Настављајући тамо где је застао најуспешнији Сајам туризма 2020., одржан непосредно пре почетка светске здравствене кризе, овогодишњи 43. Међународни београдски сајам туризма био је први велики туристички догађај у региону и показао да је туризам адаптибилна индустрија, а Сајам са искораком који је направио у организацији, од изузетног значаја за регионално и међународно повезивање којим се могу превазићи актуелни изазови.
У истом термину одржале су се и две сродне и такође традиционалне манифестације – 17. Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕКА-ОПРЕМА и 12. Међународни сајам вина BEOWINE (25 – 26. март).
Сајам туризма и пратеће манифестације ове године обишло је 32.115 посетилаца.
Већ први дан Сајма туризма показао је велико интересовање посетилаца за целокупни сајамски доживљај, који овај догађај доноси, уз традиционалну заинтересованост за туристичка путовања, фирст минуте понуду и аранжмане које су агенције и тур-оператори спремили специјално за сајамске посетиоце. О ексклузивним сајамским ценама, пакетима са погодностима и свим актуелностима и условима за путовања већ током првог дана сајма информације је тражило чак 7.833 посетилаца.
Током прва два дана сајма туризма, који су већ по правилу резервисани за привреду, пословне контакте и медије, сајам су посетили многобројни гости из иностранства и земље, као и велики број медија и страних извештача.
Изразито велико интересовање владало је за понуде у вези са домаћим туризмом, за туристичке капацитете и дестинације у Србији, а Србија је била и највећа инспирација овогодишњег Сајма туризма.
Говорећи о актуелном тренутку у српској туристичкој привреди на свечаном отварању манифестације, министарка трговине, туризма и телекомуникација у Влади Републике Србије Татјана Матић указала је на чињеницу да је Србија, „упркос глобалним изазовима, када свет није ни стабилан ни миран, и даље на узлазној линији не само опоравка већ и даљег развоја“.
Слоган овогодишњег Сајма туризма „Између планина и мора“ најбоље је испратио тренд љубитеља путовања који показује да је, поред традиционално актуелних морских дестинација, туризам последњих година употпуњен жељом људи да уживају и у планинском туризму, природи, чистом ваздуху и бројним културним, гастрономским и активним турама. Уз ексклузивне сајамске цене, first minute понуде и пакете са мноштвом погодности, на сајму су се промовисале најразличитије могућности избора: породична путовања, далеке и егзотичне дестинације, путовања за младе, city break, одмор и опоравак у бањама, спа викенди на планинама, еко и активни туризам, конгресна дешавања…
Сајму туризма присуствовало је преко 400 учесника из више од 25 земаља широм света: Грчка, Турска, Црна Гора, Тунис, Египат, Босна и Херцеговина, Бугарска, Северна Македонија, Румунија, Мађарска, Словачка, а појединачно су наступили излагачи из Албаније, Хрватске и Словеније.
По први пут ове године посетиоцима су ексклузивно представљене четири нове, и у светским оквирима, врхунске дестинације: егзотична Малезија, бајковити Малдиви, Демократска Република Сао Томе и Принципе, коју чине два острва у Гвинејском заливу у централној Африци, као и Ангола, изврсна дестинација за љубитеље дугих пешчаних плажа.
Поред изузетних учесника и гостију из целог света, преко 40 домаћих тур-оператора учествовало је на Сајму туризма.
Туристичка организација Србије представила је нови бренд Србије као туристичке дестинације – „Србија. Доживи!“, који је рађен у сарадњи са националном платформом „Србија ствара“, а четири дана сајма била су почетак наступа под новим брендом.
У хали 4 излагали су ТОС, ТОБ и преко 100 туристичких организација градова и општина са понудом бања, планина и дестинација у Србији.
На сајму су приказане све новине које су урађене у претходном периоду како бисмо унапредили наше туристичке потенцијале и прилагодили их захтевима гостију и туриста у новонасталој ситуацији.
Сајам туризма био је, као што и доликује, сајам сусрета. Организовањем округлог стола са представницима локалних туристичких организација, ТОС је као домаћин на галерији свог штанда у хали 4 иницирао заједничке промотивне активности на домаћем тржишту и тржиштима региона. Сајамски округли сто се показао као најбоље место за размену мишљења и прављење планова за предстојеће периоде.
На штанду Туристичке организације Београда представљена је нова промотивна кампања за 2022. годину и премијерно приказана серија нових туристичких филмова о Београду, који на јединствен начин истичу најзначајније туристичке атракције нашег града, културу, историју и начину живота.
Секретаријат за привреду и туризам АП Војводине је на штанду у хали 1 организовао целодневне презентације војвођанских знаменитости, фрушкогорских манастира и неговања богатства различитости, мултикултуралности, посебно у области дигиталне пољопривреде, ИТ сектора, али и Војводине као туристичке регије којој се људи радо враћају. Једна од запажених новина била је и најава нове, прве међународне хибридне манифестације рекреативног е – бициклизма у Србији – Тоур Де Фрушка, која ће допринети још бољем позиционирању Фрушке Горе на туристичком тржишту.
И ове године на Сајму туризма Београдски сајам је у сарадњи са Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва реализовао Б2Б пословни програм, а на изузетно активној Б2Б платформи евидентирано је 4500 прегледа и заказано више од 370 пословних састанака у специјално дизајнираном простору B2B Meeting room-у, у хали 1. Велики број састанака одржао се и на штандовима излагача.
Око 50 великих купаца и представника медија из иностранства, које је организовано довео Београдски сајам у циљу унапређење пословних аранжмана, посетило је Сајам туризма. Купци су дошли из Турске, Мађарске, Швајцарске, Уједињених Емирата, Северне Македоније, Хрватске, Босне и Херцеговине, Бугарске, Румуније, Словеније, Италије, Грчке, Црне Горе, Албаније и др.
Током Сајма туризма Београд је понудио пут око света за 4 дана, а престоница је била туристички центар региона.
Акредитовано је око 700 новинара из двадесетак земаља (Аустрија, Немачка, Турска, Кина, Словачка, Русија, Бугарска, Румунија, Грчка, Хрватска, Црна Гора, Северна Македонија, Италија, Румунија, Босна и Херцеговина, Мађарска…).
Гости и учесници Сајма туризма честитали су Београдском сајму велики јубилеј – 85 година постојања и оценили да је овогодишња манифестација успешно организована, са великим бројем учесника из целог света у веома сложеним и тешким условима пословања туристичко-угоститељске индустрије.
До Сајма туризма 2023. остајемо на путу „Између планина и мора“.