде за одмор у летњој сезони, аранжмане за текућу зимску ски сезону, одмор и опоравак у бањама и на планинама, породична путовања, путовања за младе – омладински туризам, спа викенде, далеке, егзотичне дестинације, крстарења, цитy бреак понуду, конгресна дешавања…
Традиционално, истовремено са Сајмом туризма одвијаће се још три реномиране сајамске манифестације које расту сваке године по обиму и броју учесника: 11. Међународни сајам вина BeoWine, 16. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕЦА-ОПРЕМА и 16. Сајам сувенира “Види Србију“.
На овогодишњем Сајму туризма Београдски сајам наставиће да реализује Hosted buyer програм и бројне B2B активности и организује долазак професионалних туристичких представника и купаца из региона, Европе и света, који дуги низ година успешно послују у туризму. Организован у сарадњи са пословним партнерима Сајма туризма, Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва, пословни B2B портал доступан је и намењен регистрацији како излагача, тако и пословних посетилаца и њиховом међусобном умрежавању на сајму.
Целодневна дешавања, прегршт интерактивних садржаја, презентације, промоције, конференције, дегустације, и ове године учиниће овај велики сајамски догађај подједнако привлачним за пословне посетиоце као и најширу публику.
Посетиоци Сајма туризма, вина, угоститељства и сувенира, поред ексклузивних сајамских погодности, одабира дестинација за путовање и одмор уживаће свим чулима у укусима и мирисима гастрономске понуде, специјалитета овог поднебља, али и дегустацији најбољих вина, ракија, пића, као и сувенира из свих крајева Србије.
Позивамо вас да у данима пред нама пошаљемо најлепшу слику са Београдског сајма и дружимо се на сајмовима туризма, вина и угоститељства!
Радно време манифестације: четвртак, 20., петак 21. и субота 22. фебруар од 10 до 19х и недеља, 23. фебруар од 10 до 18х.
Улазнице: Цена појединачне улазнице је 400 динара, а за групне посете 300 динара. Цена породичне улазнице (родитеље са децом старости до 16 година) 800 динара.
Паркинг: 200 динара по сату.