Овогодишњи Светски дан сајамске индустрије (GED – Global Exhibitions Day), 7. јун, Београдски сајам обележава у духу осмогодишње традиције ове глобалне манифестације – радно и резимирајући претходне пословне резултате. По завршетку пролећне а пред предстојећу јесењу сајамску сезону процењује се да ће текућу пословну годину Београдски сајам завршити са чак 60 организованих манифестација, што би био апсолутни рекорд у осам и по дугој историји ове компаније.
Као и сваке претходне прве среде у јуну, и као уважени вишедеценијски члан глобалне асоцијације сајамске индустрије УФИ, Београдски сајам властитим примером и овим поводом успева да подсети да су сајмови Инструменти за тржиште добара и услуга, посебно за мала и средња предузећа; да привлаче одличне инвестиције, утицајне људе на тржишту, који троше више, разговарају са више људи и препоручују више брендова; да су медиј „лицем у лице“, који додаје јединствени „људски елемент“ од кључног значаја за изградњу пословних контаката; да су места за размену знања и сарадњу, што доводи до стварања идеја и пројеката, који могу битно утицати на тржишне секторе; да имају озбиљан потенцијал да помогну у развоју нових индустрија; да подржавају развој трговине и инструмент су интернационализације; да подржавају и поспешују раст продуктивности; да стварају нова радна места, како у оквиру изложбене индустрије, тако и у пратећим активностима као што је туризам; да подстичу економски и инфраструктурни развој. Ради се о универзално вредним приликама да излагачи представе своје производе и услуге, а да се посетиоци упознају са најновијим трендовима и иновацијама у разним индустријама.
Светски дан сајамске индустрије (GED) има за циљ да истакне често и немерљиве позитивне економске, друштвене и културне ефекте које сајамске манифестације доносе локалним заједницама и глобалној привреди, размени идеја, искустава и иновација у свим областима живота важним за друштво и привреду у целини. Исто тако, континуирано повећавање медијске и комуникационе видљивости ове историјске бранше старе много векова једна је од кључних мисија и циљева овог празника, којим се слави развој и успех.
Према подацима УФИ за претходну годину, са преко 493 милијарде евра пословне продаје за учеснике, око 50.000 изложби имало је невероватан утицај на глобалну економију. Поред тога, трошкови посетилаца и излагача „направили“ су више од 299 милијарди евра како за ланац вредности изложбене индустрије (организатори, места и пружаоци услуга) тако и за активности у вези са туризмом (смештај, храна и путовања). Допринос сајамских манифестација глобалном БДП-у прелази 179 милијарди евра. Директно и индиректно изложбама је подржано 3,4 милиона укупних радних места. Више од 4,8 милиона излагача привукло је преко 353 милиона посетилаца.
Као кључни представник сајамске индустрије овог дела Европе, члан УФИ од 1957. године, па чак и добитник УФИ награде за најкреативнију активност 2019. године, Београдски сајам је између два празника био домаћин чак педесетак сајамских манифестација различитог формата, од глобално познатих, масовних и дуготрајних до оних организованих за потребе мањег броја излагача и посетилаца, у широком распону од привредних и тржишно-промотивних до културних, спортских, естрадних или оних са конференцијским предзнаком.
Својим пословним резултатима Београдски сајам је увелико на путу да се врати на позиције од пре пандемије и актуелних геополитичких превирања, када је, према истраживању Економског института, сваки динар зарађен под куполама Београдског сајма у економији даље увећаван за готово 2,5 пута, а на нивоу компаније, као изолованог привредног друштва, и преко девет пута. Сваки запослени је због сајамске активности производио у економији, било индиректно или индуковано, још једно радно место, а у случају изолованог предузећа Београдски сајам – приближно чак једанаест радних места. Коначно, а то је потцртао и УФИ, догађаји Београдског сајма привукли су у преткризној години готово 100.000 домаћих и страних гостију, који су заједно остварили потрошњу од близу 1,5 милијарде динара.
За Београдски сајам Светски дан сајамске индустрије је прилика да активно провери своју улогу у привредном и друштвеном животу земље и подсети да је Београдски сајам у тој улози незамењив.