Једна од тема којом су се бавили представници медија и стручњаци за ову област на 2. Сајму медија, комуникација и маркетинга била је и “Утицај интернета на штампане медије у Србији”.
На трибини, коју је организовао дневни лист Данас, професор Факултета политичких наука Мирољуб Радојковић рекао је да је новинама крај предвиђен и када су се појавили радио и телевизија, али да интернет и дигитална револуција у наредној деценији заиста могу да укину папирну форму медија.
– Тренд „домаћинства без папира“, који је на западу већ узео маха, брзо ће се проширити на остатак света. То је добро за екологију али лоше за квалитет новинарства. Новинари постају прекаријат, то је онај слој испод лумпенпролетаријата. Не виде више белог дана и пишу само о ономе што се појави на монитору компјутера за који су они задужени. Дневна новина не треба да буде платформа „из минута у минут“, већ да буде пресек са дистанцом. То закашњење дневне новине од једног дана даје вам времена да направите производ са мозгом, у коме има неког става, сматра Радојковић.
Да је прелазак на дигиталне платформе неминовност сматра Ана Марковић из Асоцијације медија. Уз напомену да медији који желе да опстану морају да прате овај тренд, она је рекла да се уређивачка политика јесте променила, али да је то зато што интернет даје јасну повратну информацију шта људи желе да читају. На интернету је немогуће лагати о тиражу као у штамапаним медијима, јер се свака посета прецизно бележи, а штампана издања ће постојати све док буду имала своју публику.
Срђан Ђурђевић, представник Мисије ОЕБС у Србији, рекао је да је интернет драматично утицао на медије јер људи данас већину информација добијају са неког паметног уређаја. Од технолошког напретка зависи у којој форми ће се информације презентовати и читиати, али суштина је свакако у кредибилитету онога који неку причу објављује.
Интернет консултант Драган Варагић мисли да прелазак штампаних медија на интернет платформе неће утицати на њихов квалитет и да за медије долазе много интересантнија и лепша времена. Квантитативни модел извештавања, који је тренутно актуелан на веб порталима, временом ће заменити квалитативни модел. Квалитет ће поново бити оно што се рачуна, јер ће људи у једном тренутку постати пренатрпани небитним информацијама.
Марија Матић из Дајрект медије сматра да ће утицај дигиталних медија бити све већи, јер долазе генерације које су одрастале уз паметне уређаје. Због тога је буџет за дигитални маркетинг сваке године све већи, али ипак не у складу са очекивањима. Један од разлога за то је тај што су штампана издања и даље јако утицајна.