Фантастичних 124.297 посетилаца

56. Међународни салон аутомобила и 17. Међународни сајам мотоцикала, квадова, скутера и опреме Motopassion“ посетило је 124.297 људи, регистрованих на улазним капијама Београдског сајма између 20. и 26. марта 2025. године. То је готово 10 посто више него на прошлогодишњој, такође рекордној сајамској ауто-мото манифестацији.

И оваквом изванредном посетом, Салон аутомобила оправдао је статус највећег светског сајамског догађаја у области аутомобилске и пратећих индустрија у марту, једног од 11 највећих овогодишњих међународних сајмова у свету и једног од само три међународна салона у Европи.

Манифестација је одржана у условима и даље присутних глобалних привредних, енергетских, комуникационих, технолошких и тржишних турбуленција у аутомобилској индустрији, изазваних како геополитичким превирањима тако и великим технолошким заокретима и новим концептима пословања. Међутим, за разлику од претходних година, у значајној мери су рехабилитовани комерцијални ефекат, уобичајени сајамски попусти и лагери возила за брзу испоруку. Посетиоце и будуће купце додатно су привукли богатија него раније понуда модела, повољнија ситуација у вези са испоруком возила и њихова побољшана доступност, али и финансијске услови за куповину возила, повољније банкарске камате и друге погодности, које је нудио шири спектар банкарских и осигураватељских институција.

Под сводовима Београдског сајма окупило се историјски великих 257 излагача који су представили 105 аутомобилских и мото брендова са невероватних 180 новитета. Чак 51 аутомобилски бренд премијерно је представио 80 модела, 12 брендова лаких привредних возила представило је 27 премијера, а 42 мото и АТВ бренда – 72 премијере. Заступници брендова учинили су све да представе најновију понуду са међународног тржишта, пре свега нових електричних, хибридних и плуг-ин хибридних модела, као и последње генерације најновијих еколошки усавршених модела са конвенционалним погонима.

Према очекивањима, велику пажњу привукли су излагачи са азијског подручја. У поређењу са претходним салоном аутомобила, када су учествовала три кинеска излагача, ове године их је било чак 20. Посетиоце су нарочиту пажњу поклонили електричном моделу „Фијат Гранде Панда“, изузетно значајном не само за нашу привреду него и за приближавање електричних возила српском тржишту и европским стандардима. Ништа мање интересовање није владало ни за електрични „Citroen C3“ чија производња такође ускоро почиње у фабрици Стелантис у Крагујевцу.

У вези са новим просторним и организационим околностима, изложбени простор је у извесној мери био „редизајниран“: у сусрет појачаном интересовању нових брендова, који су први пут учествовали на овом сајму, делимично је промењен и формат манифестације, а отворени су и нови изложбени простори за представљање нових брендова – хале 2А и 2Б (Ineos, KGM, BYD Auto, BAIC, SWM, JAC, Cenntro, Avantier, Seres, N-moto, Jmev и Chery EV, Foton Motors, Dongfeng, Victory, Baw, Dayun и Yudo). Хала 1 је била резервисана за већину „стандардних“ брендова. Они из премијум категорије били су у хали 3 (BMW, Mini, Maserati, Audi и Porsche), а програм лаких доставних возила у хали 3А. Хала 4 је остала резервисана за „Motopassion“, а хала 1А и део хале 2Б за пратећу индустрију и гаражно-сервисну опрему.

И овом приликом није изостало интересовање медија и укупне јавности за најскупљи и ценовно најповољнији модел међу бројним премијерама. Најскупљи аутомобил на сајму је био „Maserati GT 2 Stradale“, чија је цена 480.000 евра, а ценовно најповољнији модел био је „Дачија Сандеро“ – 14.990 евра. Изван овог распона и конкуренције, иако није за продају, у некомерцијалној презентацији налазио се екстраексклузивни „Bugatti Chiron, најскупљи аутомобил који је икад изложен на сајму, „тежак“ више милиона евра.

Овогодишње издање „Motopassiona“ представило је изузетно богату понуду мотоцикала свих релевантних светских брендова, укључујући бројне премијере и нове моделе и опрему, чија продаја на тржишту из године у годину расте.

Настављен је пробој новитета у сектору пратеће индустрије и опреме, посебно код произвођача компатибилне и пратеће опреме за еколошки напредна возила те пуњача за електрична возила и соларних модула за примену у ауто-индустрији. На списку највиђенијих сајамских учесника биле су и финансијске институције и осигуравајућа друштва, струковне организације, клубови, удружења и специјализовани медији. То се посебно односи на банке, лизинг и осигуравајуће компаније, које су, у сарадњи са продавцима и дистрибутерима, припремиле повољне финансијске аранжмане, услове кредитирања, повластице у додатној опреми возила, продуженој гаранцији или условима сервисирања.

Делови пратећег програма за многе посетиоце били су чак и први разлог за посету. „Новинарски дан“, намењен медијским професионалцима, дан пред званично отварање сајма, био је један од најпосећенијих и најразноврснијих до сада. Посетиоци су били веома задовољни и „породичним даном“, када су породице са децом улазиле по привилегованој цени. Избор за „Мис Салона аутомобила и Сајма мотоцикала“ завршен је победом Јане Вранић, која красила штанд JEEP-а. Традиционална смотра олдтајмера „Меморијал принца Томислава Карађорђевића“ окупила је шездесетак возила, међу којима је било и стогодишњака. Проглашен је „аутомобил године“ у избору ААНС (Citroen C3). Проглашени су и „најуспешнији у ауто-привреди“ од стране Аутомобилског форума („аутомобил године“ такође „Citroen C3“, „хит сајма“ је „Фијат Гранде Панда“, а „најбољи мотоцикл“ VOGE 525 DSX). НАВАК је сваког дана фасцинирао посетиоце демонстрацијама безбедне вожње…

Београдски сајам је одлично обавио свој, организациони део посла и, заједно са партнерима – Српском асоцијацијом увозника возила и делова, Удружењем произвођача друмских возила Србије и ДДОР Осигурањем Нови Сад – показао се достојним и поузданим ослонцем сајамске делатности на ширем међународном плану.