На данас одржаној конференцији за медије најављен је највећи туристички догађај у региону југоисточне Европе:
41. Међународни сајам туризма у Београду,
10. Међународни сајам вина BEOWINE,
15. Међународни сајам хотелско угоститељске опреме ХОРЕКА – ОПРЕМА и
15. Сајам сувенира „Види Србију“
На конференцији за медије говорили су: Мирослав Кнежевић, државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије, Њ.Е. Радко Влајков, амбасадор Бугарске, Марија Лабовић, директор Туристичке организације Србије, Миодраг Поповић, директор Туристичке организације Београда и Горица Шкипина, заменица генералне директорке Београдског сајма.
Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Мирослав Кнежевић нагласио је да је туризам грана која се у Србији развија бележећи двоцифрене стопе раста како у доласцима тако и у ноћењима, а добри резултати налажу одговорност да се тако и настави.
Он је истакао велики и вишеструк значај за развој туризма Републике Србије и региона који има Сајам туризма у Београду, који посети 60-70 хиљада људи. Г-дин Кнежевић је похвалио увођење Б2Б пословног програма, и посебно истакао велико интересовање излагача за халу 4, где се преко туристичких организација и удружења представља Србија.
У време Сајма туризма у Србији ће боравити и бугарска министарка туризма Николина Ангелкова која ће са Расимом Љајићем, потпредседником Владе Србије и министром туризма потписати споразуме о сарадњи.
Бугарску, која је земља партнер овогодишњег сајма, за годину дана посети 9,3 милиона туриста а од тога је 421 хиљада српских туриста, док у Србију стигне 471 хиљада бугарских туриста, рекао је амбасадор Бугарске Радко Влајков, нагласивши да се ради о земљама које имају много сличности и да постоји потенцијал за даљи развој сарадње.
Срби у Бугарску, која кроз туризам оствари 12 одсто бруто националног дохотка, иду на море и на скијање, а амбасадор сматра да поред културно-историјског туризма, Бугарска може да понуди и велнес туризам, омладински и екстремни туризам.
Горица Шкипина, заменица генералне директорке Београдског сајма, најавила је новину на Сајму туризма, увођење B2B пословног програма и портала, који је развијен у сарадњи са Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва. Заинтересовани пословни посетиоци и представници медија, унапред се могу упознати са излагачима и ступити са њима у пословну комуникацију. Ове године посебан део сајамског простора у хали 1А намењен је представљању омладинског туризма.
Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије, најавила је изненађења на простору у хали 4 где ће ТОС излагати, као што су мултимедијална соба, квиз са вредним наградама и креативне радионице.
А изненађења „од првог дана до последњег часа“ током сајма најавио је Миодраг Поповић, директор Туристичке организације Београда.
На сајму сувенира биће присутно 30 излагача, а посебно се водило рачуна да сваки сувенир буде и направљен у Србији.
На Сајму вина представиће се 181 излагач из 10 држава – по први пут из Турске и Аустрије, док ће на Сајму хотелијерске и угоститељске опреме ХОРЕЦА-ОПРЕМА учествовати 71 компанија из области производње и дистрибуције најсавременијих производа и асортимана за опремање угоститељских објеката, ресторана и хотела.
Радно време сајмова:
ЧЕТ-СУБ, 21-23. фебруар: 10:00 – 19:00
НЕД, 24. фебруар 10:00 – 18:00
Улазнице: Цена појединачне улазнице је 400 РСД, групна улазница 300 РСД, групна улазница за ђаке и студенте 300 РСД
Пословна улазница са пакетом погодности: 1500 РСД
Паркинг: 200 РСД по сату.