112.156 посетилаца међу аутомобилима и мотоциклима
Овогодишњи Међународни сајам аутомобила ДДОР БГ Кар Шоу и Међународни сајам мотоцикала, квадова, скутера и опреме „Мотопешн“ посетило је 112.156 људи, регистрованих на улазним капијама Београдског сајма између 21. и 27. марта 2024. године. То је готово 10 посто више него на прошлогодишњем Међународном салону аутомобила.
Овај помало невероватан податак утолико је значајнији јер је ова манифестација одржана у условима и даље присутних глобалних привредних, енергетских, комуникационих, технолошких и тржишних турбуленција у аутомобилској индустрији, изазваних како геополитичким превирањима тако и великим технолошким заокретима и новим концептима пословања. Међутим, за разлику од претходних пост-ковид година, рехабилитовани су у значајној мери комерцијални ефекат, уобичајени сајамски попусти и лагери возила за брзу испоруку.
Српска асоцијација увозника возила и делова, која окупља све играче на српском ауто и мото тржишту, успела је да окупи под сводовима Београдског сајма све своје чланице, што значи и све брендове и њихове актуелне моделе. Заступници брендова учинили су све да представе најновију понуду са међународног тржишта, пре свега нових електричних, хибридних и плуг-ин хибридних модела, као и последње генерације најновијих еколошки усавршених модела са конвенционалним погонима.
Овогодишњи ДДОР БГ Кар Шоу окупио је око 230 излагача, који су представили више од 30 аутомобилских брендова са 38 премијера. На „Мотопешну“ се окупило око 50 излагача, са више од 30 брендова и 60 премијера мотоцикала, квадова и скутера. Уз напомену да је сајамски мото сектор и овог пута показао изразито највећу експанзију у погледу броја брендова, модела и новитета.
У хали 3 били су брендови са моделима из премијум класе Мерцедес, Мајбах, Бе-Ем-Ве и Мини. Хала 1 је примала брендове: Мазда, Нисан, МГ, Шкода, Субару, Исузу, Тојота, Хонда, Опел, Пежо, Сузуки, Фијат, Абарт, Џип, Алфа Ромео, Ситроен, Чери, Форд, Хјундаи, Дачиа, Рено, Киа, Волво, Гили, Линк&Ко. Хала 3А била је резервисана за лака привредна возила и излагаче ЛЦВ програма – Мерцедес, Рено, Дачиа, Фијат Професионал, БГ Пласт (произвођач надоградњи), била је представљена и мини изложба кинеских електричних возила (путничко и лако доставно возило марке БАW – модел Пони, лако доставно возило марке Ранхорс – модел Ј2-П и џип петосед марке Дајун модел Јуеху). На сајму „Мотопешн“ у хали 4 представили су се следећи брендови мотоцикала, АТВ возила и скутера: Бе-Ем-Ве, Хонда, КТМ, Кавасаки, Сузуки, Мотоморини, СИМ, Јамаха, Дукати, Бенели, Зонтес, Кју-Џеј Мотор, Кимко, Киwи, Поларис, Индиан, Тријумф, Хускварна, ГАСГАС, Јава, Линхаи, Малагути, ЦАН АМ, Одес, Сигwеј, Лонцин, Воге, Пежо, Педа, Коув. Пратећа аутомобилска опрема била је у халама 2 и 1А.
Овогодишње издање „Мотопешна“ представило је изузетно богату понуду мотоцикала свих релевантних светских брендова, укључујући бројне премијере и нове моделе и опрему, чија продаја на тржишту из године у годину расте.
Настављен је пробој новитета у сектору пратеће индустрије и опреме, посебно код произвођача компатибилне и пратеће опреме за еколошки напредна возила те пуњача за електрична возила и соларних модула за примену у ауто-индустрији.
На списку највиђенијих сајамских учесника биле су и финансијске институције и осигуравајућа друштва, струковне организације, клубови, удружења и специјализовани медији. То се посебно односи на банке, лизинг и осигуравајуће компаније, које су, у сарадњи са продавцима и дистрибутерима, припремиле повољне финансијске аранжмане, услове кредитирања, повластице у додатној опреми возила, продуженој гаранцији или условима сервисирања. Највећи број повластица и попуста био је намењен за возила у средњој ценовној категорији (20-30 хиљада евра).
Не треба превидети ни привлачност пратећег програма, који је за многе посетиоце био чак и први разлог за посету. То се односи и на „новинарски рели“, који је овог пута одржан на тренажерима у формату симулатора вожње (победници новинарка Хепи телевизије Уна Круна Митровић у женској конкуренцији, новинари РТС-а Вељко Павловић, у јуниорској конкуренцији, и Стефан Бендић, у сениорској), и на „новинарски дан“, намењен медијским професионалцима, дан пред званично отварање сајма. Посетиоци су били веома задовољни и „породичним даном“, када су породице са децом улазиле по привилегованој цени; избором „Мис ДДОР БГ Кар Шоу 08 и 16. Мотопешн“ (победница Ива Глишовић, која је красила штанд Пежоа); традиционалном смотром олдтајмера „Меморијал принца Томислава Карађорђевића“, чији је изложбени део у хали 2 привукао више пажње него можда икада раније; проглашењем „аутомобила године“ у избору ААНС (кинески МГ4); проглашењем најуспешнијих у ауто-привреди од стране Аутомобилског форума или НАВАК-овим свакодневним демонстрацијама безбедне вожње и другим догађањима, промоцијама, демонстрацијама.
Озбиљна заинтересованост овдашњих купаца за стање и понуде аутомобилске индустрије на српском тржишту, али и увозника и дистрибутера да им све то обезбеде, на много начина објашњава и изузетну посећеност ове манифестације, и то у условима и за излагаче и за потенцијалне купце који се не могу назвати идеалним. Али обећавају, о чему говори и оваква изванредна посета.