Сајам аутомобила DDOR Eco BG Car Show 07 и сајам мотоцикала Motopassion биће одржани од 12. до 15. маја, а конференција за медије, на којој су новинари били информисани о учесницима, програмима и осталим садржајима, привукла је велику пажњу љубитеља аутомобила и мотоцикала.
Учешће у конференцији узели су Зоран Лупшић, организатор манифестација, Милан Белин, председник Српске асоцијације увозника возила и делова, и Франческо Маши, председник Извршног одбора ДДОР Осигурања Нови Сад, генералног спонзора манифестације.
Зоран Лупшић, организатор сајмова DDOR ECO BG CAR SHOW 07 и 14. MOTOPASSION, захвалио се на подршци и сарадњи Српској асоцијацији увозника возила и делова, без које ова манифестација не би била могућа, генералном спонзору – ДДОР Осигурању Нови Сад и медијском спонзору – САТ МЕДИА ГРУПИ.
Говорећи о кључним перформансама ове сајамске манифестације, Лупшић је подсетио да се ради о првој манифестацији те врсте у Европи која се одржава након двогодишње паузе у организацији сајмова. Ипак, у глобално неповољним условима условљеним последицама пандемије, проблемима у међународном транспорту и комуникацијама, проблемима у вези са финализацијом производње у аутомобилској индустрији – ова манифестација ће бити одржана као једна од ретких те врсте у том периоду и у Европи и у свету. С обзиром на све то, очекује се смањен комерцијални ефекат у смислу продаје возила, због недостатка нових возила на тржишту, а сам сајам одржава се у термину нешто краћем од уобичајеног.
Лупшић је указао на нови сајамски концепт у којем се протежирају еколошки напредна погонска решења, електрични аутомобили и хибриди, али и нови „класични“ модели са највишим еколошким стандардима. С обзиром на то да тренутно нема много активних сајмова по свету, излагачи ће представити изузетно велики број премијера, поготово код електричних возила, који ће бити потпуни новитети код већине брендова.
Нагласио је да на сајму учествује чак 210 аутомобилских излагача, заступника тридесетак брендова, који ће приказати 48 нових модела, од чега су 36 премијере а 12 новитети, док ће их са потпуно електричним или пуним хибридним погоном бити чак 36. Чисто електричних аутомобила међу премијерама и новитетима је чак 25, односно више од 50 посто. Неће заостајати ни „Мотопассион“, који ће угостити 50 излагача, са тридесетак брендова мотоцикала, АТВ и осталих моторних возила из те категорије и са више од 80 модела. Сви аутомобилски брендови наћи ће место у хали 1 Београдског сајма, а експонати у оквиру „Motopassiona“ у хали 4.
Лупшић је указао и на новости у хали 2 и 1А, где ће бити смештена пратећа индустрија, одувек један од најзанимљивијих сајамских сектора. А тамо ће, у складу са актуелним излагачким концептом, почасно место заузети компатибилна и пратећа опрема за еколошки напредна возила, пуњачи, соларни модули и друга одговарајућа инфраструктура. Рекао је да је настала чак и нова робна група која обухвата сегмент пуњача за електрична возила, али и соларне модуле за примену у ауто-индустрији.
Хала 3 ће, рекао је он, бити посвећена олдтајмерима и различитим типовима старовременских аутомобила. Засебан и ексклузиван сегмент ове изложбе, у хали 3А, биће ретроспектива домаћих производа „Заставе“, темељан историјат вишедеценијске окоснице југословенске и српске ауто-индустрије.
Подсећајући и на обиман пратећи програм, Лупшић је рекао да ће посетиоци у свему наведеном моћи да уживају од 12. до 15. маја од 10 до 20 часова, да ће појединачне улазнице коштати 400 динара, групне 300, групне за ђаке и студенте 200, а да ће се паркинг у кругу Сајма плаћати 150 динара по започетом сату. Посебан сајамски поклон верним посетиоцима је породична улазница, по цени од 800 динара, која ће (за родитеље и децу до 16 година старости) важити било ког дана сајма.
Као представник генералног спонзора, председник Извршног одбора ДДОР Осигурања Франческо Маши захвалио се организаторима овог издања Сајма аутомобила у Београду, који су „упркос свим изазовима са којима се тренутно суочавамо и великим претњама и проблемима који се јављају, успешно пронашли начин да поставе овакав важан догађај за државу, аутомобилску индустрију, све актере попут ДДОР-а и на крају града Београда“. Он је подсетио да је „Сајам аутомобила у Београду међу најзначајнијим догађајима у читавом региону и најрепрезентативнији и највећи регионални фестивал аутомобилске индустрије ове године у овом делу Европе“.
„ДДОР осигурање је по девети пут генерални спонзор Сајма аутомобила у Београду и поносан сам што сам овде са вама, као представник финансијске институције са снажним утемељењем на српском тржишту и која је, због свог водећег конкурентског позиционирања, снажно повезана са аутомобилском индустријом и са историјски посвећеним напором, страшћу и посвећеношћу подршци заједници и клијентима. Такође, такозвана „Зелена агенда“ је заиста битна тема у Европи и у читавом свету. Људе је неопходно образовати да и мале акције могу допринети постизању циљева“.
„Овогодишње издање Сајма аутомобила у Београду“, рекао је Маши, „фокусира се на бригу о животној средини, која је у комбинацији са мобилношћу један од циљева одрживог развоја како ДДОР-а, тако и наше Унипол Групе, односно одрживих градова и заједница.
У потпуности делимо вредности организатора овог догађаја и, као део Унипол Групе, водеће европске финансијске групације, такође смо снажно посвећени заштити животне средине и борби против климатских промена које имају огроман утицај на неповољне временске прилике и природне катастрофе. Као осигуравачи, увек смо штитили наше клијенте од ових ризика и тренутно учимо да су традиционалне анализе застареле. Због тога морамо да развијемо нове и софистицираније моделе предвиђања који могу да дефинишу нове сценарије вероватноће, омогућавајући нам да предвидимо одређене ризике и трендове“, рекао је Маши.
Милан Белин, председник Српске асоцијације увозника возила и делова, рекао је да је, у целокупном привредном и међународном контексту, и у односу на тренутни положај ауто индустрије, ово можда најтежи сајам у чијем је настајању учествовао и да је веома задовољан што је његова реализација приведена крају.
Подсетио је да је сајам са својим новим концептом зачет у сред пандемијске кризе и да је настајао мукотрпно, корак по корак, све док готово све чланице Асоцијације, односно заступници готово свих брендова на нашем тржишту нису пристали да, пријављујући се један по један, учествују и ухвате се укоштац са препрекама и недаћама, којих је било и још увек има много. И не само то, чланице су се обавезале да пред посетиоце изађу са најновијим експонатима којима располажу, и то су заиста и учиниле. Све до календарских недоумица, у оквиру којих је Сајам извршио значајна прилагођавања и померања других сајамских манифестација, да би се обезбедио прихватљив термин за ову.
После свега, остало је „концепцијско“ питање да ли је уопште време за такав искорак, за електричне и хибридне аутомобиле у односу на постојећу инфраструктуру, али смо закључили да је време да садашњост светске ауто-индустрије постане и наша садашњост. Поготово у склопу најаве да ће можда већ 2030. потпуно престати да се производе мотори са унутрашњим сагоревањем. Ми не можемо и не смемо да будемо ван тога. Зато желимо да посетиоцима понудимо могућност да бирају између, на неки начин, прошлости, садашњости и будућности и провере где у свему томе уопште имају избора.