Да је Сајам технике изванредно и логично место за презентацију и промоцију техничких достигнућа познато је већ дуже од шест деценија. А да је у међувремену постао стециште и пословног света, који на сајму не само да се информише него и продаје и купује, могу да се, и то сасвим успут, увере и обични посетиоци.
Иако продавци и купци по правилу скупих машина најчешће не обелодањују одмах склопљене уговоре, чекајући финалну реализацију, неки се тиме похвале одмах.
Тако је, на пример, на штанду турске компаније „Baykal Makine“, на огромној фибер ласер машини BLE PRO 1530 (за ласерско резање метала) освануо натпис „ПРОДАТО, ЕВРОБРОД, ЗРЕЊАНИН“, а цена те машине је нешто више од 200.000 евра.
Натпис „ПРОДАТО“ било је могуће видети и на веома сличној ласерској машини за резање, али на штанду хрватске компаније из Самобора „Chi-Tech“. У овом случају ради се о ласеру марке „бодор“ серије П.
Натпис „ПРОДАТО“ освануо је и на „Енгеловој“ машини за бризгање пластике на штанду новосадске компаније „Neofyton“.
Или, „случајни“ посетилац је на штанду компаније „Techno Globe“ из Шапца могао да сазна да су „управо продали у Љубовију“ еколошку машину за чишћење урбаних, индустријских и комерцијалних простора „Smartwind“ италијанског произвођача „Tenax sweepers“. Машина, иначе, ради на батерије.
Кад има шта да се прода, има ко и да купи.